Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

H100i, problem med Link 2.

Hej!
Jag har precis skaffat en H100i, installerat den enligt anvisningar. Men sedan när jag laddar ner corsair Link 2 (2.3.4816) så vill den inte starta upp- jag kommer inte in i själva programmet. Jag ser att den är igång i bakgrunden.
Versionen stödjer win 8 men verkar inte fungera på mitt win 7.

Här laddade jag ner:
http://www.corsair.com/en/cpu-cooling-kits/hydro-series-water-cooling-cpu-cooler/hydro-series-h100i-extreme-performance-liquid-cpu-cooler.html

(http://www.corsair.com/media/cms/drivers/CorsairLINK2_Install...)

Det jag vill kunna göra är: Komma in i programmet där jag kan ändra inställningar för kylaren.

Om detta inte fungerar, ska jag egentligen beställa en http://www.inet.se/produkt/5322280/corsair-link-cooling-kit för att få Link att fungera?
Tacksam för svar.

TECH. NO LOGIC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Dubbelklicka på ikonen nere till höger...

Hemma hos mig är det numera en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4GHz - 32GB 2133MHz - 512GB SSD - AMD 395X 4GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO / 256GB SSD NAS: Synology DS415+ 16TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

fungerar nu...
Stängde programmet och sparade profilen, sedan startade det igen och då av någon anledning fungerade hela programmet.

TECH. NO LOGIC.