Min hårddisk är seg och försvinner ofta! HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2012

Min hårddisk är seg och försvinner ofta! HJÄLP!

Hallå där! Jag har precis byggt en dator med Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s 2tb hårddisk och den är jätte seg när man är inne på den till slut kraschar den och försvinner från "Den här datorn" hela tiden.. Jag har provat att prova med andra sata kablar osv den kanske är trasig?.. Är det någon som vet hur man fixar detta problemet!

MVH Wiktor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

Låter som den är trasig. Reklamera skitet till butiken där du köpte den.

CPU: i7-2700K @ 4.6GHz, Corsair H110 MB: Sabertooth Z77 Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Radeon R9 290X SSD: Samsung 850 Pro 256GB Case: CM Storm Stryker PSU: Corsair RM 750W Audio: Sound Blaster Omni, Logitech Z-5500 Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av wORD32:

Hallå där! Jag har precis byggt en dator med Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s 2tb hårddisk och den är jätte seg när man är inne på den till slut kraschar den och försvinner från "Den här datorn" hela tiden.. Jag har provat att prova med andra sata kablar osv den kanske är trasig?.. Är det någon som vet hur man fixar detta problemet!

MVH Wiktor

Det har inte slagit dig att disken är trasig?
Gå till affären du köpte den i och få en ny.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av ParasiteX:

Låter som den är trasig. Reklamera skitet till butiken där du köpte den.

Tack nu har jag skickat en felanmälan till dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av wORD32:

MVH Wiktor

Hände precis samma sak för mig med en Seagate SV-35. Kollade loggen och fann detta:
"Ett fel upptäcktes på enheten \...\DR0 under en växlingsåtgärd."
Förmodligen liknande fel på din disk

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av jonnti:

Hände precis samma sak för mig med en Seagate SV-35. Kollade loggen och fann detta:
"Ett fel upptäcktes på enheten \...\DR0 under en växlingsåtgärd."
Förmodligen liknande fel på din disk

Vad gjorde du då? Lämnade du in den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av wORD32:

Vad gjorde du då? Lämnade du in den?

Har inte gjort det ännu faktiskt, har varit så sedan jag köpte den för drygt 3 mån sedan. Ska till inet på lördag så om du inte har skickat in din innan så kan jag skriva vad de sa samt gjorde

EDIT: För mig händer detta bara när jag belastar disken, flyttar flertals filer, kollar film, laddar ner till den osv. Är det samma för dig?

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av jonnti:

Har inte gjort det ännu faktiskt, har varit så sedan jag köpte den för drygt 3 mån sedan. Ska till inet på lördag så om du inte har skickat in din innan så kan jag skriva vad de sa samt gjorde

EDIT: För mig händer detta bara när jag belastar disken, flyttar flertals filer, kollar film, laddar ner till den osv. Är det samma för dig?

Om jag ens skulle vara inne på hårddisken skulle allt vara segt t.ex. om jag ska in i steam mappen så tar det 30 sec att komma in på den. Efter ett tag kraschar hårddisken och försvinner från device manage

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Vad säger SMART-attributen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av wORD32:

Om jag ens skulle vara inne på hårddisken skulle allt vara segt t.ex. om jag ska in i steam mappen så tar det 30 sec att komma in på den. Efter ett tag kraschar hårddisken och försvinner från device manage

Har lämnat in HDDn på garanti hos inet och dom har konstaterat fel på den, ska hämta ut en ny idag.
Kan vara värt för dig att göra samma sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av jonnti:

Har lämnat in HDDn på garanti hos inet och dom har konstaterat fel på den, ska hämta ut en ny idag.
Kan vara värt för dig att göra samma sak.

Har skickat tillbaka den! De hittade ett fel, de kommer en ny hårddisk till mig i morgon!