Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Vilka RAM minnen?

Hej jag tänkte bygga om och sätta in nya RAM minnen i min dator. Då undrar jag om det är olika storlekar på minnena som passar för olika moderkort jag har en Dell XPS 210 med färdiga komponenter, jag vet ej hur jag kollar moderkortet utan att ta isär datorn jag har provat med dxdiag och sådant men hittar bara grafik och internminnes statistik. Om någon vet vilket moderkort som sitter i en Dell XPS 201 från början och hur stora/små RAM minnen som passar i det moderkortet.

Tacksamm för svar!

//Alexander

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

laddar ner hwmonitor. det visar modellen på ditt moderkort och andra delar i ditt system, och temperaturen på delarna.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2013

Det är väl bara att ta ut ett ram minne och kolla namnet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Vad jag kan se på Dells hemsida så är det DDR2 minnen. Vill du veta tillverkare så får du nog öppna upp lådan och ta en titt på dina minnen.

Chassi: Define R3 | Moderkort: MSI Z77A-S01 | CPU: i5-3570k @ 4.2GHz | GPU: HD7970 @ 1050/1500MHz | PSU: Tesla 650W | RAM: 8GB @ 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Kylning: Noctua NH-U12P SE2 | SSD: 120GB Intel 520 | Skärmar: Eizo Foris FS2333 Benq E2200HD | Mus: Zowie FK1 | Tangentbord: Ducky Shine 3 MX Blue | Hörlurar: Sennheiser HD598 | Musmatta: QcK mini | Ultrabook: Asus Zenbook UX303LN-R4140H

Trädvy Permalänk
Dell
Registrerad
Jul 2011

Hej Alexander

Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne undersøge hvilke slags RAM du skal kigge efter, for at sikre dig at de er kompatible med dit system.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook