Stoppa dårskapen på Facebook?

Permalänk

Stoppa dårskapen på Facebook?

Hej. Ursäkta om detta hamnade i fel forumdel, hänvisa mig rätt för all del.

Var varnade, detta skrivs på morgonen innan första prillan, så det kommer klinga negativt mellan raderna så det står härliga till.

I dag är det ju midsommar. Varför i helsike ska VARENDA liten mormor skriva om det? Med norden kombinerat är vi väl ganska många miljoner som gör detta i all fall? Varför skulle någon bry sig om man skriver något eller inte?
Jag tänkte nu att som samlad ÖÄ-grupp skulle vi eventuellt kunna ha något som helst inflytande på de personer från Sverige och Finland, så att vi åtminstone skulle kunna minska på den här galenskapen?

Jag håller själv på att bli galen. Vore väl bäst om jag bara höll käft, som Facebook också bör, och tog bort mitt konto. Men jag tänker att Facebook är gjort för alla, så varför ska något så otroligt barnsligt och löjligt som midsommar behöva jaga iväg seriöst folk från deras sida bara för att Adga, 68 år, ska få lägga ut en bild på lite blommor där det står glad midsommar?

Förlåt för det långa inlägget, som sagt väldigt irriterad och farligt låg nikotinnivå

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Facebook = dårskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Hör inte heller till de som pysslar med liknande, men dessa "klicka gilla om du älskar dina barn" är nog det värsta jag sett.
Eller alla visdomsord som ska delas till höger och vänster, varför inte skriva något clever själv istället om man de nu skulle ha just de åsikterna.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Gör som jag. Håll dig borta från skiten

Jo jag har ett konto, och det har jag haft i många år. Loggar in högst en gång i månaden för att kolla profilen.
Det jag ruttnar så mycket på är alla "kopiera detta och klistra in" spammet. Och alla "nu har jag ätit, skitit, jobbat, gjort det ena med det tredje"
Och alla som tycker synd om sig själv p g a småsaker. Det får mig att klökas.
Eller dom attention hororna som inte tänker alls och viker ut hela sitt privatliv. Det är skrämmande.

Facebook var roligare för 4 -5 år sen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Varför läsa på Facebook om du inte vill höra vad folk gör?
Det är midsommar och många av oss etniska svenskar firar det som en högtidsdag.

PS Skrivet lite på lyran och på toa, jäklar vad sillen rensar systemet dessutom så går vi nu mot mörkare tider (sommarsolståndet).

Visa signatur
Permalänk

Det är ju i princip det min logg består utav. Eller att någon har gillat en bild på en tjej som tagit bild på sina pattar och tajta röv. Själv skriver jag mest på fyllan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Facebook = dårskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är riktiga visdomsord.

Skrivet av HCP:

Hör inte heller till de som pysslar med liknande, men dessa "klicka gilla om du älskar dina barn" är nog det värsta jag sett.
Eller alla visdomsord som ska delas till höger och vänster, varför inte skriva något clever själv istället om man de nu skulle ha just de åsikterna.

Precis

Skrivet av skog1s:

Gör som jag. Håll dig borta från skiten

Jo jag har ett konto, och det har jag haft i många år. Loggar in högst en gång i månaden för att kolla profilen.
Det jag ruttnar så mycket på är alla "kopiera detta och klistra in" spammet. Och alla "nu har jag ätit, skitit, jobbat, gjort det ena med det tredje"
Och alla som tycker synd om sig själv p g a småsaker. Det får mig att klökas.
Eller dom attention hororna som inte tänker alls och viker ut hela sitt privatliv. Det är skrämmande.

Facebook var roligare för 4 -5 år sen.

Ja, har funderat på att stänga mitt ett flertal gånger, men det blir aldrig av, så det ligger i bakgrunden hela tiden och när man öppnar fliken så ser man allt som nämns i denna tråd.

Skrivet av Ninotramp:

Det är ju i princip det min logg består utav. Eller att någon har gillat en bild på en tjej som tagit bild på sina pattar och tajta röv. Själv skriver jag mest på fyllan.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Det är dock vad Facebook har blivit idag. Halvnakna fjortisar. Men är det naket, tas det bort, för det vill inte pappa Google och farbror Gates veta av.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Ingen skriver på min facebook om midsommar eller lägger upp halvnakna fjortisar eller gnäller om sig själva.. vad har ni för idioter till vänner ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Vem tar fjärtbook på allvar?
Det är min mentala toalett / spyhink.
Har till och med varnings text "tar du mitt skit på allvar så sök hjälp"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Midsommarafton verkar dra fram alla särskrivare i hela Sverige.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.