Nya HP Microserver Gen8

Permalänk
Medlem
Skrivet av supercarl:

Ja, Lågprofil vet jag, jag tänkte mer på hur tjockt kort som får plats, 1slot vet jag men tänker så kylningen får plats. Kortet jag kollat på tar 30W så är på gränsen som du säger.

Jag hade en förutfattad idé om att det i princip skulle vara likadant som att boota från usb men spara in på en usb och ha den till annat. HPE har ju något de kallar Flash media kit på 32gb.
Inte bestämt något os än men har 4 olika lagringsdiskar jag ska sätta in så tänkte ha OS på separat SD eller usb. Tips på lättvikts os?

Det finns ju en intern Usb-port med som sitter direkt på moderkortet.
Där är de vissa som kör bootbara Usb stickor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Tempratur under vanligt användande.

Här kommer mina temps, och alla spec om min server.

Det som körs när tempen mäts:
*Plex media server
*Flexget
*SMB & Printer share
*Transmission (Bittorrent client)
*En VM med Ubuntu som kör Unifi controller
*En VM med Ubuntu som fungerar som en backup DNS

Hårdvara:
CPU: E3-1265l v2
RAM: 16GB 1600MHz Kingston ECC
Bay1: SSD
Bay2-4: WD Red 3TB 5400rpm
ODD: SSD
CPUKylare: Utbytt mot HPe's passivakylare för 65w

Sedan har jag en USB 2bay kopplad i USB 3.0 och skrivaren kopplad i USB 2.0

Modifiering:
Jag har även satt luftfilter mellan plastluckan och metallen, luftfilter för DVD-Rom, luftfilter under servern vid framkant där den suger in luft.

Placering:
Servern står inne i ett litet skåp med endast fri luft från framsidan och fritt på baksidan, dvs inte på sidorna eller under samt över där är den instängd.

BIOS Inställningar:
Jag kör på Mellan läget för fläkten och sedan på Power kör jag High performence på samtliga inställningar.
Fläkthastighet: 27-29%

Från iLO

Från CPU Core (OpenHardwareMonitor) Vänster är nuvarande temps och höger är max temps sedan servern startades

Jag funderar på att beställa lite heatsinks för chipen bla. LOM för att få ner tempraturerna lite mer på chipseten.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Efter 1h stresstest

Jag körde 1h med Prime95 och small FFTs (Alternativet högstupp på sidan)

Fläkthastighet:
50%

iLO

CPU Core:

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Fick hem microservern igår och installerat Windows Server 2016 på en av diskarna. Men av någon anledning kan jag inte nå de tre andra diskarna inne i Windows. Någon som vet varför?
Mina diskar är följande:
1x 2TB (med OS på)
2x 3TB
1x 4TB

Det är tänkt att till en början låta servern agera som filserver med diskarna som nätverksdiskar som min PC kan nå via det lokala nätverket. Sedan dela min USB-skrivare, göra backups osv.
Jag läste något om att HP:n har BIOS och inte UEFI och därför inte kan boot:a från GPT-diskar, utan de måste vara MBR. Men när man väl är inne i servern (efter boot till Windows), borde man inte kunna komma åt GPT-diskar som vanligt då? Eller klarar microservern endast MBR-diskar? (alltså allt över 2TB blir outnyttjat?)
Hoppas någon har en lösning till det här, annars verkar det helt värdelöst och som ett onödigt köp vilket betyder att jag kanske måste göra ett återköp

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Skrivet av darkonyx:

Fick hem microservern igår och installerat Windows Server 2016 på en av diskarna. Men av någon anledning kan jag inte nå de tre andra diskarna inne i Windows. Någon som vet varför?
Mina diskar är följande:
1x 2TB (med OS på)
2x 3TB
1x 4TB

Det är tänkt att till en början låta servern agera som filserver med diskarna som nätverksdiskar som min PC kan nå via det lokala nätverket. Sedan dela min USB-skrivare, göra backups osv.
Jag läste något om att HP:n har BIOS och inte UEFI och därför inte kan boot:a från GPT-diskar, utan de måste vara MBR. Men när man väl är inne i servern (efter boot till Windows), borde man inte kunna komma åt GPT-diskar som vanligt då? Eller klarar microservern endast MBR-diskar? (alltså allt över 2TB blir outnyttjat?)
Hoppas någon har en lösning till det här, annars verkar det helt värdelöst och som ett onödigt köp vilket betyder att jag kanske måste göra ett återköp

När du startar upp serven så klicka F9 för att komma in i hantering av lagring. Där skapade jag en partition på hela disken sen var det bara att tuta och köra .

Har du provat detta? :).
Gör man inte detta så syns inte diskarna..

/David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonyx:

Fick hem microservern igår och installerat Windows Server 2016 på en av diskarna. Men av någon anledning kan jag inte nå de tre andra diskarna inne i Windows. Någon som vet varför?
Mina diskar är följande:
1x 2TB (med OS på)
2x 3TB
1x 4TB

Det är tänkt att till en början låta servern agera som filserver med diskarna som nätverksdiskar som min PC kan nå via det lokala nätverket. Sedan dela min USB-skrivare, göra backups osv.
Jag läste något om att HP:n har BIOS och inte UEFI och därför inte kan boot:a från GPT-diskar, utan de måste vara MBR. Men när man väl är inne i servern (efter boot till Windows), borde man inte kunna komma åt GPT-diskar som vanligt då? Eller klarar microservern endast MBR-diskar? (alltså allt över 2TB blir outnyttjat?)
Hoppas någon har en lösning till det här, annars verkar det helt värdelöst och som ett onödigt köp vilket betyder att jag kanske måste göra ett återköp

Är det verkligen ett problem då? Varför skulle du vilja boota från en stor lagringsdisk?

Kan inte säga säkert om det funkar att boota från en GPT-drive, min bootdrive tycks av allt att döma köra MBR, men det är definitivt inga problem om du inte bootar från dem i alla fall.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

När du startar upp serven så klicka F9 för att komma in i hantering av lagring. Där skapade jag en partition på hela disken sen var det bara att tuta och köra .

Har du provat detta? :).
Gör man inte detta så syns inte diskarna..

/David

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag aldrig gjort, aktiverade bara AHCI i BIOS sen körde jag

Skrivet av darkonyx:

Fick hem microservern igår och installerat Windows Server 2016 på en av diskarna. Men av någon anledning kan jag inte nå de tre andra diskarna inne i Windows. Någon som vet varför?
Mina diskar är följande:
1x 2TB (med OS på)
2x 3TB
1x 4TB

Det är tänkt att till en början låta servern agera som filserver med diskarna som nätverksdiskar som min PC kan nå via det lokala nätverket. Sedan dela min USB-skrivare, göra backups osv.
Jag läste något om att HP:n har BIOS och inte UEFI och därför inte kan boot:a från GPT-diskar, utan de måste vara MBR. Men när man väl är inne i servern (efter boot till Windows), borde man inte kunna komma åt GPT-diskar som vanligt då? Eller klarar microservern endast MBR-diskar? (alltså allt över 2TB blir outnyttjat?)
Hoppas någon har en lösning till det här, annars verkar det helt värdelöst och som ett onödigt köp vilket betyder att jag kanske måste göra ett återköp

Du ska inte ha några problem att se dom där diskarna, är dom formaterade?
Kan du se diskarna om du går in i följande i Windows:
Computer Managment-> Disk Managment

Är du säker att du inte har ställt in så att allt ska vara i raid eller liknande?

Gällande MBR så behövs det endast på OS boot disken, men som sagt varför behöver man större än 2TB på en OS disk? Kör en SSD istället 256GB bör räcka utan problem för dig.

GPT kan du köra på alla andra diskarna, jag har en 8TB disk som fungerar utan problem i den.

Edit:
Har du aktiverat AHCI i BIOS? För det verkar inte som att du ska köra RAID så därför undrar jag

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk

@Calby: Hah lol jag kör nog raid 0 .
Får göra om och göra rätt i helgen
(Samsung 850 250gb)

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Jag kör en SSD i slot1 där mitt OS ligger. Sen har jag en 3tb disk i slot2 för lagring. Men för att Windows skulle fatta att jag installerat en hdd fick jag köra smart array för att upptäcka disken initialt.

Hur gör jag när jag köper den 2a lagringsdisken? Jag vill inte att den har någon koppling mot disken i slot2 dvs jag vill inte använda RAID överhuvudtaget. Lagringsdiskarna i slot2 och slot3 ska alltså vara fristående varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 56KV90:

Jag kör en SSD i slot1 där mitt OS ligger. Sen har jag en 3tb disk i slot2 för lagring. Men för att Windows skulle fatta att jag installerat en hdd fick jag köra smart array för att upptäcka disken initialt.

Hur gör jag när jag köper den 2a lagringsdisken? Jag vill inte att den har någon koppling mot disken i slot2 dvs jag vill inte använda RAID överhuvudtaget. Lagringsdiskarna i slot2 och slot3 ska alltså vara fristående varandra.

Du måste se till att bios är sata mode satt till AHCI eller Legacy Mode (Dock gör du detta så får du installera om). Själv kör jag legacy då det var mycket mera smärtfritt att få boot från sata intärna port 5 att fungera den vägen men kör du med SSD i slot 1 kan du lika bra köra AHCI också.

Dvs du kör säkert i detta nu med RAID kontrollern aktiverat (vilket är satt som standard i BIOS) och troligtvis skapat en raid0 single disk i Smart Array (inställningarna för RAID kontrollern).

Du måste välja att gå in för ett, går inte att kombinera att köra SSDn via raid och de andra diskarna som AHCI/Legacy där sata kontrollern styr disken på det "vanliga" sättet som är standard för desktop datorer. EDIT: eller jo, i Linux operativsystem så vet jag att diskarna automatiskt blir satta som AHCI när man har RAID kontrollern aktiverat samt inte assignar dem i Smart Array, men det gör den inte i Windows operativsystem tyvärr.

För mig har det varit en hel massa fram o tillbaka funderingar om vilket system jag ska gå in för, när man väl har bestämt sig både OS och hårdvaru eller icke hårdvaru RAID och open source eller icke open source lösningar så är man en bra bit på vägen redan. xD HP Microserver är ju smidig på det sätter, ger ju massor med alternativ men för en sån som har beslutsångest som jag har det varit minst sagt knackig väg att gå i början. Är ju inte efter en vecka ens 100% säker på om jag vill köra StableBit drive pool + scanner istället för Windows Storage Spaces med ReFS fil formatet och en st parity disk (accompanjerat med offline backups förstås). Det är jobbigt att byta om sen efter man har valt att gå in för ett system.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Jag kan inte ladda ner den trots att jag har support kvar, någon annan som kan försöka att ladda ner den?

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Någon som har bekantat sig mera vad allt nyttigt denna SPP innehåller för fixar/enhancements? Något speciellt som sticker ut?

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Någon som har bekantat sig mera vad allt nyttigt denna SPP innehåller för fixar/enhancements? Något speciellt som sticker ut?

Den uppdaterar bla. FW för iLO och NIC sen även grafikkortet har fått nya drivare fall om du inte uppdaterade med den tidigare dvs.
Sen är det säkert lite mer smått och gott.

Jag personligen installerar bara drivrutiner och FW (Firmwire) alla andra program struntar jag i.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Någon som kör E3-1265l v2 kan har lust att göra mig en tjänst?

Någon som kör E3-1265l v2 kan har lust att göra mig en tjänst?

Testa att köra den med Prime95 (välj smal FFTs) i en timme och mät temp med OpenHardwareMonitor ( http://openhardwaremonitor.org/ ) och berätta sen vad er CPU core temp låg på.
Även skulle jag vilja veta vad er idle temp ligger på?
Se till att ni har TurboBoost aktiverat med på CPU:n och även att fläkten i BIOS står på medium (mitten läget).

Även skriv om ni har original kylaren eller om ni har någon annan.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Ny Firmware släppt

iLO version 2.55 släppt igår, den 15:e september.

https://h20566.www2.hpe.com/hpsc/swd/public/detail?swItemId=M...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwawa:

Finns på den nya SPP:n med, kan du ladda ner den? Dvs SPPn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Avstängd

Någon som vet var jag kan köpa en adapter så att jag kan montera en 4pin-fläkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledstripes:

Någon som vet var jag kan köpa en adapter så att jag kan montera en 4pin-fläkt?

Varför? Luftflödet är ju bra som de är redan?
Om du inte kör ny cpu dvs så är de onödigt annars så kan du köpa en mollex till 4pin adapter och splitta strömmen.

Eller sno ström från den interna USB kontakten är iofs ett bättre alternativ fall om du inte använder den dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Finns på den nya SPP:n med, kan du ladda ner den? Dvs SPPn?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Det är bara att skapa ett HPE-konto och följa länken så kan man det. Ser dock ingen vits med en 5 GB ISO när man bara vill ha BIN-filen för firmwaren, som bara är 16 MB.

Permalänk
Medlem

Övervakning via iLO4 SNMP

Eftersom aktiv övervakning kräver licens tog jag idag lite tid och gjorde slag i saken och installerade SNMP-övervakning av hårdvaran i mina tre Gen8-servers. Det fungerade mycket bra med mitt övervakningsprogram, PRTG, där det fanns färdiga sensorer för att prata HP Proliant SNMP mot iLO4. Samma sak går säkert att göra med andra övervakningsprogram som exempelvis Nagios, men PRTG är det vi använder på jobbet, mycket enterprise och det är gratis för upp till 100 sensorer. Så här snyggt blev det:

Så från och med nu har jag Mail-larm på all hårdvara på alla servers och om ett litet tag har PRTG jobbat upp en snygg baseline som den kan använda för att detektera anomalier, som exempelvis ovanligt långa svarstider ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwawa:

Japp. Det är bara att skapa ett HPE-konto och följa länken så kan man det. Ser dock ingen vits med en 5 GB ISO när man bara vill ha BIN-filen för firmwaren, som bara är 16 MB.

Nope jag får inte ladda ner den av någon anledning.
Har du möjlighet att ladda upp den någonstans så jag kan ladda ner den, skulle vara sjysst.
Så slipper ja vänta tills måndag med att ringa Hpe support och strula med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwawa:

Eftersom aktiv övervakning kräver licens tog jag idag lite tid och gjorde slag i saken och installerade SNMP-övervakning av hårdvaran i mina tre Gen8-servers. Det fungerade mycket bra med mitt övervakningsprogram, PRTG, där det fanns färdiga sensorer för att prata HP Proliant SNMP mot iLO4. Samma sak går säkert att göra med andra övervakningsprogram som exempelvis Nagios, men PRTG är det vi använder på jobbet, mycket enterprise och det är gratis för upp till 100 sensorer. Så här snyggt blev det:

http://www.husakersvagen.se/PRTG1.png

http://www.husakersvagen.se/PRTG2.png

http://www.husakersvagen.se/PRTG3.png

Så från och med nu har jag Mail-larm på all hårdvara på alla servers och om ett litet tag har PRTG jobbat upp en snygg baseline som den kan använda för att detektera anomalier, som exempelvis ovanligt långa svarstider ifrån.

Antar att du kör gratis versionen?
Verkar iaf jäkligt smidigt och bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

@Calby: Det enda nya i den som inte var med i SPP 2017.07 är iLO.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Antar att du kör gratis versionen?
Verkar iaf jäkligt smidigt och bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Trial är fritt i en månad, sedan begränsas antalet sensorer till 100 samtidiga. Grymt bra funktionalitet för den dealen. Många++ inbyggda sensorer och man kan bygga egna om man vill. Dessutom en app till telefonen med push-notiser om man inte gillar mail eller SMS av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Nope jag får inte ladda ner den av någon anledning.
Har du möjlighet att ladda upp den någonstans så jag kan ladda ner den, skulle vara sjysst.
Så slipper ja vänta tills måndag med att ringa Hpe support och strula med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Dropbox

Synkar 5 GB just nu så vänta tills den är klar.

7b5d9bad1f9aee4e3f53716c5b8752d9 *SPPGen80.15.iso

Permalänk
Skrivet av Calby:

Någon som kör E3-1265l v2 kan har lust att göra mig en tjänst?

Testa att köra den med Prime95 (välj smal FFTs) i en timme och mät temp med OpenHardwareMonitor ( http://openhardwaremonitor.org/ ) och berätta sen vad er CPU core temp låg på.
Även skulle jag vilja veta vad er idle temp ligger på?
Se till att ni har TurboBoost aktiverat med på CPU:n och även att fläkten i BIOS står på medium (mitten läget).

Även skriv om ni har original kylaren eller om ni har någon annan.

Idle:
47 till 53 grader.

Load:
Upp till 89 grader såg jag.

Har bara stock-kylaren och 22 grader i rummet.

Kunde inte mäta med openhardware monitor för jag kör linux. Så använde lm-sensors istället.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Idle:
47 till 53 grader.

Load:
Upp till 89 grader såg jag.

Har bara stock-kylaren och 22 grader i rummet.

Kunde inte mäta med openhardware monitor för jag kör linux. Så använde lm-sensors istället.

Okej,
Jag kör deras kylare för 65w dvs Hpes egna och jag får ca 74-76c full load så ca 10-15c skillnad.

Du har en e3-1265l v2 med då?
Ville bara så se att jag hade fått skillnad med nya kylaren.

Hade du fläktarna på medium i bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwawa:

Dropbox

Synkar 5 GB just nu så vänta tills den är klar.

7b5d9bad1f9aee4e3f53716c5b8752d9 *SPPGen80.15.iso

Tack! Snubblade in i tråden och insåg att jag inte uppdaterat på .. bra länge..

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwawa:

Dropbox

Synkar 5 GB just nu så vänta tills den är klar.

7b5d9bad1f9aee4e3f53716c5b8752d9 *SPPGen80.15.iso

Tackar! Laddar ner den under dagen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V