Vem ger Copyswede makt? Hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det där är inte sant, riksdagen är verkligen inte maktlösa trasdockor i händerna på Bryssel. Vill de skita i en EU-lag så skiter de i den, fråga sveriges vargar.

Här är nåt jag undrat över: finns det något annat exempel på att en skatt instiftats för att bekosta en privat påtryckningsorganisation?

Det finns vad jag vet ingen skatt på elektricitet som går rakt till att bekosta Svenska Naturvårdsföreningens arbete, eller någon skatt på barnkläder som går till Rädda Barnen. Så varför finns det en skatt på lagringsmedia som går till Copyswede?

För att de som stödjer den här typen av förslag, olika mediabolag, har mycket pengar och har råd att lobba sönder politikerna skulle jag tro. Framför allt i Bryssel. I övrigt har du rätt, direktiv ska i princip implementeras men sanktionsåtgärderna ifall Sverige inte skulle implementera direktiv är rätt tandlösa och går att skjuta upp genom olika åtgärder

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Rent och skärt skitsnack från Copyswedes sida.

Tog du verkligen och läste allt jag skrev?
Läs även det bsk! skrev.
Så ser du att det inte är så mycket "skitsnack".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Tog du verkligen och läste allt jag skrev?
Läs även det bsk! skrev.
Så ser du att det inte är så mycket "skitsnack".

Det är mycket skitsnack eftersom Copyswede körde lobbyarbete före EU ens brydde sig. Sedan att EU ev. har slutit sig upp på tåget är inte direkt förvånande.. Däremot så tjänar Copyswede pengar på detta och det enligt mig är fel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds