E3 2013 Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Fast nu var ju Sonys konferens överlag bra mkt tråkigare än MS.

Permalänk
Medlem

Jag får inte ens välja Farsan släpper inte in en Xbox på tomten xD Då jag satt och kollaee X1 launch event blwv han jättesur och undrade om de tänker fortsätta tillverka den skiten dock måste ju priserna gå ner oite först. 100 euro till så köper han den. 400 är mycket pengar Det är ett Sapphire 7970Ghz Vapor-X ungefär, och det håller betydligt längre. Men såklart måste denna skaffas bara för att ha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker nog nästan att xbox fortfarande är mest lockande, om det inte vore för att den kostar 1000kr med än ps4. Att betala för psn är ju inte så lockande då jag tyckt att ps3s online funktioner alltid har varit riktigt usla.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

ser ut som Nordisk Film är i farten igen. Flera ställen, bla Webhallen och CDON tar 4495 för PS4. Elgiganten tar 3995 men jag tror att de importerar vilket jag också kommer göra. Kommer importera från Tyskland eller England och spara 1000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skynda fynda hos Spelbutiken då som bara tar 3698 pix.

Hade jag haft pengar skulle jag inte tveka men framtiden ekonomiskt ser tyvärr mycket mörk ut så vinner jag int på lotto så blir det ingen dom närmaste åren.........

Men visst Spelbutiken ligger mycket bra i pris så som jag sa under 3999:- är en bonus så fin bonus från Spelbutiken. Förhoppningsvis så kommer den ligga lägre även hos fler längre fram.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av maniac:

Spelet ser helt underbart ut.
Men typ mitt liv rasade samman när jag fick veta att det inte kommer till PC.
Kan vi inte skapa nån röstinsamling eller nåt så att de släpper den till PC också? Vad som helst så att våra röster blir hörda..

Permalänk

Mega Man i det nya Super Smash Bros. =DDDDDDDDDDDDDDDD!

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Watch Dogs fortfarande är en release titel till One? Ska ju köpa en One men kom på att man kanske ska köpa något spel också

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ironiskt nog spelet som man vill ha som mest av exakt alla spel som annonserats hamnade på Wii U, aja, äger ju i alla fall konsolen så, lite på grund av detta spelet men men

JRPG + Open World + Tydligen ska inehålla en enormt stor karta. Samt gjort av monolight soft, allt bara sååå positivt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Tycker nog nästan att xbox fortfarande är mest lockande, om det inte vore för att den kostar 1000kr med än ps4. Att betala för psn är ju inte så lockande då jag tyckt att ps3s online funktioner alltid har varit riktigt usla.

Vad är 1000:- på 4-7 år ?

Sony visade i stort sett samma skit som på pre e3 konferensen också vilket är tråkigt och det tog 35 minuter innan dom var klara att snacka om sport,tv,vita och PS3. Största Failet av allt var att dom inte visade Last Guardian som dessutom är lagt på is, så besviken man blev!

KH3,FF15,Watch Dogs,AC4,Batman,GTA5,Destiny,Elders Scrolls Online,MGS5 är dessutom till XboxONE och tog upp största delen av tiden.

Den cloud baserade AI:n och vad det kan leda till är också väldigt intressant med XboxONE.

Twitch är dessutom bättre än Ustream vilket bland annat tillåter längre inspelning.

PS4 hade Killzone,Infamous,The Order,Driveclub och Knack som exklusiva
XboxONE har Forza5,Titanfall,Halo,Dead Rising 3,Ryse,Sunset Overdrive,Spark,Quantum Break,Crimson Dragon,Killer Instinct.

Dessutom visade MS mer Gameplay och Sony mer CG.

Sony hade inte mycket att komma med utom "ja, ni kan köra begagnade spel om utgivarna tillåter det och vi är 1000:- billigare".

Jag kanske är den enda som är besviken på Sony men så är jag inget fanboy till någon av dom heller och lirar vad som.

Men man är ändå mest besviken på Nintendo som inte visade Zelda WII U, Metroid eller något "riktigt" nytt Mario spel.

Vad exakt gör Ps4:an bättre? Vad missar jag när det är spelen som räknas??? Enlighten me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Sony hade inte mycket att komma med utom "ja, ni kan köra begagnade spel om utgivarna tillåter det och vi är 1000:- billigare".

Du kan köra alla spel begagnat, det är inte upp till utgivaren, det är dock upp till utgivaren till Xbox one. PS4 är dessutom också regions fri, något Xbox one inte heller är.

Du frågade vad som styr spelköpet för min del är det ganska så lätt, Microsoft kommer enbart satsa på EU/US marknaden, totalt låsa ute Asiatiska marknaden, vissa regioner kommer få konsolen slutet av år 2014. Vad detta innebär är att du kan glömma spel support från den regionen, också ren regionen vars spel jag gillar mest. Japan får bland annat inte ens konsolen 2014.

Jag spelar mer eller mindre aldrig FPS eller bilspel, utan det jag spelar är oftast mer action baserat eller rpg's av alla olika slag, något Xbox One nu kommer missa en hel nations spel.

Sedan missade du spel i din lista, bland annat T.ex. Warframe, eller menar du spel som inte kommer till eller finns till PC? I så fall får du börja ta bort från Xbox One listan med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Avenger80:

Vad är 1000:- på 4-7 år ?

Sony visade i stort sett samma skit som på pre e3 konferensen också vilket är tråkigt och det tog 35 minuter innan dom var klara att snacka om sport,tv,vita och PS3. Största Failet av allt var att dom inte visade Last Guardian som dessutom är lagt på is, så besviken man blev!

KH3,FF15,Watch Dogs,AC4,Batman,GTA5,Destiny,Elders Scrolls Online,MGS5 är dessutom till XboxONE och tog upp största delen av tiden.

Den cloud baserade AI:n och vad det kan leda till är också väldigt intressant med XboxONE.

Twitch är dessutom bättre än Ustream vilket bland annat tillåter längre inspelning.

PS4 hade Killzone,Infamous,The Order,Driveclub och Knack som exklusiva
XboxONE har Forza5,Titanfall,Halo,Dead Rising 3,Ryse,Sunset Overdrive,Spark,Quantum Break,Crimson Dragon,Killer Instinct.

Dessutom visade MS mer Gameplay och Sony mer CG.

Sony hade inte mycket att komma med utom "ja, ni kan köra begagnade spel om utgivarna tillåter det och vi är 1000:- billigare".

Jag kanske är den enda som är besviken på Sony men så är jag inget fanboy till någon av dom heller och lirar vad som.

Men man är ändå mest besviken på Nintendo som inte visade Zelda WII U, Metroid eller något "riktigt" nytt Mario spel.

Vad exakt gör Ps4:an bättre? Vad missar jag när det är spelen som räknas??? Enlighten me!

Du glömde:
PS4
Grand Turismo 6
The Dark Sorcerer
Deep Down
The Order: 1886
Abe's Oddysey
Primal Carnage: Genesis
Super Stardust HD
Transistor
Rocketbirds 2
Carmageddon Remake
The Evil Within

PS4 & PC
Blacklight: Retribution
Basement Crawl
Daylight
Final Fantasy XIV
Outlast
PlanetSide 2
War Thunder
Warframe

Sen så kommer Titanfall till PC och antagligen Halo samt Dead Rising (mina gissningar, då föregångarna kom)

Har både Xbox 360 och PS3 så jag är inge "fanboy", men jag måste säga att PS4 är mer lockande.

Bättre prestanda (kommer antagligen inte vara någon skillnad), går att byta (HDD till SSD om man vill), inget jävla DRM, ingen 24h tvång uppkoppling till internet, billigare, blir inte påtvingad en jävla kamera och sen så ser det inte ut som en VHS spelare.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Du glömde:
PS4
Grand Turismo 6
The Dark Sorcerer
Deep Down
Kingdom of Harts
The Order: 1886
Abe's Oddysey
Primal Carnage: Genesis
Super Stardust HD
Transistor
Rocketbirds 2
Carmageddon Remake
The Evil Within

Samt ett nytt FF spel? (tror jag iaf)

PS4 & PC
Blacklight: Retribution
Basement Crawl
Daylight
Final Fantasy XIV
Outlast
PlanetSide 2
War Thunder
Warframe

Sen så kommer Titanfall till PC och antagligen Halo samt Dead Rising (mina gissningar, då föregångarna kom)

Har både Xbox 360 och PS3 så jag är inge "fanboy", men jag måste säga att PS4 är mer lockande.

Bättre prestanda (kommer antagligen inte vara någon skillnad), går att byta (HDD till SSD om man vill), inget jävla DRM, ingen 24h tvång uppkoppling till internet, billigare, blir inte påtvingad en jävla kamera och sen så ser det inte ut som en VHS spelare.

Transistor kommer till PC också, vilket jag är otroligt glad över eftersom jag gillade Bastion. Ett måste ha.
Är det Kingdom Hearts 3 du menar när du skriver Kingdom of Harts? Är det Final Fantasy 15 du menar med ett nytt Final Fantasy? Båda dessa kommer till Xbox One.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Blev riktigt taggad på Abe's Oddysey! =D
Spelade det ofta när jag var en liten plutt!

Sen The Division! är nog det spel som lockar mest från E3. Jäklar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Hur mycket skulle det kosta i månaden och per år för spela online på PS4?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur mycket skulle det kosta i månaden och per år för spela online på PS4?

Jag hittade detta: $49.99 för ett år, $17.99 för tre månader & $9.99 för en månad.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du kan köra alla spel begagnat, det är inte upp till utgivaren, det är dock upp till utgivaren till Xbox one. PS4 är dessutom också regions fri, något Xbox one inte heller är.

Du frågade vad som styr spelköpet för min del är det ganska så lätt, Microsoft kommer enbart satsa på EU/US marknaden, totalt låsa ute Asiatiska marknaden, vissa regioner kommer få konsolen slutet av år 2014. Vad detta innebär är att du kan glömma spel support från den regionen, också ren regionen vars spel jag gillar mest. Japan får bland annat inte ens konsolen 2014.

Jag spelar mer eller mindre aldrig FPS eller bilspel, utan det jag spelar är oftast mer action baserat eller rpg's av alla olika slag, något Xbox One nu kommer missa en hel nations spel.

Sedan missade du spel i din lista, bland annat T.ex. Warframe, eller menar du spel som inte kommer till eller finns till PC? I så fall får du börja ta bort från Xbox One listan med.

Menar spel som är exklusiva till PS4 eller XboxONE PC får dom gärna komma till och räknar eller inte med Indie spel för det blir för många.
Var också JRPG freak osv men den senaste tiden har det kommit mest skit från öster tyvärr så regionfri spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag hittade detta: $49.99 för ett år, $17.99 för tre månader & $9.99 för en månad.

Okej, tack!
Vet du om det ingår något spel i det? Tänkte för man får två spel i månaden av Microsoft om man har Xbox live guld på Xbox One.
Vore trevligt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej, tack!
Vet du om det ingår något spel i det? Tänkte för man får två spel i månaden av Microsoft om man har Xbox live guld på Xbox One.
Vore trevligt!

Med tanke på att man skulle börja få spel redan i Juli så gäller det väl Xbox live guld å är inte knutet till Xbox one?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Maysay:

Transistor kommer till PC också, vilket jag är otroligt glad över eftersom jag gillade Bastion. Ett måste ha.
Är det Kingdom Hearts 3 du menar när du skriver Kingdom of Harts? Är det Final Fantasy 15 du menar med ett nytt Final Fantasy? Båda dessa kommer till Xbox One.

Yes det var det Körde en copy/paste från en sida, så det blev lite fel kanske.
Men mitt inlägg var speciellt riktat till Avenger80 då han skrev att PS4 bara hade 5 exklusiva titlar, vilket inte stämmer.
Även om han sa att han inte var ett "fanboy" till någon av konsolerna så fick jag känslan att han stod mer på Xbox One's sida. Speciellt då han glömde att nämna 10 exklusiva titlar och 9 st "semi exklusiva" (PS4/PC). Tog med dem då han påstod att Titanfall skulle vara exklusivt till Xbox One.

Sen tycker jag att någon på Microsoft borde få sparken för namngivningen av deras konsoller. Xbox, Xbox 360 och Xbox One??? Skulle det inte har varit lite bättre med Xbox, Xbox One, Xbox Two eller Xbox, Xbox 360, Xbox 720? Känns inte som att dem är speciellt konsekventa med namnen...

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Blir PS4 för mig med, Microsoft har skjutit sig själv i foten litegrann det gäller att dom har många bra exklusiva titlar om dom överhuvudtaget ska få folk att köpa Xbox One..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Dessutom visade MS mer Gameplay och Sony mer CG.

När de presenterade XB1 för några veckor sedan var det ju bara CG. Slötittade på MS egna E3 men minns inte att jag såg någon Gameplay?

Men Sonys första avtäckning av PS4 visade väl mycket Gameplay? Killzone t ex. Såg dock inte Sonys E3.

Eller minns jag fel?

Skrivet av saindrenan:

Sen tycker jag att någon på Microsoft borde få sparken för namngivningen av deras konsoller. Xbox, Xbox 360 och Xbox One??? Skulle det inte har varit lite bättre med Xbox, Xbox One, Xbox Two eller Xbox, Xbox 360, Xbox 720? Känns inte som att dem är speciellt konsekventa med namnen...

Jag tyckte den borde heta XBOX720 men så skrev någon att det kunde relateras till 720p men jag håller inte med och hade själv inte tänkt på det förens han sa det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Sen tycker jag att någon på Microsoft borde få sparken för namngivningen av deras konsoller. Xbox, Xbox 360 och Xbox One??? Skulle det inte har varit lite bättre med Xbox, Xbox One, Xbox Two eller Xbox, Xbox 360, Xbox 720? Känns inte som att dem är speciellt konsekventa med namnen...

Vem över 14år bryr sig om namnet?

Permalänk

När börjar streamsen på Gamestop i svensk tid?

Nvm, det började typ 1 min efter jag skrev detta..

BTW så är Andreas Lundstedt live på stage 1 nu.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Vem över 14år bryr sig om namnet?

Hahah tönt. Gå och köp ett Xbox "One" så slipper man sådana människor som du på PSN

Som jag skrev tidigare "känns inte som att dem är speciellt konsekventa med namnen". Lyckas man inte med en sådan enkel sak som att namnge något så är det inte lustigt att dem misslyckas med konsollen (vilket dem har gjort).

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hahah tönt. Gå och köp ett Xbox "One" så slipper man sådana människor som du på PSN

Som jag skrev tidigare "känns inte som att dem är speciellt konsekventa med namnen". Lyckas man inte med en sådan enkel sak som att namnge något så är det inte lustigt att dem misslyckas med konsollen (vilket dem har gjort).

Jag tycker att One är ett passande namn eftersom du bara behöver en enhet i ditt vardagsrum istället för kabel-tv box/dvr, blu-ray spelare,konsoll, htpc etc

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag tycker att One är ett passande namn eftersom du bara behöver en enhet i ditt vardagsrum istället för kabel-tv box/dvr, blu-ray spelare,konsoll, htpc etc

One kräver fortfarande att du har en Kabel tv box, sedan en adapter i mitten, har du även förstärkare o.s.v. så har du ytterligare enheter.

Order 'One' är rejält missvisande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

One kräver fortfarande att du har en Kabel tv box, sedan en adapter i mitten, har du även förstärkare o.s.v. så har du ytterligare enheter.

Order 'One' är rejält missvisande.

Precis det jag försöker få fram.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej, tack!
Vet du om det ingår något spel i det? Tänkte för man får två spel i månaden av Microsoft om man har Xbox live guld på Xbox One.
Vore trevligt!

På PS4: Drive Club + 3 indiespel
På PS3 och Vita: en jävla massa spel, just nu:

På Xbox Gold: 2 360-spel i månaden som inte går att spela på Xbox One, inga Xbox One-spel bekräftade.

Permalänk

Det säger en del om situationen inom datorvärlden just nu att Sony, företaget som bl.a. spred spyware med sina musikCD och ljög om det, och som startade hela regionkodningsskiten, kan bli Good Guy och få stående ovationer bara genom att säga att de anser att man kan köpa och sälja spel.

Men skitsamma, bra sagt Sony!

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~