Gammal hårdDisk i ny dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Gammal hårdDisk i ny dator.

Hej min gamla dator gick sönder för ca 4 år sedan, troligtvis var det grafikkortet som gick sönder. Nu är jag intresserad över att se vad jag hade på datorn. Undrar om det är något jag måste tänka på eftersom att hårddisken har Windows XP på sig och om det kan skapa problem eller om det bara är att koppla in disken och köra. Är även tacksam om någon skriver hur jag ska göra för att få hårddisken att fungera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Hade samma priblem, bara o koppla in o köra. Se dock till att du har rätt disk som bootdisk i BIOS bara, annars kanske det blir lite galet. Anti-Virus som är i toppform vore inte heller fel, då det kan finnas en hel del virus på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av TheFlyingFin:

Hade samma priblem, bara o koppla in o köra. Se dock till att du har rätt disk som bootdisk i BIOS bara, annars kanske det blir lite galet. Anti-Virus som är i toppform vore inte heller fel, då det kan finnas en hel del virus på den.

Tack för snabbt svar! Angående virus så finns det nog en del på disken. Har AVG Free men det borde väl funka ändå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Kureen:

Tack för snabbt svar! Angående virus så finns det nog en del på disken. Har AVG Free men det borde väl funka ändå?

borde gå, den bootar ändå inte från den så faran är högst troligt obefintlig. Du kunde för säkerhetsskull köra Malwarebytes sedan efteråt. Bara för att va helt säker.

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av TheFlyingFin:

borde gå, den bootar ändå inte från den så faran är högst troligt obefintlig. Du kunde för säkerhetsskull köra Malwarebytes sedan efteråt. Bara för att va helt säker.

Tack så mycket!