Vart kan man beställa iPhone OEM/originaldisplayer?

Permalänk
Medlem

Vart kan man beställa iPhone OEM/originaldisplayer?

Tjenare!

Har tänkt att lära mig laga iPhones lite grann och tänkte då kolla med om någon vet vart man får tag i iPhone OEM/original- displayer till ett bra pris, då tanken är att jag ska göra det själv och inte lämna in det. (Tanken är att jag skall hjälpa några polare med deras också)
Jag har nyss beställt något kit från Ebay för att laga min gamla iPhone 4 som är helt mosad, men det verkar vara någon billig skit men köpte det mest för att testa bara.

Är det någon som har koll på detta med vart man kan få tag i BRA iPhone delar (framför allt displayer) i bra kvalité men till billigt pris?

Tacksam för alla tips och svar!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd

Billigt skit från eBay? Nej det tycker inte jag..
Beställt massvis av originala displayer till iPhone 4, det har inte varit skit..
Kolla runt på eBay tills du hittar någon bra till ett vettigt pris, dom brukar vara ganska billiga.

Permalänk
Medlem

Du hittar inga displayer som är 'original' på Ebay. De displayer som är 'original' har endast Apple tillgång till. Vad jag vet så kan kvalitén på displayerna skifta något enormt, och ju billigare du vill ha displayen desto sämre är den. Det finns ju givetvis inga garantier att en dyr display är bra, den heller.
Själv skulle jag hellre skicka den till Apple och få den utbytt mot en skärm av samma kvalité. Om du väntar till höst och bor nära en av de Apple Store som finns i Sverige skan man kunna lämna in den på reparation där och få den fixad utan att de behöver skicka in den.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Antagligen inga orginaldelar, gissar på att de är köpta på ebay och sedan sålda till ett högre pris på sin sida.

Dvs, det går inte att få tag på 'orginaldelar' till iphone om du inte köper en iphone och plockar isär dem.

Har beställt skärmar från ebay vilka funkat väldigt bra. Enda skillnaden jag kan märka är att batteritiden är lite sämre. Kan även bero på andra, gissar dock att den drar mer än en orginalskärm(kan ha fel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Billigt skit från eBay? Nej det tycker inte jag..
Beställt massvis av originala displayer till iPhone 4, det har inte varit skit..
Kolla runt på eBay tills du hittar någon bra till ett vettigt pris, dom brukar vara ganska billiga.

Nja, köpte ett "conversion kit" i rött och har läst lite recensioner om den skärmen och vissa säger att den är helt OK men inte mer.
Vad jag menade var egentligen att en riktigt bra iPhone 4 skärm kostar väl antagligen lite mer än typ 150 spänn.

EDIT: Jag har själv råkat ut för en riktig pisskärm när jag lämnade in min då de sa att man inte ser någon skillnad mellan "den" skärmen och en original just kvalitetsmässigt sätt, men det var en stor lögn vill jag lova.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"