Permalänk

Vilka RAM minnen?

Hej jag tänkte bygga om och sätta in nya RAM minnen i min dator. Då undrar jag om det är olika storlekar på minnena som passar för olika moderkort jag har en Dell XPS 210 med färdiga komponenter, jag vet ej hur jag kollar moderkortet utan att ta isär datorn jag har provat med dxdiag och sådant men hittar bara grafik och internminnes statistik. Om någon vet vilket moderkort som sitter i en Dell XPS 201 från början och hur stora/små RAM minnen som passar i det moderkortet.

Tacksamm för svar!

//Alexander

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

laddar ner hwmonitor. det visar modellen på ditt moderkort och andra delar i ditt system, och temperaturen på delarna.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Det är väl bara att ta ut ett ram minne och kolla namnet?

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se på Dells hemsida så är det DDR2 minnen. Vill du veta tillverkare så får du nog öppna upp lådan och ta en titt på dina minnen.

Permalänk

Hej Alexander

Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne undersøge hvilke slags RAM du skal kigge efter, for at sikre dig at de er kompatible med dit system.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.