Aftonbladet: E-sporthuliganer satte skräck i bostadsområde

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Aftonbladet: E-sporthuliganer satte skräck i bostadsområde

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article16990697.a...

Någon som var där och märkte av detta, eller kanske någon som bor i Jönköping som kan berätta hur det var? Aftonbladet har ju nämnligen en tendens att överdriva ibland. Vad tror ni?

Citat:

"Försökte storma bensinmack"
Men upploppet är långt ifrån allt som hänt när gamerkidsen gått loss.
Under söndagsnatten fick polisen stoppa 250 ungdomar från att göra en stöldraid på en Statoilmack i närheten av mässområdet."

Visst har man sett på Youtube att folk raidar statoil men inte fan har det väl varit med syfte att stjäla?

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Bakgrund:

Visst har man sett på Youtube att folk raidar statoil men inte fan har det väl varit med syfte att stjäla?

Föräldrafritt. Klart en del tar tillfället i akt och plockar på sig prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Garvade åt att vissa stjälde pantburkar. Hur jävla korkad kan man vara.

Trodde först att e-sporthuliganer slogs mot varandra. Så fel jaag hade.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || PNY+PALIT 670 SLI || Dark Power Pro 10 || Crossover 27" IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Ninotramp:

Garvade åt att vissa stjälde pantburkar. Hur jävla korkad kan man vara.

Trodde först att e-sporthuliganer slogs mot varandra. Så fel jaag hade.

Garvade mest åt han som sket på gatan och torkade sig med dreamhack-biljetterna för att sedan hänga upp dem i ett staket. Vafan? har inte dh toaletter eller? Är väl egentligen inget att garva åt, men vadfan ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i mitt rum
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Bakgrund:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article16990697.a...

Vad är syftet då ?

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:s
Registrerad
Jun 2005

Vad kan man förvänta sig från tusentals 13-åringar som inte har några bättre förebilder än jockeboi som är sura och griniga för de är trötta och höga på energidrycker.

4770K/12gb ram/2 gtx titan-SLI/1000w newton r3/Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Bjebbosten:

Vad är syftet då ?

Jadu, jag trodde bara de gjorde det på skoj för att se lustiga ut eller liknande, men så fel jag hade.

Skickades från m.sweclockers.com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i mitt rum
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Bakgrund:

Jadu, jag trodde bara de gjorde det på skoj för att se lustiga ut eller liknande, men så fel jag hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske är grundtanken men de flesta går nog med för att stjäla... i alla fall tror jag så

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Bakgrund:

Garvade mest åt han som sket på gatan och torkade sig med dreamhack-biljetterna för att sedan hänga upp dem i ett staket. Vafan? har inte dh toaletter eller? Är väl egentligen inget att garva åt, men vadfan ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.

Kan ge mig fan på att han sprang tillbaks till DH utan att tvätta händerna sedan kladdade lite på sina polares T-bord.

Motherboard:Asrock Z87 Extreme3
Cpu:Intel I5 4670K@4.3Ghz
Memory: Corsair XMS3 12Gig 1600Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB