Formatera hårddisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Formatera hårddisk

Hej, Jag ska sälja min dator imorgon och vill då formatera om datorn till fabriks-läge. Datorn är köpt och inte ihop bygd, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra , jag vill att os ska vara kvar. Jag kan min produkt-id till windows 7. Skulle uppskatta hjälp från er som kan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Eanil:

Hej, Jag ska sälja min dator imorgon och vill då formatera om datorn till fabriks-läge. Datorn är köpt och inte ihop bygd, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra , jag vill att os ska vara kvar. Jag kan min produkt-id till windows 7. Skulle uppskatta hjälp från er som kan

Vad är det för dator? HP? Dell?
Är det en fabriksdator så brukar man oftast bara trycka på "F11" under uppstarten så kör den recovery!

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av running_wild:

Vad är det för dator? HP? Dell?
Är det en fabriksdator så brukar man oftast bara trycka på "F11" under uppstarten så kör den recovery!

Acer, Acer predator g3100 för att vara exakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Eanil:

Om du inte har kvar skivorna eller partition för systemåterställning kan du...

Skapa ny användare

1. Skapa en ny användare med administrativa rättigheter

2. Logga in som den nya användaren och radera din gamla profil.

Denna metod är enklast

Windows välkomstläge

1. Öppna kommandopromtpen som administratör

2. Navigera till C:\Windows\System32\sysprep

3. skriv "sysprep /oobe"

Denna metod nollställer Windows till första gången-stadiet. Men fungerar kanske inte på alla versioner, eg Windows Home.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Har en fråga till, hur lång tid brukar det ta att formatera?