RPC Virus, sjukt galet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Tack
Vore väl dåligt annars efter närmare 10 års flitigt svarande i Eforum.

Jag hoppas verkligen du får bra betalt nånstans för den där hjälpsamheten. Och kunnandet förstås.

(sidospår: sitter just nu med HD Tune i WinXP under Parallels och scannar igenom disk 3 av 3 i ett våghalsigt köp av "defekta" hårddiskar. Vilken nit. Drösvis med defekta sektorer på alla 3. De är uppenbart obrukbara då etiketter och metallhöljen är intryckta, och en har även spruckna kontakter... Fuling...)

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

men vafan enkel fix. system restore till dagen innan du fick viruset?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Jag hoppas verkligen du får bra betalt nånstans för den där hjälpsamheten. Och kunnandet förstås.

(sidospår: sitter just nu med HD Tune i WinXP under Parallels och scannar igenom disk 3 av 3 i ett våghalsigt köp av "defekta" hårddiskar. Vilken nit. Drösvis med defekta sektorer på alla 3. De är uppenbart obrukbara då etiketter och metallhöljen är intryckta, och en har även spruckna kontakter... Fuling...)

Tyvärr får jag nöja mig med att folk blir glada och tacksamma (vilket ju känns bra det också), sen så är det förstås givande att lära sig allt mer.

Intryckta hårddiskar låter inget vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

men vafan enkel fix. system restore till dagen innan du fick viruset?

Systemåterställning är inte ett pålitligt sätt att bli av med skadliga program, t ex när många av dem lägger in sina filer i mappar som inte påverkas av en systemåterställning.

Permalänk
Medlem

BabylonObjectInstaller

Babylon är ett virus/malware.
Med så mycket grejjer igång samtidigt så är det inte så knepigt att datorn är slö i övrigt

När du i framtiden ska formatera, se till att göra 2 st partitioner.

En för spel och en för själva Os'et, på detta vis så kan du lätt formatera i framtiden men endå behålla alla dina spel

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Systemåterställning är inte ett pålitligt sätt att bli av med skadliga program, t ex när många av dem lägger in sina filer i mappar som inte påverkas av en systemåterställning.

Hej igen!
Tillbaka från Spanien, och datorn verkar fungera som den ska, inget som är segt och jag får normal prestanda i mina spel.
Det programmet jag laddade ner från Western Digital visade inga fel.

Jag får hoppas att den fortsätter att fungera normalt, så att jag kan göra backup på många filer jag vill ha, tack så hemskt mycket för din hjälp! Inte fått så bra hjälp nånsin på SweC förut.

Skrivet av SleeZy:

BabylonObjectInstaller

Babylon är ett virus/malware.
Med så mycket grejjer igång samtidigt så är det inte så knepigt att datorn är slö i övrigt

När du i framtiden ska formatera, se till att göra 2 st partitioner.

En för spel och en för själva Os'et, på detta vis så kan du lätt formatera i framtiden men endå behålla alla dina spel

Smart, jävligt smart. Ska testa det nästa gång!

Offtopic:
Funderar på att köra in Win 8 när jag ändå formaterar senare, vad tror ni? Jag vet inte riktigt ifall alla program jag vill ha kommer fungera som de ska, och jag spelar mest på datorn, men för att utveckla till Windows Phone 8 så måste jag ha det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hej igen!
Tillbaka från Spanien, och datorn verkar fungera som den ska, inget som är segt och jag får normal prestanda i mina spel.
Det programmet jag laddade ner från Western Digital visade inga fel.

Jag får hoppas att den fortsätter att fungera normalt, så att jag kan göra backup på många filer jag vill ha, tack så hemskt mycket för din hjälp! Inte fått så bra hjälp nånsin på SweC förut.

Vad bra!

Avinstallera AdwCleaner för det är ingen idé att behålla programmet då det uppdateras allteftersom det dyker upp nya olämpliga toolbars och de befintliga ändras.

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.
Klicka på Uninstall-knappen.

Ta bort DDS-programmet och alla loggar.