Permalänk
Medlem

All den form av stolthet jag kände efter att ha läst på om överklockning av CPU och första gången man gett sig på sedan lyckas att få sin i5 2500k stabil på 4,5ghz känns som bortblåst. Lite som att känna sig som Ayrton Senna för att man kan gunga väldigt högt

Häftigt detta! Kommer följa denna tråd för att se vad du kan åstadkomma, Sensei överklock!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Road:

Skoj att du kommit igång mer med moddat, ser fram emot att läsa din updatering när jag kommer tillbaka från utlandet i nästa vecka, lycka till!

Det är riktigt kul att ha kommit loss med moddarna på egen hand. Man har nog fan bara varit lat tidigare

Skrivet av trickysaer:

All den form av stolthet jag kände efter att ha läst på om överklockning av CPU och första gången man gett sig på sedan lyckas att få sin i5 2500k stabil på 4,5ghz känns som bortblåst. Lite som att känna sig som Ayrton Senna för att man kan gunga väldigt högt

Häftigt detta! Kommer följa denna tråd för att se vad du kan åstadkomma, Sensei överklock!

Blir riktigt glad när folk uppskattar sånt här fortfarande
Jag har bestämt att skjuta upp ln2 körningarna tills det blir lite svalare ute. Så jäkla drygt med all kondens som blir i denna värme. Men det kommer ! Tillsvidare fortsätter jag att modda och testa klart lite gpuer som ska köttas sen.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk

Asus GTX 470 EfterlysT Edition

Gpu + mem mod samt fixat bort ocp. Får se när man kan testköra kortet.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk

Dagens dagsverk.

4850 korten är helt klara och ett 8800GTS 512Mb är nästan färdigt, det fattades en trimpot till det. I morgon drar en ny skiftperiod igång så nu blir den redan knappa tiden jäkligt knapp i tre veckor framöver. Jag skulle vid det här laget ha kört iaf två sessions subzero men på grund av förseningar och ändrade planer så skjuts det upp tills det blir svalare ute. Förhoppningsvis kanske man kan köra något i Augusti, gpuer ska det iaf finnas på hög då

Om man är intresserad kan man även följa den fullspäckade versionen av detta projekt som jag skriver om här.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk

Voltmoddade 4850 i Crossfire har fått bekänna färg ikväll. Jag är väldigt nöjd med farten på vgpu på enbart vatten ! Min övre gräns på 990Mhz lär ju inte räcka till när rökrören kommer på korten så det blir mer labbande med biosarna. Minnena maxade jag ut maxgränsen på 1200Mhz på detta bios helt utan ansträngning. Inga artifakturer alls ! vgpu fortsatte skala på mera volt men jag ville inte köra hur högt som helst på vatten. Korten är alltså inte maxade ännu :twisted:

I morgon ska jag försöka fila vidare på biosarna och se om jag kan höja gränserna ännu mera. Det kommer att behövas subzero. Med lite bättre fart på cpun så kommer wr att ryka rätt hårt.

vgpus: 1,50v idle, 1,65v load
mem: 2.20v idle, 2,22v load

Före voltmod:
http://www.hwbot.org/submission/2393054_efterlyst_3dmark2001_...

Efter voltmod:
http://www.hwbot.org/submission/2402882_efterlyst_3dmark2001_...

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Avstängd

sitter o söker gpu-z länk på gigabyte kortet du hade vilken vcore du körde 4,6ghz på

jag har denna att skryta lite med mitt gigabyte x87 oc körde den med 5 rundor och för mig stabil i intel burn test

http://valid.canardpc.com/2885014

edit: kanske borde ha sparat den som thompi8 men eftersom jag kallar min haswill rigg för hasse haswell så behöll jag det

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Hur går det för dig EfterlysT? har du lagt av eller håller du fortfarande på?

Visa signatur

| Ibland lättroad |