Permalänk
Medlem

CPU Kylare

Undrar ifall någon vet om jag kan limma fast min cpu kylare ? Min gammla kylare som satt fast hade typ som några pluggar som man satte fast den med, men min nya nu har skruvar och det går inte att skruva fast kylaren. Någon som vet vad jag kan göra ? Lite drygt att köpa nytt moderkort..

Permalänk
Medlem

Du behöver väl byta backplate? Tror inte att detta är starkt nog, https://www.inet.se/produkt/5321165/arctic-silver-thermal-adh....

Skulle inte rekomendera att limma fast den, det måste finnas något ordentligt sätt att sätta fast den, så länge den passar din socket

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Så man kan limma fast kylaren med det där då alltså ? tack!

Permalänk

Börja med att slriva vilken kylare och vilket moderkort du har innan du limmar fast saker i datorn!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1lzk3rn:

Så man kan limma fast kylaren med det där då alltså ? tack!

"Bör ej avändas på CPU:n"

Hur hade du tänkt att få loss den sen om du limmar fast den?

Läs manualen till kylaren och sätt den som en normal människa istället för att vara en idiot.

Vad har du för processor och vad heter din nya kylare?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av P1lzk3rn:

Så man kan limma fast kylaren med det där då alltså ? tack!

Du har ju inte sagt vilken kylare du har ens :/

Men det står att det inte är rekommenderat att använda den för CPU-kylare men har du en lätt kylare(EVO 212) och ett chassi där moderkortet ligger ner(t.ex. BitFenix Prodigy) så antar jag att det skulle fungera.

Men som alltid gör du det på egen risk.