Min SSD finns inte kvar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Min SSD finns inte kvar?

Så jag fick nån bluescreen på windows 8 och rekommenderades att söka på CRITICAL_PROCESS_DIED, efter att jag startade om datorn och gick in på internet lite snabbt så hittade jag ett forum där de sa att jag skulle testa starta datorn i Safe mode genom att ta upp min boot menu etc. Hur mycket jag letade så hittade jag inte nån Safe mode o starta datan med, så istället så installera jag om datorn, nu när jag startade upp den så kollade jag igenom Den här datorn.
Där fick jag se att bara min HDD som ligger på 1 TB finns kvar och inte min SSD. Nån ide varför det blev så här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Det låter som att du har installerat windows på din HDD och inte tilldelat din SSD en enhetsbokstav.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av LemonIllusion:

Det låter som att du har installerat windows på din HDD och inte tilldelat din SSD en enhetsbokstav.

Det har jag säkert gjort , så du menar att jag behöver installera om min dator igen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Mannoa:

Det har jag säkert gjort , så du menar att jag behöver installera om min dator igen?

Om du vill ha Windows på din SSD måste du installera om. Koppla ur HDDn när du installerar så inte bootpartitionen råkar hamna där.
Om du bara vill se SSDn i Den här datorn tilldelar du den en enhetsbokstav i diskhantering (administrationsverktyg/datorhantering/diskhantering).

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Mannoa:

Om du inte känner dig haj på tex Imagex genom WinPE, men det antar jag att du inte gör..

Du måste välja rätt disk när du installerar ett OS, annars blir det fel disk! Skälet till att du inte ser din SSD är förmodligen för att den inte är partitionerad och angiven en bokstav.

mvh eller nått

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Okej ska testa installera om datorn imorrn