Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Okt 2011

Är detta vanligt på nya radiatorer?

Beställde tidigare i veckan en cpu kylare, närmare Corsair H60 v2 från Inet.
Idag har jag fått beställningen och börjat installera sakerna.

När jag packade upp kylaren så tog jag en noga titt på radiatorn & jag tycker det inte ser bra ut. Har inte haft vattenkylning tidigare i datorn,så detta kanske är vanligt & inget att bry sig om?

Ska man dra iväg ett mail till Inet där man bifogar bilderna, eller kommer de bara avvisa en med att det kommer att fungera?

Stora bilder

Dold text

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Saxn:

Beställde tidigare i veckan en cpu kylare, närmare Corsair H60 v2 från Inet.
Idag har jag fått beställningen och börjat installera sakerna.

När jag packade upp kylaren så tog jag en noga titt på radiatorn & jag tycker det inte ser bra ut. Har inte haft vattenkylning tidigare i datorn,så detta kanske är vanligt & inget att bry sig om?

Ska man dra iväg ett mail till Inet där man bifogar bilderna, eller kommer de bara avvisa en med att det kommer att fungera?

Stora bilder

Det där är nornalt, inget fel alls på den radiatorn.

Skickades från m.sweclockers.com

[Asus maximus VII ranger] - [Intel 4690k @ 4,6 GHz] - [Samsung 850 pro 512 GB] - [Samsung 1TB] - [Kingston HyperX Beast 2133 MHz 2x8GB] - [Palit GTX 1080] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av davyp3:

Det där är nornalt, inget fel alls på den radiatorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt!
Nojig som man är vid första komponenten som har med vatten att göra så är det lika bra att fråga!

Tack

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

Vanligt, nja, det borde inte se ut så men det har ingen som helst inverkan på funktionen. Hade jag bott granne med affären kanske jag hade gått ner men längre än så hade jag inte brytt mig om att försöka byta.

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Är ju inte proffsigt. Men sålänge kylkanalerna är hela så är det lungt. Några vikta kylfänsar gör ingenting.

Intel Pentium 4 3,0ghz @ 4,4ghz | 2x Gigabyte 7970 | 8gb 1333mhz ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011

I princip alla färdiga vattenkylningspaket och separata radiatorer jag har köpt har alltid kommit med någon sorts "defekt" så som den du har. Det verkar vara ganska vanligt men påverkar varken tätheten eller kylningen.

Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green