hej skulle behöva lite hjälp med lagringen på min ssd och 2 t hårddisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

hej skulle behöva lite hjälp med lagringen på min ssd och 2 t hårddisk

hej jag har en 2 t hårddisk och en 120 gb ssd håddisk. problemet är allt jag laddar ner från internet typp fraps osv hamnar på ssd där det inte ska vara! kan man typp byta namn så att min ssd heter (f) och 2 t heter (C) som exempel?
snälla hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Dec 2010

1. Ändra till en bra tråd titel innan mod gör det.

2. Man kan ändra i alla webbläsare samt program att lägga saker på vilken hårddisk/mapp som helst i datorn så har du provat att bara ändra i dina program så dom laddar ner till ett annat ställe?

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av simon253:

1. Ändra till en bra tråd titel innan mod gör det.

2. Man kan ändra i alla webbläsare samt program att lägga saker på vilken hårddisk/mapp som helst i datorn så har du provat att bara ändra i dina program så dom laddar ner till ett annat ställe?

bättre titel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av wille1086:

hej jag har en 2 t hårddisk och en 120 gb ssd håddisk. problemet är allt jag laddar ner från internet typp fraps osv hamnar på ssd där det inte ska vara! kan man typp byta namn så att min ssd heter (f) och 2 t heter (C) som exempel?
snälla hjälp

Om Chrome : Inställningar > Avancerade inställningar > Nedladdade filer (Ställ till den plats du vill ha)

Detta borde vara ungefär samma på de flesta webbläsare.

Skrivet av wille1086:

bättre titel?

"hej hjälp får damp" ? Tror detta räknas som en dålig titel...

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

jag har samma problem men om man köper ett spel och ska installera det så väljer den ALLTID ssdn eftersom den är C:\ då måste man ju gå och ändra till E:\Program\Speltillverkare\spelnamn vet någon om man kan ändra det så program automatiskt installeras till E:\Program\ Istället för C:\Program Files\

S A D B O Y S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av wille1086:

snälla hjälp

Sedan om du laddar ner något program så står det oftast vart du vill den installeras. Det brukar stå "bläddra" Och tryck där sedan dator och den 2 TB hårddisk och sedan är det bara tuta och köra

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Du måste in och ändra i registry filerna, vet inte hur man gör men min kompis fick det att funka med ett par google sökningar.

Du ändrar helt enkelt Program Files mappens location till det du vill ha.

Still play with birds like I hang with mother goose.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Xelithium:

Du måste in och ändra i registry filerna, vet inte hur man gör men min kompis fick det att funka med ett par google sökningar.

Du ändrar helt enkelt Program Files mappens location till det du vill ha.

Ok ska googla lite, tack!

Fixade det!!

S A D B O Y S