Fick XBOX 360, behöver hårddisk..

Permalänk
Medlem

Fick XBOX 360, behöver hårddisk..

Tjena!
Fick en trasig krysslåda av min kollega för att den drabbats av RRoD. Har fixat till det dära, men den saknar hårddisk. Har ordnat fram adaptern hdd'n ska sitta i. Undrar mest huruvida man kan använda vilken s-ata disk som helst, eller om det är något speciellt till just krysslådan?
Om det går att använda vilken disk som helst, men kräver en massa krabb så är det ändå värt det. Bidra då hemskt gärna med en länk till mer info/guide

Tack på förhand!

Edit, ska vara äldsta versionen av 360 (moderkakan alltså), vet inte om det spelar någon roll. Är inte alls insatt i dessa konsoller, men jag hittade nån "guide" på nätet där man kunde kolla hur nätkontakten såg ut för att bedömma vilken kaka som satt i.

Permalänk

Detta kom upp efter tre sekunders googling.
Ger inte exakta modeller men det är läsvärt för dig, tror jag.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

du kan sätta i vilken sorts hårdisk/usbminne som helst om inte jag minns fel

Visa signatur

Chassi:Factal design R4
Processor: Intel i5 4670k
Gpu:MSI POWER Edition gtx 670
Moderkort:Asus Z87-A
Kylare:Cooler Master Myper 212

Permalänk
Medlem
Skrivet av whatisgoogle:

du kan sätta i vilken sorts hårdisk/usbminne som helst om inte jag minns fel

Detta gäller endast efter jtag/reset glitch hack? Det är vad jag hittills har läst till mig iaf. Haha.

Slaktardej, tack för läsningen, fick lite mer kött på benen iaf.

Edit:
Har även kollat en hel del på vad man behöver för att JTAGa sin låda. Men har fått väldigt många olika svar. Någon som vet exakt vilka komponenter man måste investera i? "Verktygen" och lödkunskapen besitter jag.