Passar en Noctia NH-D14 i ett Corsair Carbide 300R?

Permalänk
Inaktiv

Passar en Noctia NH-D14 i ett Corsair Carbide 300R?

Undrar om en Noctua NH-D14 passar i ett Corsair Carbide 300R chassi? Har sett någonstans att det kunde passa om man inte hade sidofläktar monterade, men man vill ju vara säker

Svar så fort som möjligt!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är precis att den får plats. kylaren är 160mm hög och chassit har inte plats för kylare över 160mm. så den ska nog passa fast utan sidofläkt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Entusiast

Jadu. Det är en bra fråga. Men med lite sökning så fick jag fram något liknande. Att den skulle passa utan fläktarna.
Förslag: Använd något smalare fläktar. (Low profile)

Raderade OT-kommentar
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Skriv Topic på svenska! Finns ingen som kan få med denna i en sökning i forumet annars.

§ 3
När du skapar en tråd
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeFishhead:

Undrar om en Noctua NH-D14 passar i ett Corsair Carbide 300R chassi? Har sett någonstans att det kunde passa om man inte hade sidofläktar monterade, men man vill ju vara säker

Svar så fort som möjligt!

Här kan du läsa att det ska gå finfint, fråga mig dock inte vilken video han pratar om, det har jag tyvärr ingen aning om. Inte heller har jag någon "trustworthy" källa på det, men annars är det inte värre än att plocka fram vinkelslipen, hammaren och ögonmåttet.
Testa använd www.google.se, hittade även detta.

Citat:

An NH-D14 cooler would fit in the 300r. @ 13:58 in the video he said he's tested it and it fits fine. I also measured my 300r and though it does look tight it would fit. The width of the cooler is 160mm and the corsair 300r is around 210mm in width, so it shouldn't be a problem.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med den kylaren tillsammans med Corsair Dominator Platinum. Det gick inte alls på X79-bräda.

Prestandamässigt var kylaren klart godkänd.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Rubriken ska alltid tydligt visa vad tråden handlar om. Raderade lite lustigheter kring topicen med.

Skrivet av jycken:

Skriv Topic på svenska! Finns ingen som kan få med denna i en sökning i forumet annars.

§ 3
När du skapar en tråd
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
http://www.sweclockers.com/forum/regler

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.