Bitfenix Prodigy M för Micro ATX på Computex

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Prodigy M för Micro ATX på Computex

Chassitillverkaren Bitfenix anpassar modellen Prodigy för formfaktorn Micro ATX, men behåller samma yttermått. Dessutom tillkommer Colossus M och nätaggregat i serien Fury.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

N.I.C.E

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Så jävla bra!!

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk

Trevligt, blir kanske en Micro-ATX baserad rigg nästa gång det är dags att köpa nytt då.

Permalänk

Äntligen gör sig prodigy förtjänt av sin storlek. 29 liter för mitx var bara bleh.

Permalänk
Medlem

Undrar hur bra luft flödet kommer bli när man sätter i ett, eller två grafikkort, och bokerar de två övre fläktarna? Annars så håller jag med om att Prodigy har alltid varit mATX stort, men bara tagit ITX moderkort som är så mycket mer begränsande än mATX.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

FUCKING FINALLY!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem

kommer bli ett sånt här när jag uppgraderar/ändrar något

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut.

Permalänk
Medlem

Låter väl okej, men är det inte lite dumt att skjuta ut varmluften från nätagget i botten, för att sedan suga in det igen med fläkten under chassit?

Tycker Bitfenix Colussus M ser riktigt nice ut också.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Prodigy M ska köpas så fort det släpps!

Permalänk
Medlem

Vilket chassi är det som visas på bild 5 och 6?

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Snusfri

Så roligt att se Jonas prata om chassin, han är som ett lite barn på julafton där hans ögon tindrar och han kan inte sluta att le

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen! Kommer att köpa day one!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Prodigy mATX?? Tssss, varför inre trycka in ännu större?

Permalänk

Precis vad jag hade väntat på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Låter väl okej, men är det inte lite dumt att skjuta ut varmluften från nätagget i botten, för att sedan suga in det igen med fläkten under chassit?

Precis vad jag tänkte. Wohoo! Prodigy med microATX! Skall köpas! Vänta lite... dom skjuter varmluft nedåt? Nooo!

Varför inte vända på kakan och sätta psun riktad uppåt och cd läsaren i botten? Det hade ju funkat nice med moderna semi-passiva PSUs. Och lets face it... dom få gånger som folk använder DVD/Bluray kan dom sträcka sig en decimeter extra.

Och varför ge sig in i det där med 230 mm fläkt? Antar att chassit bör vara bredare för att bli stabilt men jag hade hellre sett ett mindre chassi och standard fläktar a la 120.

Blir nog till att updgradera till mITX Haswell istället och köra på gamla prodigy även om PSU är märkligt placerad där också.

Permalänk
Medlem

Blir nog detta chassi till en vän

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Ser riktigt bra ut! Jag gillade verkligen Colossus M.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Kul att det kommer fler och fler m-ATX chassin som har bra funktioner.

Permalänk
Medlem

Synd att layouten är så standard jämfört med Prodigys unika design, att vända moderkortet upp och ner imponerar inte på mig längre

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Colussus M föll mig verkligen i smaken av någon anledning. Ett sånt chassi ska jag köpa

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Synd att layouten är så standard jämfört med Prodigys unika design, att vända moderkortet upp och ner imponerar inte på mig längre

Håller med dig.
Sen att asus lansearde ROG mITX möjliggör för ytterliggare uppgradering i befintliga system.

Dock så är väl detta enbart en prototyp? iaf från vad jag läst av BitFenix på fb.

Även lite tveksam till Colossus chassit, gillar inte för mycket bling bling helt enkelt.

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem

Jonas, kan du inte recensera Prodigy M på plats?
Ta en närmare titt, börja montera in komponenter, släcka ner i mässhallen och be folk vara tysta för att se hur de hörs och lyser.

Permalänk
Medlem

Colossus M är läcker, de fick gärna ta fram en miniversion av den (behöver bara rymma itx-planka + gfx + psu).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vet inte, gillar nog Corsair 350D mer som matx.
Kommer nog själv köra ett matx moderkort och chassi till det, men mer imponerad fortfarande av 350D.

Permalänk
Medlem

Colossus M var riktigt snygg

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Hårddisk?

Förlåt om jag verkar noobig o allt sånt.. Men om man inte har SSD vart monteras hårddisken då?
Sjukt nice chassi annars!

Visa signatur

OMG It's not your birthday but it is mine, congratulations ze Comphakk! I'm just kidding with a you. It is not my birthday!

Permalänk
Medlem

Vart sitter nätagget i Prodigy M? Fram på högkant eller? Och sen köra strösladden ut genom hålet på baksidan eller? Känns lite sådär. Och då fösvinner alla underbara hårddiskplatser original Prodigy hade? Samt liggande moderkort var ju ganska så najs. Nåja, får väl se hur det känns när det kommer.