Permalänk
Medlem

Asus 4 way optimization

Hej!

Tänkte kolla hur bra denna optimering är för datorn i verkligheten?

Någon som har erfarenhet eller läst på bättre?

För er som inte har sett det finns det en youtubevideo där de klockar upp en 4670k/4770k till 4.8ghz.

http://www.youtube.com/watch?v=BoaAT5TkXc4

Är detta att lita på ?

Visa signatur

//Veslos

Permalänk
Medlem

Nej, blir alldeles för varmt vid sådana frekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Nej, blir alldeles för varmt vid sådana frekvenser.

Ah misstänkte nästan det... Men han klarar av att köra igenom en benchmark på den clocken?

Visa signatur

//Veslos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veslos:

Ah misstänkte nästan det... Men han klarar av att köra igenom en benchmark på den clocken?

Går väl möjligtvis, dock är det inte mer stabilt än för kort testande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Går väl möjligtvis, dock är det inte mer stabilt än för kort testande.

Hur kan du säga det rakt av? Det beror ju på massa saker.
Jag tvivlar inte på att någon som bara spelar lätt skulle kunna använda sig av optimeringen om inte annat ha det som en start och visar det sig att spel kraschar, dra ner lite på överklocken.
Att bara säga nej det blir för varmt vid den frekvensen, det beror väl till största delen på volten vilken var låst till max 1.265 vilket inte är extremt. Plus att programmet kör adaptiv klock och volt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat denna optimering och har erfarenhet av den? Eller någon som har tråkigt och vill jämföra mot sin vanliga överklockning? (4670k/4770k med asus z87 kort)

Visa signatur

//Veslos

Permalänk
Medlem

Tror nog det tar emot för vissa överklockningsentusiaster att man nu med ett klick kan åstadkomma bättre klockning än det många tidigare läst/provat sig fram till under många år

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GACY:

Tror nog det tar emot för vissa överklockningsentusiaster att man nu med ett klick kan åstadkomma bättre klockning än det många tidigare läst/provat sig fram till under många år

Spännande, hade varit kul att se en recension från Sweclockers där man testar lite olika och se hur bra programvaran fungerar jämfört med vanlig hederlig överklockning!

Hoppas fortfarande någon med erfarenhet kan skriva lite i denna tråden!

Visa signatur

//Veslos

Permalänk

Jag provade att klocka manuellt med ai suit 3 det gick bra tills datorn krachade. Nu startar den bara om och om igen och säger att datorn stötte på problem. Blir väl till att installera om os nu då.

Har inte varit med om det förut är det vanligt. Att det har krachat o det har jag varit med om förut. Med då var det bara att starta om o klocka på nytt.

Vet inte om jag vill använda ai suit igen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag provade att klocka manuellt med ai suit 3 det gick bra tills datorn krachade. Nu startar den bara om och om igen och säger att datorn stötte på problem. Blir väl till att installera om os nu då.

Har inte varit med om det förut är det vanligt. Att det har krachat o det har jag varit med om förut. Med då var det bara att starta om o klocka på nytt.

Vet inte om jag vill använda ai suit igen.

Enligt videon när man kör själva optimeringen verkar den ju vara beredd på att systemet krashar?

Men att manuellt klocka i AI Suit III känns mer risky än bios.

Visa signatur

//Veslos

Permalänk

Jag behöver inte installera om os iallafall. Jag lät den vara i ca 1 timme o startade den igen å då var den som vanligt igen. Jag provade den där en knapps tryckningen här om dan o jag har bara olika val av klock speed att välja på min bräda 4.2 4.4 eller 4.6

Jag tog 4.6 o proppen blev glödhet vid stress test 90c+ o volt på ca 1.45 ibland.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

ROG korten har inte samma optimering som i videon utan bara 3 presets på "TPU" delen med resten samma.