Lian Li släpper PC-TU100 – ny portföljlåda i mindre storlek

Permalänk
Melding Plague

Lian Li släpper PC-TU100 – ny portföljlåda i mindre storlek

Med en retroinspirerad design som sägs föra tankarna till James Bond lanserar Lian Li den nya datorlådan PC-TU100, särskild avsedd för LAN-besökare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är inte detta vad en "LAN-låda" borde vara?

Permalänk
Medlem

Känns lite fel och lite rätt.
Skulle vilja skippa handtaget och lägga lådan ner. Då är det en bra storlek.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Jag kan utan tvekan se fördelen för den som reser mycket men vill ha kräm från komponenter som inte sitter i en notebook. Men frågan är hur stor målgruppen är?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Perfekt om man vill lana på kontoret!

Vet inte riktigt vad målgruppen är. Folk som vill ta med en stationär till kontoret? Barn som leker james bond?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Entusiast

Skitbra, nu vet vi vad vi ska länka i alla "Jag behöver en gaming-laptop för lan" trådar

Permalänk
Medlem

Söt liten lanburk

Permalänk
Medlem

Bara 2,5" platser samt lowprofile grafikkort, nja.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KTL:

Jag kan utan tvekan se fördelen för den som reser mycket men vill ha kräm från komponenter som inte sitter i en notebook. Men frågan är hur stor målgruppen är?

Målgruppen är snarare folk som vill hålla på med LAN för folk som behöver prestanda på resande fot gör det med fördel via remote desktop. Av min begränsade erfarenhet av LAN kan jag säga att det hade varit väldigt mycket trevligare att bära med sig en sådan burk än ett Antec 300. Vore lite lättare att kunna ta datorn i ena handen, skärmen under andra och sedan bara en ryggsäck på ryggen med resten. Ett tower chassi är lite segt att bära med en arm.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Men detta gjorde man ju själv för många år sen, en aluminium "verktygsväska" och lite hårdvara, en dremmel, sen vart det klart.
Jag gav bort min, och den finns fortfarande, fast utan hårdvara då

Men kul att det massproduceras av Lian Li så som det ska vara, undrar varför det tog så lång tid?

Tycker gott att Eric på Lian Li som fanns i klippet, kunde gått med "portföljlådan" så som man gör med en resväska, för att visa

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det jag saknar här er en sidmonterad VESA-arm, för skärmmontering, och en liten lagom gömd låda för diverse smådelar som bl.a. strömsladdar och mus.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Det är najs, men problemet när man lanar brukar ju va att man ändå måste släpa sin 24" skärm, sin kasse med kabelhärva, hörlurar/högtalare, ett flak med cola, fryspizzor, samt en skrivbordsstol. I bästa fall även sovsäck, extra tröja samt hygienartiklar.

Det är bara en laptop som på riktigt kan minska på släpandet.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

Bara 2,5" platser samt lowprofile grafikkort, nja.

Lowprofile? Vanliga grafikkort är det ju plats för.

mer än två 2,5-platser behöver man ju inte, en ssd och kanske en till för raid eller en liten tyst mekanisk disk för lagring.

Permalänk
Medlem

perfekt design på många sätt. Dock tror jag inte byggkvaliteten är den högsta.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hade aldrig hört talats om mini-DTX innan jag läste om detta chassi. Man lär sig något nytt varje dag. ^^

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Portföljlåda my ass, vanligt lian li-chassi med handtag och hörnskydd...

Permalänk
Medlem

Japp den där passar perfekt till mig, vart kan man köpa den? har jag tänk mig att ha denna på ryggen och en stor pekskärm framför mig när jag ta promenad så är jag alltid uppkopplad, hur får jag ström? jo genom att köra upp kontakten i röven. ;D genom där får jag 12 volt kanske 24 volt.

I,am kidding guys

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Skräddarsydd för Asus GTX670 DirectCu Mini?
Hade varit perfekt om man kunde få detta chassi utan handtag och konstiga hörn...

Permalänk
Medlem

Ser nice ut, men det verkar som att man måste köra med stock CPU-kylare i detta chassi. Plus att CPU-kylaren kommer vara delvis täckt av nätaggregatet...

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Med en retroinspirerad design som sägs föra tankarna till James Bond lanserar Lian Li den nya datorlådan PC-TU100, särskild avsedd för LAN-besökare.

Läs artikeln

det är nog en perfekt låda för lanpartyn om den inte väger för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Ser nice ut, men det verkar som att man måste köra med stock CPU-kylare i detta chassi. Plus att CPU-kylaren kommer vara delvis täckt av nätaggregatet...

http://i.imgur.com/nzFapTK.png

om det är så så lär det ju grymt varm för prollen om man inte kan ha annan kylare. Såg ut att vara ont om plats med nätagget på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

HAHA, tänk att Lian Li alltid förvånar än!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Beroende på hur mycket plats nättdelen tar, samt var processorn är placerad så borde nog en Silverstone NT01-PRO (alternativt: NT01-E) vara att föredra, speciellt med en 120 fläkt som blåser på i fronten.

http://silverstonetek.com/product.php?pid=367&area=en

Det är denna layout som de skulle haft i deras Q02 låda.

Permalänk
Medlem

Har man lite pengar efter sommarens bravader blir det nog ett litet lian-li chassi och fet custom loop hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locutio:

Det jag saknar här er en sidmonterad VESA-arm, för skärmmontering, och en liten lagom gömd låda för diverse smådelar som bl.a. strömsladdar och mus.

Jag skulle isåfall bara satt fast ett vesa fäste rakt på sidoplåten, på andra sidan kan man ha hållare för ett tunnt trådlöst tangentbord. Skulle vart fräckt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Ser nice ut, men det verkar som att man måste köra med stock CPU-kylare i detta chassi. Plus att CPU-kylaren kommer vara delvis täckt av nätaggregatet...

Du bör vattenkyla processorn med en custom loop En slim 140rad får la plats?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Som portföljdator är fortfarande IBM's klassiska P70 modell svårslagen, kanske ett lämpligt projekt för de som uppskattar sådant. Har en stående i källaren men har inte hjärta till att förstöra en sådan klassiker.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Du bör vattenkyla processorn med en custom loop En slim 140rad får la plats?

Tänkte på vattenkylning, men har svårt o se vart fasen man kan få plats med det. I så fall får man nog göra hål i chassit eller bygga om det en del.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Jag skulle nog föredragit en större men plattare design. (lagom att ställa bakom eller hänga på skärmen)

Permalänk

Bitfenix still win the war in this category, Prodigy FTW! Lådan känns lite "Out of place" i min mening ^^

Visa signatur

Signatures are stupid.