Vattenkylning sista koll, hur ser det ut?

Permalänk
Medlem

Vattenkylning sista koll, hur ser det ut?

Hallåj där!

Jag ska ge mig på riktig vattenkylning för första gången på egen hand och har skapat mig en kundvagn.
Det jag undrar är om ni har några synpunkter på paketet?

Observera att jag kommer med största sannolikhet att köra på produkterna i kundvagnen Så jag hör helst om grejerna kommer fungera bra ihop, inte om några alternativa produkter.
Jag undrar mer om ni kan säga om det är en bra eller mindre bra setup samt vad som isåfall inte är så värst bra, så kanske jag kan överväga att byta ut något.

Sedan undrar jag även: Är det ok att blanda Koppar och Mässing? Verkar vara två vanliga metaller i block och radiatorer.

Observera att jag väljer fittings och slang vid ett senare tillfälle

Kundvagnen i fråga;
http://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/96d7af8daae5c...

Tack på förhand
nikkop

Permalänk

Koppar och mässing är i stort sett samma sak (nu kommer någon teknisk person nog brandbomba min brevlåda men ändå) och går ihop utan problem.

Det är bra set up fast varför har du en 240 grill och en 140?

480mm rad är overkill till bara processorn men jag antar att du har valt det av en anledning?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Koppar och mässing är i stort sett samma sak (nu kommer någon teknisk person nog brandbomba min brevlåda men ändå) och går ihop utan problem.

Det är bra set up fast varför har du en 240 grill och en 140?

480mm rad är overkill till bara processorn men jag antar att du har valt det av en anledning?

Tack för svar

  • Nickelplaterad mässing spelar också bra ihop då, antar jag?

  • 140 grillen ska användas till ett hål jag ska göra i chassit, så det har inte direkt med själva vattenkylningen att göra

  • Angående raddarna, ska slänga in ett GPU-block i framtiden också så därför där är 2x 240 rads!

Annars ser det bra ut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Tack för svar

  • Nickelplaterad mässing spelar också bra ihop då, antar jag?

  • 140 grillen ska användas till ett hål jag ska göra i chassit, så det har inte direkt med själva vattenkylningen att göra

  • Angående raddarna, ska slänga in ett GPU-block i framtiden också så därför där är 2x 240 rads!

Annars ser det bra ut?

Nickelpläteringen kan försvinna men det ska funka

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Entusiast

Du ska inte vänta och köpa Xbox One som vattenkylare då? Verkar ju lovande

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Nickelpläteringen kan försvinna men det ska funka

Ah. Vetefan om något av de är nickelpläterat men annars ser det bra ut tror jag!

Om man inte gillar cyclonen i reservoiren går den nog att skruva bort vad jag sett på bilder iallafall, ett plus!

Skrivet av Serzarian:

Du ska inte vänta och köpa Xbox One som vattenkylare då? Verkar ju lovande

http://www.youtube.com/watch?v=IA_JoGGAmSE

Haha, va hände? Vad menade hon att säga? ^^