Dålig anslutning mellan bärbar och SSD?

Permalänk

Dålig anslutning mellan bärbar och SSD?

Hej!

Har en nyinköpt ACER E1-571, dvs en laptop.
Igår satte jag in en INTEL 335 SSD istället för den vanliga disken. Av vad som synes vara helt utan anledning så sitter det två plastpiggar som sticker ut ovanför sata-porten. Det gjorde att SSDn inte gick att trycka in ordentligt, den gick kanske in till hälften. Hursomhelst så rullade allt igång och jag installerade Win 8 och bootade om x antal gånger. Allt väl så långt. Men när jag sedan skruvar i luckan bak på datorn och startar upp igen så hittar inte BIOS disken . Jag tar ut disken igen och sätter in den. Funkar! Skruvar återigen tillbaka luckan därbak och sedan dess så vägrar BIOS att plocka upp disken.

Finns det någon annan rimlig förklaring än att det skulle vara den bristfälliga sata-kopplingen som orsakar problemet?

Om möjligt så vill man ju gärna undvika att ta fram avbitaren. Sata-porten fungerar med vanliga disken, även prövat SSDn externt via USB och den fungerar som den ska vad jag kan se. Att det överhuvudtaget sitter plastpiggar ovanför porten tycker jag också är mkt märkligt. Någon som känner igen problemet?