Permalänk
Medlem

Är detta vanligt på nya radiatorer?

Beställde tidigare i veckan en cpu kylare, närmare Corsair H60 v2 från Inet.
Idag har jag fått beställningen och börjat installera sakerna.

När jag packade upp kylaren så tog jag en noga titt på radiatorn & jag tycker det inte ser bra ut. Har inte haft vattenkylning tidigare i datorn,så detta kanske är vanligt & inget att bry sig om?

Ska man dra iväg ett mail till Inet där man bifogar bilderna, eller kommer de bara avvisa en med att det kommer att fungera?

Stora bilder

Dold text
Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Beställde tidigare i veckan en cpu kylare, närmare Corsair H60 v2 från Inet.
Idag har jag fått beställningen och börjat installera sakerna.

När jag packade upp kylaren så tog jag en noga titt på radiatorn & jag tycker det inte ser bra ut. Har inte haft vattenkylning tidigare i datorn,så detta kanske är vanligt & inget att bry sig om?

Ska man dra iväg ett mail till Inet där man bifogar bilderna, eller kommer de bara avvisa en med att det kommer att fungera?

Stora bilder

Det där är nornalt, inget fel alls på den radiatorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Det där är nornalt, inget fel alls på den radiatorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt!
Nojig som man är vid första komponenten som har med vatten att göra så är det lika bra att fråga!

Tack

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Vanligt, nja, det borde inte se ut så men det har ingen som helst inverkan på funktionen. Hade jag bott granne med affären kanske jag hade gått ner men längre än så hade jag inte brytt mig om att försöka byta.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Är ju inte proffsigt. Men sålänge kylkanalerna är hela så är det lungt. Några vikta kylfänsar gör ingenting.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

I princip alla färdiga vattenkylningspaket och separata radiatorer jag har köpt har alltid kommit med någon sorts "defekt" så som den du har. Det verkar vara ganska vanligt men påverkar varken tätheten eller kylningen.