ssd disk full när jag ska rar upp fil på annan disk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

ssd disk full när jag ska rar upp fil på annan disk

Hej.

Jag har ett problem med att min 45 gig ssd disk med 5 gig ledigt på, fylls upp när jag ska rar upp en fil från min 1 tb disk.(på den disken som är 1tb)
Detta är ett stort problem då jag ska rar upp filer som är större än 5 gig och får medelandet att disken är full då den behöver lagra raren där tillfäligt eller vad den nu vill göra på win7.
kan man göra något så att den inte behöver det utrymmet tillfäligt medan man rarar upp? jag har inget bekymmer om den åtgärden gör att det tar längre tid att rar upp eller starta om datorn osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Vänta nu, din .rar-fil finns på din SSD som har 5GB kvar. Den ska rar:as till din HDD på 1tb. Korrekt?

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design core 500, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av difoll:

Hej.

Jag har ett problem med att min 45 gig ssd disk med 5 gig ledigt på, fylls upp när jag ska rar upp en fil från min 1 tb disk.(på den disken som är 1tb)
Detta är ett stort problem då jag ska rar upp filer som är större än 5 gig och får medelandet att disken är full då den behöver lagra raren där tillfäligt eller vad den nu vill göra på win7.
kan man göra något så att den inte behöver det utrymmet tillfäligt medan man rarar upp? jag har inget bekymmer om den åtgärden gör att det tar längre tid att rar upp eller starta om datorn osv.

winrar: settings - paths

I7930@3.90 | RX480 | Intel 320 - 160 GB | 12 GB RAM | X58A-UDR3 (rev 1.0) | 650 WATT POWER

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2007

Troligtvis så kör Du med drag-och-släpp metoden. Då mellanlagras upp-packningen på den temporära plats som anges i upp-packningsprogrammet. Om Du kör WinRAR så kan Du välja Extract to i WinRAR. Då packas den upp direkt till målplatsen.

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.