Permalänk
Medlem

har problem med strömförsörjning..

nu är det så att jag har problem med min gamingdator men håller på att fixa. Dum som jag är så hade jag en annan dator som är stående. som jag skulle vilja använda.. men jag har på något sätt dra ut några små kablar så nu vägrar datorn starta. jag tror dessa kablar har något med strömförsörjelsen att göra. jag har något P5K moderkort kablarna heter. Power SW, H.D.D LED. + p led, -p led, p led kablarna är små som man får in 1 Pin i. medans power och h.d.d får plats med 2 st. jag vet vart jag skall koppla in dem. men inte en aning i vilken ordning. jag testade bara att stoppa i dem. då lös en röd lampa utanför chassit på framsidan. Hjälp hade vart härligt.

tl;dr, min dator startar inte pga små kablar.

hittade moderkortet : http://www.asus.com/Motherboards/P5K/

om ni ser den vita "långa" ränden i vänstra nedre hörnet jämte den gröna lampan. det är där kablarna skall i.

Permalänk

Du behöver bara koppla in Power Switch för att kunna starta datorn.

Hittade denna bild hoppas den är rätt och hjälper dig.

Annars brukar det stå med liten text under varje pinne vad det är för något.

Permalänk
Medlem

man tackar för svaret. den bilden hjälpte mig få i gång den :p. nu det stora problemet av allt. min gaming dator. nu är det så att jag skulle rensa denna dator pga att den hade mycket damm. så jag rensade ram minnena och rensade fläktar. jag rörde dock inte på processorn. men ändå.. tänker inte slösa mer tid på detalj. när jag sedan skulle starta min dator så gav den iväg 6st BIOS signaler vilket innebär att det är något fel med processorn. jag vet ej varför men aa. jag bytte plats på processorn till mitt andra "slot" startade den. fortfarande samma problem. det verkar inte bara något fel med dem andra komponenterna. och jag måste säga. jag är ju inte den mest kunnige på dator komponenter. och dess funktioner. skulle vart härligt med ett bra svar till detta. om jag ska testa med en annan processor för detta är nog 4-5 år gammalt nu. Intel Xeon något. kmr inte ihåg riktigt.