Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Angående fläkt på vattenkylning

Hej!
Jag köpte en Corsair Hydro H60 härom dagen och satte då fläkten på "baksidan" av radiatorn, närmst chassit, med blåset inåt. Är det rätt att ha det så, eller bör jag vända på fläkten, så den blåser ut? Vad är bäst för att hålla processorn kall?

Radiatorn sitter förövrigt på bakdelen av chassit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

beroende på rad så är det marginell skillnad på blås eller sug. men du behöver beskriva alla andra fläktar i systemet o hur du planerat luftflödet i datorn.

oftast är det bättre o dra ur den varma luften.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Jontes123:

Hej!
Jag köpte en Corsair Hydro H60 härom dagen och satte då fläkten på "baksidan" av radiatorn, närmst chassit, med blåset inåt. Är det rätt att ha det så, eller bör jag vända på fläkten, så den blåser ut? Vad är bäst för att hålla processorn kall?

Har du ett inblås i fronten på chassit så ska du ha utblås i baken. Och om du då sätter fläkten så att den drar luft genom radiatorn, inte trycker, så får du mindre problem med damm.

Chassi: Fractal Design Arc 2.0 | Moderkort: MSI Z77A-G43 | CPU: Intel Core i5 3570k 4.5Ghz @ 1.31V | Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart | RAM: Corsair 8GB (2x4GB) DDR3 1600Mhz Vengeance LP Svart | GPU: EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB | PSU: be quiet! Pure Power L8 630W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Jontes123:

Hej!

Ett bra test angående din fråga: http://www.overclock.net/t/1178895/tested-corsair-h60-fan-pus...

Gameriggen: CPU: 4770K OC 4.8GHz Kylning: Custom EK Water Loop on GPUs/CPU MOBO: Asus Maximus VI Hero GPU: 2x EVGA GTX 780Ti SC OC RAM: Corsair 16GB 2133MHz SSD: 2x Samsung Pro 840 512GB Chassi: Corsair 750D PSU: Corsair AX1200i Ljudkort: Asus Strix Raid DLX Headset: Audio Technica ATH-ADG1 Mic: Blue Yeti Pro Mus: SteelSeries Rival 700 Keyboard: Corsair K65 RGB RF Skärmar: 2x Asus ROG Swift PG279Q | Citera mig för svar.