Pangpris på sandisk ssd!? Något o ha?

Permalänk
Medlem

Pangpris på sandisk ssd!? Något o ha?

Tjoo

Var ett tag sen jag skrev något, men en polare tipsade om Deal of the day på amazon som för mig ser ofattbart bra ut för Sandisk SSD Extreme

240gig för 149$
480gig för 309$

är det något fel på dessa diskar eller är det bara o köra?? jag har i nuläget en ocz vertex 3, 120gig lixom

Edit glömde länken:
http://www.amazon.com/gp/feature.html/?tag=gizmodoamzn-20&asc...

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Tänk på att det tillkommer moms + tull iomed att du importerar från USA, så kanske inte blir så billigt som det verkar...

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeppan:

Tjoo

Var ett tag sen jag skrev något, men en polare tipsade om Deal of the day på amazon som för mig ser ofattbart bra ut för Sandisk SSD Extreme

240gig för 149$
480gig för 309$

är det något fel på dessa diskar eller är det bara o köra?? jag har i nuläget en ocz vertex 3, 120gig lixom

+ skatt + tullavgift + frakt... och plötsligt var vi uppe i samma summa som i Sverige.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Fan, jag som köpte en SSD igår

men nejdå, dessa diskar ska det inte vara några problem med direkt, iaf inte vad jag hört.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

ah ok
Hur mkt skatt o tull ere då någon som vet?
Frakten är tydligen gratis

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeppan:

Tjoo

Var ett tag sen jag skrev något, men en polare tipsade om Deal of the day på amazon som för mig ser ofattbart bra ut för Sandisk SSD Extreme

240gig för 149$
480gig för 309$

är det något fel på dessa diskar eller är det bara o köra?? jag har i nuläget en ocz vertex 3, 120gig lixom

Edit glömde länken:
http://www.amazon.com/gp/feature.html/?tag=gizmodoamzn-20&asc...

Med moms, tull och frakt så är det nästan på gränsen samma pris som i Sverige.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeppan:

ah ok
Hur mkt skatt o tull ere då någon som vet?
Frakten är tydligen gratis

Moms är 25% och tull är 8%

Permalänk
Skrivet av Zeppan:

ah ok
Hur mkt skatt o tull ere då någon som vet?
Frakten är tydligen gratis

http://www.dutycalculator.com/new-import-duty-and-tax-calcula... google is your friend!

Permalänk
Medlem

shit skönaste sidan! Tack!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Har importerat en hel del lite dyrare grejer, men har aldrig behövt betala moms eller tull.
Då har jag ändå fått paketen leverade hem via UPS, DHL och Posten. Det värsta som hänt är att jag fått betala 100:- i Posthanteringsavgift för tull.

Så i princip är det bara att köra, du kommer få paketet men ingen kommer att kräva dig på moms eller tull.
Värdet på de flesta paketen där värdet varit högt nog har haft korrekt angivet datum men det har inte varit någon fara.
UPS ville ha några kronor någon gång också, men annars inget.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Har importerat en hel del lite dyrare grejer, men har aldrig behövt betala moms eller tull.
Då har jag ändå fått paketen leverade hem via UPS, DHL och Posten. Det värsta som hänt är att jag fått betala 100:- i Posthanteringsavgift för tull.

Så i princip är det bara att köra, du kommer få paketet men ingen kommer att kräva dig på moms eller tull.
Värdet på de flesta paketen där värdet varit högt nog har haft korrekt angivet datum men det har inte varit någon fara.
UPS ville ha några kronor någon gång också, men annars inget.

Öhm, om det skickas från ett företag med DHL eller liknande så är dom tvungna att kräva dig på tull och moms i samband med att de levererar paketet till dig. Företaget som skickar varan anger dess värde, fraktföretaget räknar ut vad du ska betala i tull/moms och skickar en faktura till dig på detta. Beställer man från kina eller dylikt så brukar det gå att få dem att sätta ett lägre värde på varan, men då får man inte ut full värde ifall paketet skulle skadas/försvinna i frakten. Går det med vanlig post så kan det ibland slinka igenom, men de stora fraktföretagen har rätt bra koll på vad som skickas, speciellt från länder som usa i detta fallet. Skickas det från privatperson till privatperson är det en annan femma...

Utöver det så blir det aningen meckigt om något går sönder, svårt och dyrt att reklamera över atlanten.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Make.Sense:

Har importerat en hel del lite dyrare grejer, men har aldrig behövt betala moms eller tull.
Då har jag ändå fått paketen leverade hem via UPS, DHL och Posten. Det värsta som hänt är att jag fått betala 100:- i Posthanteringsavgift för tull.

Så i princip är det bara att köra, du kommer få paketet men ingen kommer att kräva dig på moms eller tull.
Värdet på de flesta paketen där värdet varit högt nog har haft korrekt angivet datum men det har inte varit någon fara.
UPS ville ha några kronor någon gång också, men annars inget.

Du måste alltid betala moms och tull. Det handlar inte om att inte behöva, det handlar om att du skitit i det. Du ska betala in tullen för paketet när du köper det. Om det fastnar i tullen utan att tull är betalad så kommer du få ett inbetalningkort med tull plus en administrativ avgift. Du får inte ut ditt paket innan tullen är betalad. Sen att du verkar ha haft tur och att de inte kollat om just du faktiskt betalat det du ska betala är en annan sak. Du ska inte ge generella råd att skita i tull.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Från mina erfarenheter av att handla hos amazon så lägger de själva till en tullavgift i kassan. De kalkulerar för den summan de upskattar att det kommer kosta. Visar det sig att det blev billigare än deras beräkningar så får man tillbaka pengar till kontot man betalat från.

Permalänk

Angående SSDn kan jag bara räkna upp positiva saker, den har tuffat på i min dator i ett år nu tror jag! Har aldrig haft problem med den

Permalänk
Medlem

Det lät som att de var ganska stabila. De är säkert inget stjärnskott i prestanda, och kanske inte de mest långlivade heller.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Samma pris som samsungs 840 500gb. Köpte en sån för två veckor sedan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Fan att man missade Elfas erbjudande på 480GB-versionen. 1819:- för en 480GB ssd hade inte varit fy skam trots Sandforce.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Är väl antagligen utförsäljning då det är en ny version på gång

SanDisk Unveils New Extreme II SSD - Dailytech