Fraps + Extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2013

Fraps + Extern hårdisk

Hej.
Jag sitter idag med 2x120gb ssd hårdiskar(ganska fulla), men jag tänkte börja spela in lite mer med Fraps nu så jag skulle behöva lite mera utrymme.
Min fråga är om det skulle gå att spela in med Fraps till en extern hårdisk eller om överföringen kommer att vara för långsam? Skulle gärna slippa att köpa en "vanlig" eftersom att jag anser att jag skulle ha mer nytta av en extern(fytta filer, spara foton ect)

Tacksam för svar.

ANTEC MIDITOWER P183 | ASUS P8P67 DELUXE | INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB | NOCTUA NH-C14 | CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1866MHZ CL9 | GIGABYTE GEFORCE GTX 660 TI OC 2GB | CORSAIR TX 650W | CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 120GB SSD | 3x ASUS VN247

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Endo:

Hej.
Jag sitter idag med 2x120gb ssd hårdiskar(ganska fulla), men jag tänkte börja spela in lite mer med Fraps nu så jag skulle behöva lite mera utrymme.
Min fråga är om det skulle gå att spela in med Fraps till en extern hårdisk eller om överföringen kommer att vara för långsam? Skulle gärna slippa att köpa en "vanlig" eftersom att jag anser att jag skulle ha mer nytta av en extern(fytta filer, spara foton ect)

Tacksam för svar.

Kör du thunderbolt så fungerar det.
USB3 fungerar om du kör ett program som har bättre kompression än Fraps.
USB2 fungerar inte för något.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2013

Okej så jag antar att det blir till att köpa ett internt iaf då, har inge thunderbolt och det är Fraps jag vill använda. tack för ett snabbt svar

ANTEC MIDITOWER P183 | ASUS P8P67 DELUXE | INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB | NOCTUA NH-C14 | CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1866MHZ CL9 | GIGABYTE GEFORCE GTX 660 TI OC 2GB | CORSAIR TX 650W | CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 120GB SSD | 3x ASUS VN247

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Det funkar nog med USB 3 också. Testa med ett USB minne eller nåt.

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Feb 2011

Finns externa SATA diskar med... eSata heter det interfacet. Borde finnas stöd för det med ditt moderkort.
Funkar på samma sätt som USB fast med just ett Sata interface då.

EDIT: Ett alternativ till fraps är DXTory som kan spara film med kompression i realtid och har bättre prestanda är Fraps som jag upplever det.

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av TheCadde:

Finns externa SATA diskar med... eSata heter det interfacet. Borde finnas stöd för det med ditt moderkort.
Funkar på samma sätt som USB fast med just ett Sata interface då.

EDIT: Ett alternativ till fraps är DXTory som kan spara film med kompression i realtid och har bättre prestanda är Fraps som jag upplever det.

Testar DXTory men jag upplever att filerna är mycket stora iaf, 10s = 1gb jag gör säkert något fel, men jag spelar in i 1920x1080 120 fps med Lagarith Lossless Codec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Endo:

Testar DXTory men jag upplever att filerna är mycket stora iaf, 10s = 1gb jag gör säkert något fel, men jag spelar in i 1920x1080 120 fps med Lagarith Lossless Codec

Ja, man KAN spara med kompression med DXTory om man har t.ex x264 codec installerad.

Kör man en lossless codec så sparas filerna i precis samma storlekar som Fraps.

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt