Corsair SP samt AF fans utan "colored rings"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Corsair SP samt AF fans utan "colored rings"?

Hej!

Jag undrar ifall man får sämre prestanda ifall man använder Corsairs fläktar utan de medföljande färg ringarna? Jag tvivlar starkt på att de har någon viktig funktion men det är bäst att fråga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

jag tror att det är bara något estetiskt.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Maj 2009

Borde ju bero på var man sätter de, borde ju bli en glepa om man kör ringen och då tappa effekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Det spelar ingen roll om ringen sitter där eller inte, fläkten kommer inte att prestera sämre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

Det var nog för att sluta runt radiatorer och kylflänsar lite tätare de får något större glapp än vanliga i värsta fall skulle jag tro så de inte drar runt samma luft lika mkt men de gör nog inte det så mkt mer än vanliga utan ringen och du kan nog måla den svart ifall det nu skulle behövas
ska de sitta som chassiefläktar så kan du lätt köra utan...

AMD Phenom II x6 1090T @3.5 ghz. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort GA-870A-UD3, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
En godishylla i Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Du får 20 mer fps i alla spel!
Och dem röda ringarna får din dator snabbare men lite Ostabil. Tar du dem blåa däremot så blir datorn 5 grader kallare.

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Obolla:

Du får 20 mer fps i alla spel!

Tur att de heter inte "gaming" annars hade fler köpt ^_^