Permalänk
Medlem

Hjälp mig att välja chassi!!

Tjena, jag vet inte vilket chassi jag ska ha för min build!
några saker jag tänker på är att den ska få plats med mitt moderkort som E-atx och min 100i eller h110, både i push pull / eller pull push utan att modda!
En annan viktig sak är att den ska ha ett bra luftflöde och fläktcontroller.

Min build:

Moderkort: G1.Sniper 5 (E-atx)
Cpu: 4770k
GPU: 780gtx
HDD: WD Caviar black 1tb
SSD: Sanddisk extreme 240gp
CPU vattenkylning: H100i / h110
Nätagg: Corsair PowerSupply (PSU) AX860i 860W 80PLUS Platinum
Minnen: Corsair Vengeance Pro Red 16GB DDR3 1866MHz CL9 (2x8 gb) (kommer välje en anna färg för minnen)

Vilka fläktar bör jag ha, noctua eller corsair quit edition!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

juste chassit får max kosta 1500kr!

Permalänk
Medlem

Corsair Graphite 600T, Obsidian 650D, C70?

Permalänk
Medlem

som sagt den chasssit måste support E-atx + h110 /h100i med push pull, vilket dessa chassi inte gör.
chassin som du har valt supportar bara ATX i maxstorlek! läs innan!

men tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Tjena, jag vet inte vilket chassi jag ska ha för min build!
några saker jag tänker på är att den ska få plats med mitt moderkort som E-atx och min 100i eller h110, både i push pull / eller pull push utan att modda!
En annan viktig sak är att den ska ha ett bra luftflöde och fläktcontroller.

Min build:

Moderkort: G1.Sniper 5 (E-atx)
Cpu: 4770k
GPU: 780gtx
HDD: WD Caviar black 1tb
SSD: Sanddisk extreme 240gp
CPU vattenkylning: H100i / h110
Nätagg: Corsair PowerSupply (PSU) AX860i 860W 80PLUS Platinum
Minnen: Corsair Vengeance Pro Red 16GB DDR3 1866MHz CL9 (2x8 gb) (kommer välje en anna färg för minnen)

Vilka fläktar bör jag ha, noctua eller corsair quit edition!

Tacksam för svar!

Vet inte om detta är något för dig: http://www.inet.se/produkt/6900740/nzxt-phantom-svart

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

nej tack NZXt chassi är något jag alldrig skulle köpa, skitkvalite men tack för att du svarar !

Komigen nu folk! hjälp mig här!

Permalänk
Medlem

något utav Fractal Design Define XL R2 borde väll fungera? Är dock osäker om det går push pull

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

nej tack NZXt chassi är något jag alldrig skulle köpa, skitkvalite men tack för att du svarar !

Komigen nu folk! hjälp mig här!

Bitfenix Shinobi är väl rättså poplulär, och FD Define XL R2 är också väldigt bra.

Får jag fråga varför du inte gillar NZXT? Jag kan vittna om att de inte har någon "skitkvalité".

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/filter?CategoryId=415&properties.Index=0&p...

Där har du en lista på inets chassin som klarar E-atx. Om de klarar H100i med push and pull är jättesvårt att veta men de som kan va värda att kolla närmare på bla. Fractal design define XL, Corsair Graphite 600TM, kanske något lian li?

Permalänk
Medlem

Cooler master haf xm och haf x stöder e-atx och 240 rad, inte säker på push/pull men

Annars så gör nzxt jättebra chassin så deras phantom serie är kanske något för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

nej tack NZXt chassi är något jag alldrig skulle köpa, skitkvalite men tack för att du svarar !

Komigen nu folk! hjälp mig här!

Jag gillar mitt NZXT riktigt mycket, du har ju iaf fel om att det är skit.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Det är svårt.
Antec P280? Du får kolla upp om det går med push & pull där utan att det slår i moderkortet.

För resterande pengar kan du köpa valfri fläktkontroller.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

NZXTs Phantom i glanisg plast och lustiga design tycker jag personligen inte alls om. De stämmer kanske inte att det är dålig kvalite men jag kan förstå varför TS inte vill ha det.

Jag har själv Antec P280, det är ett trevligt chassi men en radiator med push and pull får definitivt inte platts i toppen. (om man inte sätter fläktar på utsidan vilket kommer se konstigt ut x))

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Quiki:

som sagt den chasssit måste support E-atx + h110 /h100i med push pull, vilket dessa chassi inte gör.
chassin som du har valt supportar bara ATX i maxstorlek! läs innan!

men tack för svaret!

Du kan väl googla själv och researcha...är man läskunning och tar sig tid så går det utmärkt:)

Jag skulle dock valt denna:
http://www.inet.se/produkt/6905522/bitfenix-shinobi-xl-vit-fo...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Quiki vad är problemet? Du har fått jättemånga förslag, bl.a. DevilsDads som länkar alla chassin som tar E-ATX hos inet. Ändå sitter du och bumpar... Eftersom att märket är viktigt osv, ta dig en titt på DevilDads länk och välj några chassin du tycker är snygga och ''dina märken''. Sedan kan du fråga vilken som är bäst av de du skulle kunna tänka dig. Blir lättare för både dig och oss som vill hjälp dig.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Ok valet står mellan dessa 2, http://www.inet.se/kundvagn/visa/3513603/vilken

första frågan är får både plats med en corsair 100i i push pull? tänk på att mitt moderkort är en eatx, g1.sniper5
nästa är fläktkontroller, bra den som är med?
tredje vilket är den viktigaste frågan. hur är luftflödet där i, blir det varmt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Ok valet står mellan dessa 2, http://www.inet.se/kundvagn/visa/3513603/vilken

första frågan är får både plats med en corsair 100i i push pull? tänk på att mitt moderkort är en eatx, g1.sniper5
nästa är fläktkontroller, bra den som är med?
tredje vilket är den viktigaste frågan. hur är luftflödet där i, blir det varmt?

Titta på bild 8 i 600TM. Får en push pull-rad plats där?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Något jag själv skulle rekommendera Har haft det röda och vita i ett halvår och jag älskar det, förstår inte vad det är med kvalitén som du klagar på när du aldrig haft ett själv?

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |

Permalänk
Medlem

oj såg inte att det fanns så många bilder! min miss!

btw vad vet du om nzxt phantom 630? bra sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Tyvärr så orkar jag inte vänta så länge till chassit finns i lager, vilket är 2 månader~

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tycker ju Define XL R2 är ett mycket trevligt chassi då jag äger ett själv. Det har bra luftflöde, tyst ,fläktkontroller, mycket utrymme och sist men inte minst extremt snyggt och stilrent. Sen skulle jag rekommendera fläktarna Schyte Gentle Typhoon. De bästa fläktarna som finns enligt mig.

Visa signatur

Hejsan!