Externhårddisk till bärbar dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Externhårddisk till bärbar dator.

Jag är på spaning efter en portabel extern hårddisk som skall användas till en bärbar dator och undrar om ni har några tips. Den måste vara på minst 1TB och såklart portabel (Den ska få plats i en laptop väska och inte behöva en massa strömsladdar eller liknande). Det är bra om priset ligger runt tusenlappen men ett par hundra hit eller dit gör inte så mycket.

Det ska ligga mest filmer/serier/bilder på den men även saker till skolan (Uppsatser och dylikt).

Jag har kikat lite på denna: http://www.inet.se/produkt/4304430/wd-my-passport-usb-3-0-2tb
Är det någon som har använt en av dessa? Är den att rekommendera? Alla tips uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume(å)
Registrerad
Jun 2013

funkar nog bra.. tror min bror har en likadan, fast han köpte den på komplett tror jag !
2TB är endå väldigt mycke, inte värt att köpa om du kommer har runt 1tb kvar, men jag vet inte va du ska ha på den...

// i7 4770 // Asus Strix 1070 //

signin' out

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av xBumbiBjörn:

funkar nog bra.. tror min bror har en likadan, fast han köpte den på komplett tror jag !
2TB är endå väldigt mycke, inte värt att köpa om du kommer har runt 1tb kvar, men jag vet inte va du ska ha på den...

Jag tänker att det är bättre att betala lite till och få för mycket utrymme än att ta det billigare alternativet och få för lite.