Nedladdningshastigheter för usb-minnen?

Permalänk

Nedladdningshastigheter för usb-minnen?

Vad är nedladdningshastigheterna för ett USB 2.0 och USB 3.0 usb-minne?

Permalänk
Medlem

USB 2 = Hi-Speed på upp till 480 Mbit/s (60 MB/s)
USB 3 = Superspeed på upp till 5 Gbit/s (625 MB/s)

Såklart teoretiska hastigheter. Var Google nere när du skulle söka eller?

EDIT: Antar att du menar överföringshastighet för gränssnittet. Annars är det ju självklart beroende på vilket USB-minne du införskaffar.

Permalänk

Tack, var det jag var ute efter. Jag googlade och misslyckades hitta informationen. Eftersom det var så stor skillnad så letar jag upp en USB 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MobyMurder:

Tack, var det jag var ute efter. Jag googlade och misslyckades hitta informationen. Eftersom det var så stor skillnad så letar jag upp en USB 3.

Du måste ju ha USB3 i datorn också, men det förstår du säkert :).

Permalänk
Medlem

Är USB3 high speed något som kräver nyare moderkort eller går det med alla som har usb3 stöd?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Rekordmedlem

Busshastigheten är inte det som bestämmer farten på usb minnen, minneskretsarna är mycket viktigare än det, läs testen:
http://www.sweclockers.com/recension/16837-nio-usb-minnen-med...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har du USB3 i datorn så är det bra, men är datorn några år gammal är det inte självklart.

Oftast begränsas hastigheten från enheten du kopierar/flyttar filer ifrån.. kopierar du filer från en vanlig HDD så kanske du kommer upp i kanske absolut max 150MB/s antagligen långsammare. Så räkna inte med 625MB/s.. Sedan själva USB-minnet kan också vara betydligt långsammare (även om gränssnittet är snabbt), oftast ligger dom nog på mellan 50Mb/s uptill 200MB/s.. men visst kanske finns undantag som är snabbare. Så om du ska flytta över filer riktigt snabbt måste du ha ett riktigt snabbt USB3-minne och en snabb SSD som filerna ligger på. Men visst det går fortfarande fortare än USB2's 60MB/s... men kanske bara 2-3ggr snabbare från ett bra USB3-minne.

Här kan du jämföra hastighet på olika USB3 minnen

Men visst i framtiden när det kommer snabbare USB-minnen så kommer det ju gå fortare.. men räkna inte med 10x hastighet idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Du måste ju ha USB3 i datorn också, men det förstår du säkert :).

Njaaa