Hårddisken låter otroligt mycket (precis köpt ny)

Permalänk
Medlem

Hårddisken låter otroligt mycket (precis köpt ny)

Tjena, nu har jag köpt en ny hårddisk för ett tag sen för att jag behövde mer utrymme och den andra lät så otroligt mycket.
Men denna hårddisken låter exakt lika mycket som min gamla hårddisk, speciellt när den startar och sen lugnar den ner sig lite, men den låter fortfarande lite hela tiden, men sen när man ska öppna nått program börjar den igen, finns det nått sett att minska ljudet på och finns det risk att det fel på mina andra komponenter som gör att den låter?
Jag har denna http://www.inet.se/produkt/4303818/1tb-wd-caviar-black

Permalänk
Medlem

Har haft en likadan ,dem låter som fan. Men dem levererar prestanda bättre än någon annan hårddisk jag provat.
Det kanske blir vibrationer i chassit ,vad har för chassi?

Permalänk
Medlem

WD Black har i alla tider låtit högt, särskilt vid tungt arbete. Slitstarka högpresterande HDD's är snacksaliga, härligt ljud när dom ger sig till känna.

Prova mecka me AAM i CrystalDiskInfo - borde funka perfa, dock blir accesstiden något längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

WD Black har i alla tider låtit högt, särskilt vid tungt arbete. Slitstarka högpresterande HDD's är snacksaliga, härligt ljud när dom ger sig till känna.

Prova mecka me AAM i CrystalDiskInfo - borde funka perfa, dock blir accesstiden något längre.

Jag hittade AAM konfigen men den går inte att ändra?

Permalänk
Medlem