Permalänk
Medlem

50% rabatt på Assetto Corsa och alla DLCs över helgen.

http://store.steampowered.com/app/244210/

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Hur många här är aktiva Assetto spelare?

Mig finner man i princip varje dag på en av dom högbefolkade nurburgring trackday servrarna.
Söker någon att racea emot då randoms kanske inte alltid är så intresserade att ha en galning som ligger o trycker samt inte alltid kan hänga med. (Tenderar att ligga på top 3-5 på servrarna)

Om intresset skulle vara tillräckligt stort så skulle jag kunna hosta en server där vi på Swec tar en trackday och har det roligt!
(Jag har all DLC)

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Hur många här är aktiva Assetto spelare?

Mig finner man i princip varje dag på en av dom högbefolkade nurburgring trackday servrarna.
Söker någon att racea emot då randoms kanske inte alltid är så intresserade att ha en galning som ligger o trycker samt inte alltid kan hänga med. (Tenderar att ligga på top 3-5 på servrarna)

Om intresset skulle vara tillräckligt stort så skulle jag kunna hosta en server där vi på Swec tar en trackday och har det roligt!
(Jag har all DLC)

MvH

Föredrar du street eller racingbilarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Föredrar du street eller racingbilarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör med alla bilar så är ingen som direkt går före någon annan.
Kör dock bara på ringen just nu då jag är helt förälskad i den

Edit: Är dock villig o lära mig andra kartor såklart!

Permalänk
Medlem

Ska på tjänsteresa till Imola i Italien under nästa vecka, någon som vet om man får köra ut på banan och rejsa runt med hyrbil?

Tydligen är det åtminstone något slags öppet hus på onsdag där man får gå längs banan utan fordon. Ska bli roligt att se den i verkligheten, även om jag helst skulle sett den från en rolig bil.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska så aktiv spelare av AC, definitivt det spelet jag spenderar mest tid i.

Köpte RSS Formula Hybrid 2017 modden för några veckor sen, jag kör i princip ingen annan bil än den! Jäklar vad skön den är... Men gillar även att köra GT3 bilarna online, där är det bäst racing.

Har aldrig kört på privat server, men det gör jag gärna.

Permalänk
Medlem

Spelar nästan varje dag och kör för det mesta på ringen med blandade bilar samt GT3 också.
Har kört några race GT3 på Spa, så den banan kan man hyffsat.

Edit: Har även alla DLC's.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Om ni ser någon som nickar NinjaTaco så är det högst troligast jag.
Är väl oftast på dom högst populerade "ringen" servrarna.

Sitter dock en del "offline" då jag har som mål att ta mig runt ringen under 5 min med Ferrari F138, och jag är hyffsat nära med PB på 5.03:930

Är ett nöje när man får 599 på online servrarna så man kan fortsätta och leka med inställningarna på bilen, fått den runt ringen någonstans runt 6.22 som pb med en del omkörningar.

Kan vara värt o nämna kanske att jag sitter och kör med en handkontroll så bilar utan ABS är väl något jag inte är superförtjust i men inget jag inte kan köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Hur många här är aktiva Assetto spelare?

Mig finner man i princip varje dag på en av dom högbefolkade nurburgring trackday servrarna.
Söker någon att racea emot då randoms kanske inte alltid är så intresserade att ha en galning som ligger o trycker samt inte alltid kan hänga med. (Tenderar att ligga på top 3-5 på servrarna)

Om intresset skulle vara tillräckligt stort så skulle jag kunna hosta en server där vi på Swec tar en trackday och har det roligt!
(Jag har all DLC)

MvH

Skrivet av earic12:

Jag är ganska så aktiv spelare av AC, definitivt det spelet jag spenderar mest tid i.

Köpte RSS Formula Hybrid 2017 modden för några veckor sen, jag kör i princip ingen annan bil än den! Jäklar vad skön den är... Men gillar även att köra GT3 bilarna online, där är det bäst racing.

Har aldrig kört på privat server, men det gör jag gärna.

Skrivet av Squedo:

Spelar nästan varje dag och kör för det mesta på ringen med blandade bilar samt GT3 också.
Har kört några race GT3 på Spa, så den banan kan man hyffsat.

Edit: Har även alla DLC's.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en serie som startar snart om ni är sugna på att börja race:a lite mer seriöst!
http://www.vgp.se/ac-audi-tt-cup-serie-startar-4-september-an...
https://www.facebook.com/groups/530951250348899/
VGP kör fyra serier per år (eller har gjort hittils i alla fall) i Assetto Corsa med olika bilar och banor och är ett aktivt community där man oftast hittar någon att köra med om man vill det
Denna säsongen kommer det köras Audi TT Cup, så det senaste DLC:t, Ready To Race, är ett måste i så fall, men man får givetvis vara med i communityt och köra utan att köra serierna också!

Permalänk
Medlem

Eftersom det är hyffsat dött här inne så drar jag frågan.
Vad är erat PB med 599XX på touristfarthen?
Mitt är 6:14.798.
Optimum surface, (21c) ambient temp, tire blankets (on)

https://gyazo.com/6a1b204e7a9a509fcc6164cd672e3bfe

Vet att jag kan köra fortare men blir många misstag ofta och jag pillar alltid lite på setupen när jag sitter och verkligen pressar

Säg eran PB och favorit så kan vi se om vi kan slå varandras tider

Permalänk
Medlem

@ezakimak: Jag har för mig att mitt PB är omkring 6:18 med 599XX på Realistic Trackday-servern. Alla hjälpmedel avstängda, förstås. Jag vet dock inte hur bra Track Surface de kör med, men det som brukar bromsa ned mig är all övrig trafik på banan.

Permalänk
Medlem

@p.lindblom: Det är inte dåligt alls, kalla däck gör en stor skillnad, dock är abs ett måste för mig (handkontroll)
Brukar vara optimalt om det är samma server jag tänker på, brukar sj hamna som bäst 6.18-20 där, allt beror ju på såklart om man får komma förbi folk.

Stör mig väldigt mycket på dom som inte kör till HÖGER när man kommer och trycker fullt.
Är ju standard på ringen att man kör om på vänstersidan och långsamma ska släppa förbi

Permalänk
Medlem

@ezakimak: Jag brukar börja med en liten burnout på parkeringen, får att i alla fall få upp temperaturen i bakdäcken en aning. Ute på banan har jag inga större problem med understyrning (om jag inte låser framhjulen förstås), men däremot är det väldigt lätt att gasa lite för mycket ut ur en kurva. Jag vet inte hur många piruetter jag gjort i Ex Mühle, men förmodligen fler än antalet genomförda varv

Oftast tycker jag att folk sköter sig rätt bra på den servern . Många verkar ha koll på vad som gäller vid omkörningar, men ibland får man varvtiden sabbad av någon som inte har koll bakåt.

Det är riktigt kul när man råkar köra ut på banan samtidigt som någon som är jämnbra och kör Zonda R, Corvette C7R eller för all del den andra 599an. Då växer hornen rätt ordentligt. Nu var det i och för sig snart ett år sedan jag spelade AC regelbundet. Det kanske är dags att damma av ratten och pedalerna igen.

Permalänk
Medlem

3 frågor.
1: Vilka är era favorit banor? Både original och mod.
2: Hur och vad exakt ändrar man för att kunna döpa om en bils mapp namn till vad man vill? Många mod bilar heter så konstiga grejer. Jag vet vart man ändrar för att det skall synas enbart i spelet. Men Jag vill ju som sagt kunna ändra också mapp namnen.
3: Hur löser man permanent, ljud problem som blir mellan original bilar och mod bilar, så man slipper köra med shiftern, och starta om spelet.? Lär ju gå att göra någon ändring i bilens mapp?

Permalänk
Medlem

1: Lake Louise är en given favorit! 22km asfalt som slingrar sig fram genom bergen.
Brukar vara cirka 15-20 personer inne på servern då det är som mest befolkat och många gillar att cruisa.

2 och 3 har jag tyvärr inga svar på.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Bara för kul Ferrari 70th anniversary assetto corsa dlc är släppt så jag testade lite monza 66 full course
Måste varit tufft med dessa gamla bilar och denna bana?

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Är Asseto förare. Har alla DLC. Tyvärr har det inte blivit så mycket kört på ett tag då datorn varit på reparation hela tiden av olika anledningar.
Kör med G29, shifter och RicmoTech brake mod. Har skaffat Vive så snart blir det 3D också.
Undviker The Green Hell men kanske ska prova den igen i VR.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Köpte nu AC till jul och kan väl snart göra montaget jag önskade göra i LFS för tio år sedan.
har inte spelat mycket racing på fem år och var aldrig nåt proffs, men har utvecklats ändå så kan rekommendera. Jävligt billigt sätt att testa gränser på och du kan få ovärderliga färdigheter som bonus.
kör på gamla g25 med eyefinity.
lirade hyfsat på 7970 och gått upp på rx580 till det blir mer hästkrafter och bättre VR optimering

Permalänk
Medlem

Om man är sugen på vettiga mods samlat kan rekomendera facebook gruppen "Assetto corsa car mods"
Dom lägger upp mycket bra bilar för det mesta.
Senaste favoriten där ifrån är en go Mitsubishi som dom lade upp idag.
Inte många varv körda med den så är inte van med handlingen än

Cockpit kamera
https://www.youtube.com/watch?v=67ZES_5Irk0

Track kamera
https://www.youtube.com/watch?v=AJQgdgWyJD4

Permalänk
Medlem

Kunos har fått licensen till blancpain och kommer släppa Early access i sommar. Någon mer som är sjukt taggad? Visst, jag hade velat se vanliga vägbilar och en fin blandning som i AC men GT är också jävligt kul!

Spelet kommer använda sig av unreal engine 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Visa signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kunos har fått licensen till blancpain och kommer släppa Early access i sommar. Någon mer som är sjukt taggad? Visst, jag hade velat se vanliga vägbilar och en fin blandning som i AC men GT är också jävligt kul!

Spelet kommer använda sig av unreal engine 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Är helt galet taggad!
Bara inväntar ögonblicket jag kan kasta plånboken på dom så jag kan spela

Permalänk

Försiktigt positiv.

Anledning är att, implementationen av multiplayerdelen blir vital till Competizione. iRacing behöver en seriös konkurrent i den aspekten. Kan de hitta en bra lösning likt iRacing eller bättre, då är det ju fantastiskt! Får avvakta till sommaren och se.

Permalänk
Medlem

Goa driftbilar och banor:
https://acdriftingpro.com/

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant att se vad de lyckas leverera med ACC. Framförallt om dom dom lyckas göra en ok AI samt om dom får UE4 att fungera.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare