Hur se billigare, men ändå smart tv med Viasat?

Permalänk
Medlem

Hur se billigare, men ändå smart tv med Viasat?

Har idag allt man kan tänka sig med Viasat via parabol. Helt onödigt
då tv:n mest står släckt sen jag fick barn. Men, svt och TV4 kan vara bra. Hd-tv vill man ju ha och inspelnngsbar digitalbox. Ringer till Viasat som säger att ska man bara ha minsta grundutbudet kan man inte ha hd-tv eller inspelningsbarbox. Hur tusan kommer man runt det?
Skaffa grundpaketet och köpa en annan box någonannanstans? Funkar kanske inte?
Tyvärr kan vi bara ha parabol då vi har ett dåligt läge för antenn till Boxer.
Kan man köpa egen parabol och box och strunta i abonnemang, men ändå betala licensen?

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på att köpa en apple tv(eller annan mediadator, bara apple tv som jag kom på för tillfället) och köra på tv4play och svtplay? SVT har ju hela sitt utbut på internet nu dessutom. TV4 har väll rätt bra utbud på internet. Bra mycket billigare blir det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Vad är det för fel på att köpa en apple tv(eller annan mediadator, bara apple tv som jag kom på för tillfället) och köra på tv4play och svtplay? SVT har ju hela sitt utbut på internet nu dessutom. TV4 har väll rätt bra utbud på internet. Bra mycket billigare blir det också

Det är inget fel alls ; )
Bara jag som inte tänkt i de banorna. Svt direktsänder väl på nätet dessutom?
Apple-tv är bra då jag lämnat pc-världen. Imac, Ipad och Iphone.
Hur snabb uppkoppling krävs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Det är inget fel alls ; )
Bara jag som inte tänkt i de banorna. Svt direktsänder väl på nätet dessutom?
Apple-tv är bra då jag lämnat pc-världen. Imac, Ipad och Iphone.
Hur snabb uppkoppling krävs?

Jag får hack-fritt HD från SVTplay, netflix, hulu etc på mitt 8Mbit(får ut ca 800Kb/s).
TV4play är det lite knepigare med, vet inte riktigt varför, skulle gissa på att det är något med min webbläsare och inte hastigheten på internet.

Har för mig att Netflix sa att för att kolla på deras utbud rekomenderas minst 0.5Mb/s. Det enda jag har problem med är youtube, tydligen så gillar inte Youtube och Telia varandra för tillfället