Kinect 2.0 från Xbox One till PC/Windows

Permalänk
Melding Plague

Kinect 2.0 från Xbox One till PC/Windows

Nya Kinect är inte reserverad för Xbox One utan ska även dyka upp som ett tillbehör på persondatormarknaden, med tillhörande utvecklingspaket.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inb4 man måste ha Kinect för att kunna använda Windows. LOL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Inb4 man måste ha Kinect för att kunna använda Windows. LOL.

zzzzz

Ska bli kul att leka med SDK:n, speciellt eftersom jag har en handikappad kusin som som inte kan använda sin dator normalt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Snart har jag en egen J.A.R.V.I.S. hemma Windows on! Google this google that Eller det lär bli Bing this Bing that

Visa signatur
Permalänk

Jag tycker inte om att Kinect 2.0 blir obligatorisk för Xbox One. När det gäller Windows så vet jag inte var nyttan att använda denna kan komma in men det återstår att se vad de kan hitta på med den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast

Säga vad man vill om Xbox One men Kinect 2.0 verkar ju faktiskt inte så illa så det här är väl välkommet, dock så blir det inget köp för mig
Men det ska bli intressant och se hur den används till PC, kanske till HTPC's?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

I like this!
Speciellt när LeapMotion drar ut på tiden hela tiden! Kommer snart avboka skiten...

Permalänk
Entusiast

Nice! Möjligheterna är oändliga.
Hade varit väldigt trevligt att installera några sådana hemma som sköter lampor, låser/öppnar dörrar och liknande

Permalänk
Medlem

Bör kunna bli något trevligt i framtiden utav en kombo av Kinect2 och oculus rift?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Möjligheterna är oändliga visst. Men vilka som blir praktiska och användbara i slutändan är knäckfrågan.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle vara väldigt smidigt om nån skriver ett plugin till 3ds max så man kan animera med egna rörelser. Hänger ju på att rörelsesensorn fångar upp jämna rörelser, men det borde ju inte vara några problem vid 30fps.

Permalänk
Avstängd

Tänk om dom integrerade Kinect-tekink i mobiltelefoner och webbkameror...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tänk om dom integrerade Kinect-tekink i mobiltelefoner och webbkameror...

Åh fyfasiken! Hahaha!
Tänk dig alla gå runt och vifta med händerna framför en liten 3-4" mobil.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Idk bout you but I approve this message! Diggar nya tech prylar men eftersom man har en monster dator så har jag bojkottat konsol för länge sen, föredrar att ha allt på ett och samma ställe och bättre mediacenter än en PC finns ju inte ^^

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk

Raspberry Pi, XBMC och kinect 2.0 vore ju kanske något som tål tänkas på

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Bör kunna bli något trevligt i framtiden utav en kombo av Kinect2 och oculus rift?

DO WANT!

Skrivet av celoz:

Ska bli kul att leka med SDK:n, speciellt eftersom jag har en handikappad kusin som som inte kan använda sin dator normalt.

Sedan 2007 heter det funktionshindrad ELLER funktionsnedsatt beroende på hur du vill formulera dig. Det viktiga är att inte använda ordet handikappad.

Permalänk
Medlem

Ger spelkonsolerna max 5 år till sen är den historien över..!

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Kanske inte så super otippat med tanke på att man kan köra Kinect redan nu med windows, vilket jag huvudsakligen gör, kinect fusion till winodws är extremt bra och eftersom dom säger att Kinect 2.0 kommer ha 3X högre djup sensor upplösning så är nog Kinect 2.0 det jag ser fram emot mest med XboxOne.
http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Jag kan faktiskt tänka mig kinect till min htpc, perfekt då jag blir för lat för att sträcka mig efter det trådlösa tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av formerself:

DO WANT!

Sedan 2007 heter det funktionshindrad.

Just nu heter det Funktionsnedsatt

Permalänk
Medlem

Måste väl säkert vara inkopplad för att Windows 8.1 ska fungera...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

det blir intressant för microsoft att använda kameran i kinect för att övervaka personer när dom spelar datorn.
speciellt när dom sitter och spelar så här

Permalänk
Medlem

Steg 1:
Rikta kinect mot ett stategiskt ställe.

Steg 2:
Starta inspelning när den ser följande mönster

O ___ _/ |_

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Patan77:

Kanske inte så super otippat med tanke på att man kan köra Kinect redan nu med windows, vilket jag huvudsakligen gör, kinect fusion till winodws är extremt bra och eftersom dom säger att Kinect 2.0 kommer ha 3X högre djup sensor upplösning så är nog Kinect 2.0 det jag ser fram emot mest med XboxOne.
http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/

Samma för mig. Det enda som jag tycker verkar intressant med x1 hittils är just kinect delen och kinectens specs.
Och iom att kinecten kommer till pc så blir det nog att hoppa över x1

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Oculus rift+ kinect 2.0

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Jag kan faktiskt tänka mig kinect till min htpc, perfekt då jag blir för lat för att sträcka mig efter det trådlösa tangentbordet.

Om du nu är för lat för att stäcka dig efter ditt trådlösa tangentbord. Hur ska det då funka med Kinekt 2.0 då du måste Swypa med armarna för att byta låt/hoppa fram ett kapitel i filmen.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

+1-inlägg borttaget, vilket faller under § 1.6. Inlägg ska tillföra något till diskussionen.

/KimTjik

Permalänk
Avstängd

Kolla in den här! Riktigt ball.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Jag har sett prototyper på att använda Xbox/Kinect i tillverkningsundustrin så att man kan köra Kinect till vilken pc som helst blir ju rätt mycket förenklat för utvecklarna. Blir en gilla på det.

Spelmässigt så blir det tvärt om - en ogilla.

Permalänk
Medlem

Perfekt för HTPC! Hade tänkt köpa leap motion, men nu väntar jag nog hellre på detta.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|