Permalänk
Medlem

Kylning till AM3+

halloj!
nu är det så att jag skulle behöva köpa mig lite bättre kylning,
har för tillfället en av AMD;s stockkylare, som jag tycker låter något fruktansvärt.
det som ska kylas är en AMD FX 8320 med överklock till ca 4.6 Ghz.

det stora kravet är att det ska vara tyst. vattenkylning kan vara ett alternativ.
har plats för radiatorer om det skulle behövas: en 200 fläkt i toppen, 120 bak, 200 front.

min budget ligger på 1000 Kr +- ~500 kr men det är ju alltid skönt när det kostar mindre ;D

Chassiet är ett bitfenix survivor, med 170 mm plats för tornkylare, (låt säga 165 för att det ska passa perfekt)

Mvh /abbe

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

har hört mycket bra om den, men hur tyst är den?
tittade på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=960281 som verkar vara riktigt fin, emn det finns inte riktigt likam ycket info om den :/
har du någon erfarenhet av Nh-D14 för jag tycker (tyvärr) att noctuas färgtema är gräsligt :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

har hört mycket bra om den, men hur tyst är den?
tittade på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=960281 som verkar vara riktigt fin, emn det finns inte riktigt likam ycket info om den :/
har du någon erfarenhet av Nh-D14 för jag tycker (tyvärr) att noctuas färgtema är gräsligt :/

Bitfenix Survivor är ju ett chassi utan titthål, varför skulle du bry dig om färger? Nu är det kylningsförmåga, ljud och pris som spelar roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

Bitfenix Survivor är ju ett chassi utan titthål, varför skulle du bry dig om färger? Nu är det kylningsförmåga, ljud och pris som spelar roll.

det är iofs sant, men funderar på ett nytt chassie rätt snart;) för att det här.chassiet är lite instängt och som sagt inte har något titthål;)
Men du har i grund och botten rätt, och du kan ju inte veta att jag funderar på ett nytt chassie;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Vad tycker du om den här kylningen ?
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=769177&cks=ASS&assoc=...

Och har själv en h100 överklockar min 8350 5.02ghz temp ca 60-68 c i prime95 :3

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Försök att få tag i Swifttech H220 !
Bästa kylaren direkt från boxen med val att expandera som riktigt vattenkylning!

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Kanske Antec kühler H2O 620? Använder en själv!

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk

Har själv en NH D14 som jag tycker fungerar bra. Om du skulle bry dig mycket om färgtema och utseende skulle du kunna titta på bequiet dark rock pro 2 eller något liknande, den kyler kanske inte fullt så bra som D14 kanske men nära där på skulle jag tro, den är rätt snygg också tycker jag.

uppdatering: Efter att ha kollat efter så ser jag att dark rock pro 2 är en dubbeltornskylare i samma storlek som D14 så den ska nog prestera likvärdigt, den har ett svart färgtema som borde passa in i många byggen.

Permalänk
Medlem

är lite lätt utlåst från huset för tillfället, glömde nycklarna inne;) men swiftec gör dom bra grejer? För kylaren har man hört en del om här på forumet. Bequiet har ju ett riktigt fint färgtema, men dom kyler lite klent för överklockningen va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

är lite lätt utlåst från huset för tillfället, glömde nycklarna inne;) men swiftec gör dom bra grejer? För kylaren har man hört en del om här på forumet. Bequiet har ju ett riktigt fint färgtema, men dom kyler lite klent för överklockningen va?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter en snabb googling ser det ut som att de båda kylarna presterar i princip likvärdigt.

Edit: Dark Rock Pro 2 och NH-D14 alltså.

Permalänk
Medlem

det låter riktigt bra, blir en DArkrock Pro 2 eller en phantek Ph tc14 pe. tror dock mer på bequiet då dom verkar tysta ;D

edit: alina (min lokala butik ;D) hade inte bequiets sortiment öht så det blir nog en phanteks eller noctua istället då.
men jag har ingen aning om hur jag ska lösa det med alla fläktar som blir däremot, blir att köpa fläktkontroller, då jag bara har 3 eller 4 platser för fläktar på mobot, och jag har 3 chassie fläktar...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Har själv en Noctua NH-D14 och kan inte alls höra den, har dock resistorerna påkopplade för att den ska gå på lägre varv.. chassit den sitter i är ett Siverstone fortress 2.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!