hur fungerar en hd pvr 2 gaming edition???

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2013

hur fungerar en hd pvr 2 gaming edition???

Hejsan någon som kan förklara hur man spelar in??? Kommer denna funka på ps4 xbox One???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

Xbox One har en inbyggd DVR för att spela in och dela med sig så man behöver ingen annan hårdvara. PS4 ska ha en liknande simplare funktion också

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av banko11:

Hejsan någon som kan förklara hur man spelar in??? Kommer denna funka på ps4 xbox One???

Så länge dom inte har något kopieringsskydd(HDCP) som PS3 har idag så ska det fungera. Jag ha tyvärr ingen aning om Xbox one eller PS4 har detta.

Skrivet av Knuckles:

Xbox One har en inbyggd DVR för att spela in och dela med sig så man behöver ingen annan hårdvara. PS4 ska ha en liknande simplare funktion också

Dock så var det väl bara dom senaste 15minuterna på PS4 vilket kan vara till nackdel om man nu inte vill bryta mitt i ett "endurance race" eller typ en 1500 tickets BF4 runda för att redigera och ladda upp sitt klipp. Sen hur det fungerade på Xbox one vet jag inte då jag rent ärligt inte är speciellt intresserad av den konsolen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Så vitt vi vet så har PS4 samt Xbox One enbart HDMI ut.

Xbox One lär använda sig av HDCP på grund av sina TV funktioner så där blir den garanterat krypterad, PS3 är redan idag HDCP skyddad så de lär nog fortsätta detta med PS4.

Vilket slutar med att idag ser det inte ljust ut för att dessa enheter kommer funka i huvud taget på PS4 eller Xbox One. Men eftersom de inte är släppta är det svårt att säga fullt ut, men detta är vad det lutar åt.

Edit: License för att spela upp Blu-ray kräver att enheten är helt och hållet är HDCP skyddad, båda gör detta så här har vi svaret.

Nej de kommer _INTE_ funka.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av banko11:

Den borde fungera, du spelar väl in till hårddisken. Svårare än så borde det väl inte vara, har inte den produkten. Kör själv på Elgato Game Capture HD. Jag kommer definitivt använda den nästa generation då det verkar som man enbart kommer kunna spela in korta sekvenser om man vill göra något speciellt bortsett från streaming då.

Skrivet av MugiMugi:

Så vitt vi vet så har PS4 samt Xbox One enbart HDMI ut.

Xbox One lär använda sig av HDCP på grund av sina TV funktioner så där blir den garanterat krypterad, PS3 är redan idag HDCP skyddad så de lär nog fortsätta detta med PS4.

Vilket slutar med att idag ser det inte ljust ut för att dessa enheter kommer funka i huvud taget på PS4 eller Xbox One. Men eftersom de inte är släppta är det svårt att säga fullt ut, men detta är vad det lutar åt.

Edit: License för att spela upp Blu-ray kräver att enheten är helt och hållet är HDCP skyddad, båda gör detta så här har vi svaret.

Nej de kommer _INTE_ funka.

Ingen vet om det kommer att fungera, men jag gissar på att det går. Jag har lyckats komma förbi HDCP skyddet flera gånger på min Xbox 360, både på Viaplay och Netflix. Borde ju inte gå att spela in men tydligen så gick det! Men om man inte använder hdmi in på Xbox One så borde det väl fungera? Nåja man får vänta å se