ssd disk full när jag ska rar upp fil på annan disk

Permalänk
Medlem

ssd disk full när jag ska rar upp fil på annan disk

Hej.

Jag har ett problem med att min 45 gig ssd disk med 5 gig ledigt på, fylls upp när jag ska rar upp en fil från min 1 tb disk.(på den disken som är 1tb)
Detta är ett stort problem då jag ska rar upp filer som är större än 5 gig och får medelandet att disken är full då den behöver lagra raren där tillfäligt eller vad den nu vill göra på win7.
kan man göra något så att den inte behöver det utrymmet tillfäligt medan man rarar upp? jag har inget bekymmer om den åtgärden gör att det tar längre tid att rar upp eller starta om datorn osv.

Permalänk

Vänta nu, din .rar-fil finns på din SSD som har 5GB kvar. Den ska rar:as till din HDD på 1tb. Korrekt?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av difoll:

Hej.

Jag har ett problem med att min 45 gig ssd disk med 5 gig ledigt på, fylls upp när jag ska rar upp en fil från min 1 tb disk.(på den disken som är 1tb)
Detta är ett stort problem då jag ska rar upp filer som är större än 5 gig och får medelandet att disken är full då den behöver lagra raren där tillfäligt eller vad den nu vill göra på win7.
kan man göra något så att den inte behöver det utrymmet tillfäligt medan man rarar upp? jag har inget bekymmer om den åtgärden gör att det tar längre tid att rar upp eller starta om datorn osv.

winrar: settings - paths

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Troligtvis så kör Du med drag-och-släpp metoden. Då mellanlagras upp-packningen på den temporära plats som anges i upp-packningsprogrammet. Om Du kör WinRAR så kan Du välja Extract to i WinRAR. Då packas den upp direkt till målplatsen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.