Begagnatvärde: Intel 525 mSATA 120GB?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Begagnatvärde: Intel 525 mSATA 120GB?

Har en obetydligt använd 120 GB Intel 525 mSATA SSD. Blev över då jag köpte en annan SSD och nu har jag inte så stor nytta av en mSATA disk.
Ny går den som lägst för 1185:- enligt Prisjakt och finns från runt $200 på eBay.

Kan även slänga med Intel's Thermal Pad Kit:

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-03432...

Funderar på att sätta ut den för försäljning, men vad kan den vara värd? Har väl kört den ett par timmar max.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Ingen returrätt? Annars hade jag nog satt ut den för kanske 1100, det är ju en av de bästa produkterna i sin kategori och typ ny ju.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Hade inget akut behov av den maskin den skulle sitta i utan den gamla fick vara kvar längre. Så den blev liggande som backup i sin kartong medans jag väntade på och testade ersättningsdisken. Är nog rätt sent att försöka returnera den nu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Problemet är ju att det är en ganska nischad produkt, m-SATA-portar är inte så vanliga ännu även om de blir allt vanligare. Hittar du bara rätt köpare så är det nog inget problem att få ut ganska nära vad den kostade, men det kanske inte är så enkelt. Hade det funnits exempelvis ett svenskt thinkpad-forum (då thinkpads ofta har sådana portar) så hade det ju varit en perfekt plats att sälja den på men det gör ju inte det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Aene:

Har en obetydligt använd 120 GB Intel 525 mSATA SSD. Blev över då jag köpte en annan SSD och nu har jag inte så stor nytta av en mSATA disk.
Ny går den som lägst för 1185:- enligt Prisjakt och finns från runt $200 på eBay.

Kan även slänga med Intel's Thermal Pad Kit:

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-03432...

Funderar på att sätta ut den för försäljning, men vad kan den vara värd? Har väl kört den ett par timmar max.

Det är en väldigt bra produkt, och för den som letar och är på jakt efter en så finns det pengar att tjäna. Men mSATA är en liten marknad ändå. Många "vanliga" vet inte ens vad det är, dom lämnar in och får det gjort till ett betydligt dyrare pris.

Jag själv hade lagt in den på Tradera för 1Kr, inget Res! Dom som vet och letar vet vad dom vill ha.

Anledningen till 1Kr är att det är en auktionssajt och folk älskar att buda. Så jag är helt säker på om du lägger den för 900 i respris & kanske köp nu för 1000kr kommer ingen att ens titta på din annons.
Men lägger du den på 1Kr så kommer den att gå för någonstans mellan 800-1100kr.

Jag sätter själv alla mina auktioner på 1Kr. Även om varan är värd 10 000kr.
Det känns jobbigt att göra det , men resultatet talar för sig själv.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Tack. Det är ju som sagt en rätt nichad produkt. Jag har inget annat just nu som tar mSATA eller direkt behov att införskaffa något som gör det. Så det är nog lika bra att göra som skog1s föreslår.