Permalänk

Problem med reservoaren (HJÄLP!)

Hej! Har precis köpt vattenkylning till CPU:n och har lite problem. Allting är installerat osv och det funkar, men det blir kondens i reservoaren och vattnet försvinner. Detta är ett stort problem eftersom jag inte har så mycket vätska kvar. Snabba svar uppskattas

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
Medlem

Då läcker systemet nånstans. Vätskan ska int försvinna om du har slutit det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DerpDonut:

Hej! Har precis köpt vattenkylning till CPU:n och har lite problem. Allting är installerat osv och det funkar, men det blir kondens i reservoaren och vattnet försvinner. Detta är ett stort problem eftersom jag inte har så mycket vätska kvar. Snabba svar uppskattas

Vart har du radiatorn??? Fattar inte hur vattnet kan var så kallt att det blir kondens.
EDIT: I för sig kan det bli sjukt varmt också?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Det är luft bubblor skaka på datorn så kommer resovaren är tömmas och luften åter ut

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Det läcker från radiatorn också, har prövat att skaka på datorn men utan resultat. Radiatorn sitter längst bak i mitt Define XL R2 och pumpen och reservoaren vid 5,25 tums platserna. Allt är från EKWB och jag har hört att dom ska ha bra grejer så det är nog en minimal chans att det är något fel på själva hårdvaran

Visa signatur

Hejsan!