Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HAgeby
Registrerad
Jun 2012

Problem med reservoaren (HJÄLP!)

Hej! Har precis köpt vattenkylning till CPU:n och har lite problem. Allting är installerat osv och det funkar, men det blir kondens i reservoaren och vattnet försvinner. Detta är ett stort problem eftersom jag inte har så mycket vätska kvar. Snabba svar uppskattas

Hejsan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Då läcker systemet nånstans. Vätskan ska int försvinna om du har slutit det.

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av DerpDonut:

Hej! Har precis köpt vattenkylning till CPU:n och har lite problem. Allting är installerat osv och det funkar, men det blir kondens i reservoaren och vattnet försvinner. Detta är ett stort problem eftersom jag inte har så mycket vätska kvar. Snabba svar uppskattas

Vart har du radiatorn??? Fattar inte hur vattnet kan var så kallt att det blir kondens.
EDIT: I för sig kan det bli sjukt varmt också?

Intel i7 930@ 4.2GHz | Asus Rampage Extreme III | LIAN LI PC-77F | 2x GTX 480 SLI | 6Gb Corsair Dominator 1800Mhz | Intel X25-M G2 80Gb x2 i Raid 0 | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 0 Riggen | MK-85 <3

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Jul 2008

Det är luft bubblor skaka på datorn så kommer resovaren är tömmas och luften åter ut

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HAgeby
Registrerad
Jun 2012

Det läcker från radiatorn också, har prövat att skaka på datorn men utan resultat. Radiatorn sitter längst bak i mitt Define XL R2 och pumpen och reservoaren vid 5,25 tums platserna. Allt är från EKWB och jag har hört att dom ska ha bra grejer så det är nog en minimal chans att det är något fel på själva hårdvaran

Hejsan!