Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2013

CM SickleFlow 120mm.

Tjenare, har precis kommit hem från Dreamhack och har självklart inhandlat lite saker från Webhallen där, bl.a två stycken, "Cooler Master SickleFlow 120mm Blå LED". Det står att de ska ligga på 19dba, 2000rpm m.m för endast 59kr! Jag slog till och alltså köpte två, de kyler jättebra, men helt seriöst de låter som F/A/N. Någon som vet vad jag kan göra för att dämpa ljudet eller sänka hastigheten, jag har testat att använda "SpeedFan" men funkar inte så bra IMO.
Tack på förhand!

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623870#reviews

Chassi: Corsair 800D || Mobo: Asus Sabertooth Z170 Mark 1 || CPU: i5-6600K @ 4.5Ghz || RAM: Hyper X 16GB 2133Mhz || GPU: 2x EVGA 780ti SLI || SSD: Samsung 830 128GB || HDD: WD Green 2TB || PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W || OS: Windows 7 Ultimate || Radiatorer: EK Coolstream XE 360 + 120 || CPU-kylare: EK - Supremacy || Ljudkort: Sound Blaster Z || Bildskärm: Qnix QX2710 1440p (100hz)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DetDu
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av wipen96:

Tjenare, har precis kommit hem från Dreamhack och har självklart inhandlat lite saker från Webhallen där, bl.a två stycken, "Cooler Master SickleFlow 120mm Blå LED". Det står att de ska ligga på 19dba, 2000rpm m.m för endast 59kr! Jag slog till och alltså köpte två, de kyler jättebra, men helt seriöst de låter som F/A/N. Någon som vet vad jag kan göra för att dämpa ljudet eller sänka hastigheten, jag har testat att använda "SpeedFan" men funkar inte så bra IMO.
Tack på förhand!

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623870#reviews

Cooler Master räknar mycket mycket annorlunda än dem flesta andra:P köp dig en fläkt kontroller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Crille90:

Cooler Master räknar mycket mycket annorlunda än dem flesta andra:P köp dig en fläkt kontroller

Skicka gärna något förslag på kontroller då!

Chassi: Corsair 800D || Mobo: Asus Sabertooth Z170 Mark 1 || CPU: i5-6600K @ 4.5Ghz || RAM: Hyper X 16GB 2133Mhz || GPU: 2x EVGA 780ti SLI || SSD: Samsung 830 128GB || HDD: WD Green 2TB || PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W || OS: Windows 7 Ultimate || Radiatorer: EK Coolstream XE 360 + 120 || CPU-kylare: EK - Supremacy || Ljudkort: Sound Blaster Z || Bildskärm: Qnix QX2710 1440p (100hz)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DetDu
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av wipen96:

Skicka gärna något förslag på kontroller då!

överlämnar jag till någon annan då jag inte har koll på just det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

köpte också dessa i hopp om tystare dator, dock vid annat tillfälle.

Testade med en fläktkontroller och det fungerade INTE, fläktarna knackade förfärligt.

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare