Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Jag har testat med Bioshock nu ett tag, och här är resultatet:

Som du ser så går processorn upp till min offset volt som den gör med i Prime95.

http://i.imgur.com/79wVpg3.png

Är du säker på att det är den extra spänningen? Om jag förstod rätt gick din upp i 1.3 V med nya Prime95. Var din stabil med 1.1 V i expempelvis Cinebench?

Ingen annan som har sett en ökning med 0.1 V i spel om ni kör med Offset/Adaptive?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Ja det blev lite fel där. Den gick upp i samma volt som gamla Prime, men inte som nya.

Skrivet av Jenka27:

Är du säker på att det är den extra spänningen? Om jag förstod rätt gick din upp i 1.3 V med nya Prime95. Var din stabil med 1.1 V i expempelvis Cinebench?

Ingen annan som har sett en ökning med 0.1 V i spel om ni kör med Offset/Adaptive?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga om du ska skicka tillbaka den eller inte. Jag är nog nöjd med 4.5. Jag ska bara få ner temperaturerna. Ska installera vattenkylningen ikväll så får se hur det är imorgon!

Du vet ju inte vad för Batch du får nästa gång. Hade jag haft lite mer pengar hade jag köpt 3-4 processorer. Testat alla. Sen skickat tillbaka dom "dåliga" eller sålt. Gäller inte ångerrätten även fast du använt den? Så långe du packar upp den fint etc sen gör rent den så borde dom väl acceptera tillbaka den?

Skrivet av Nimafor:

hhhmmm jag har också L312B342 batchen på min 4770K dubadai, så de är ingen bra batch för överklockning eller? funderar nästan om jag ska utnyttja ångerrätten och beställa från nån annanstans och hoppas på bättre batch då jag inte packat upp min än

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Degrade på fixed volt bör inte vara så farligt,
Då förr i tiden hade vi la inte volt som sänktes samt clock som sänktes, Då matades cpun med en konstant volt?
Finns fortfarande cpuer från den tiden som går än idag, så känns inte som fixed volt på en Haswell ska vara stora problem.
Tror det tar mer än ett par år innan det händer och då sitter man säkert redan på något nytt.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Jag kan inte säga om du ska skicka tillbaka den eller inte. Jag är nog nöjd med 4.5. Jag ska bara få ner temperaturerna. Ska installera vattenkylningen ikväll så får se hur det är imorgon!

Du vet ju inte vad för Batch du får nästa gång. Hade jag haft lite mer pengar hade jag köpt 3-4 processorer. Testat alla. Sen skickat tillbaka dom "dåliga" eller sålt. Gäller inte ångerrätten även fast du använt den? Så långe du packar upp den fint etc sen gör rent den så borde dom väl acceptera tillbaka den?

vet inte om ångerrätten skulle gälla, dessutom kan jag inte köra nya riggen än för jag väntar fortfarande på att mitt vattenkylningspaket ska levereras från holland (har ju bara stock kylaren som följde med cpun för tillfället, vilket inte funkar nå vidare att överklocka med )

har ni som överklockat eran testat detta?

Citat:

Now, I’ll share a secret imparted by the folks at ASUS who gave several reviewers some tips on overclocking the retail stepping Haswell chips: Set Vcore to 1.20 V. Set all cores to 46x (which would be a 4.6 GHz overclock), save & reboot. If the system boots past the UEFI and either begins to load or, ideally, makes it into the OS and is stable, you have a 50th percentile or greater chip on the Haswell overclocking-ability bell curve. If it won’t at least boot there and make it into the UEFI, you probably have less than a 50th percentile chip. You can expect chips in the lower 50th percentile to top out in the 4.4-4.5 GHz range at 1.25 V.

If your chip will boot at 4.6 GHz and 1.25 V, that’s very good. It means you have at least an average chip. If it will boot at 4.6 GHz and is stable there, then you may have an above average chip. The best chips will be able to do 4.8 GHz stable at 1.25 V. Our sample did 4.8 GHz, but at 1.3 V and on a custom water loop. Using 1.3 V will likely put a chip out of the air cooling / AIO water cooling thermal envelope. Temperatures in all of these scenarios, from the dog 4.3 GHz chips up to the good 4.8 GHz chips, will always be in the ~90°C range. That’s just the nature of Haswell. With the VRM on-die, think of Haswell as Ivy Bridge plus 10° C.

Regrettably, according to overclocking legend Andre Yang, there is no way to bin Haswell for extreme overclocking purposes on ambient cooling. You couldn’t do it with Ivy Bridge either. That ship sailed when Sandy Bridge, well, went under the bridge and continued down the river. If you’re binning for extreme purposes (of which the esteemed Mr. Yang has binned over 500 chips as of late April), you simply have to take them cold. However, for most people’s uses, the method above to bin on air is tried and true through the hundred plus they have binned at ASUS headquarters.

So, to sum up,

First check to see whether you have a chip on the upper end or the lower end of the Haswell bell curve.
There will be a large variation as you can see, from the 4.3 GHz dog up to the ideal 4.8 GHz chip, both at the same voltage and temperature.
Once you’ve checked on your chip, you have a general goal and can then set 1.25 V – manually, so it doesn’t overshoot like it would on Progressive voltage.
After setting 1.25 V, then raise the multiplier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Ja det blev lite fel där. Den gick upp i samma volt som gamla Prime, men inte som nya.

Alltså använder sig i alla fall inte Bioshock av AVX och ökar därför inte spänningen. Ska testa med Dirt 3, men det verkar som om spel (iofs har vi bara testat två spel) inte bumpar spänningen.

EDIT: Dirt 3 ökade inte spänningen.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk

4500 MHz

CPU: 4770K
vCore: 1.25
Moderkort: Gigabyte Z87X-OC
Minne: Team Xtreem 2666mhz
Kylare: Custom (EK 120XTX, EK 240XTX, EK Supreme, Alphacool D5, EK FC 7970)

Toppar runt 90grader och de är sämre resultat än vad jag hade med min Antec Kuhler 620 så nånting är galet. Då är den primestabil.

EDIT: Testa OCCT istället och tempsen ser mycket bättre ut.

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

vet inte om ångerrätten skulle gälla, dessutom kan jag inte köra nya riggen än för jag väntar fortfarande på att mitt vattenkylningspaket ska levereras från holland (har ju bara stock kylaren som följde med cpun för tillfället, vilket inte funkar nå vidare att överklocka med )

har ni som överklockat eran testat detta?

Jag har testat det och det gick in i windows i alla fall.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Vattenkylning

Då var vattenkylningen installerad, med mycket goda resultat!

Temperaturerna har sänkts runt en 12 grader. Just nu kör jag Prime95 med AVX, temperaturerna brukade ligga på: 79-82-83-72. Nu ligger dom på 65-70-70-62, så dom verkar ha stabiliserats lite med. Notera att detta är båda max temperaturer efter 10min Prime95. Dom ligger oftast runt en 65 grader i snitt.

Så just nu stresstestar jag på 4500Mhz, med 1.267 vCore.

Att notera är att det blåser ljummet från radiatorn med, så kontaktytan med processorn verkar vara bättre. Kör med EK Supremacy Acetal.

Blir nog en till radiator med, får att yttligare försöka få ner temperaturen några grader.

EDIT: Inget verkar klara 8k testet på Prime95 med AVX. Temperaturerna skjuter upp till 90 grader även med vattenkylning... suck...

Frågan är dock om man verkligen behöver nya prime95. Jag menar, jag vet ju att gamla prime in kör avx, medan IBT och LinX gör det, och man körde ju hellre 12 timmar med prime95 än avx eller linx. Jag vet ju att min dator var bombstabil med gamla prime....

Verkar som man är fast tills man har delid, har dock inga av verktygen för detta...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis en 4770K 1 månad för tidigt ungefär..
Inte riktigt råd ännu med resterande delar jag ska ha, men ska nog finnas pengar i början av augusti..

Passade på då Webhallen sålde 4770K+GRID 2 för 2749kr..
Borde dyka upp på Onsdag och då avslöjar jag batchnummer..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Fusk att ni kan köra era proppar på ca 1.25-1.26v i 4.5ghz min vill ha ett helt kärnkraftverk på mer än 1.35v i 4.5ghz. Har min nu på 4.3 ghz med 1.295v.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Jag beställde precis en 4770K 1 månad för tidigt ungefär..
Inte riktigt råd ännu med resterande delar jag ska ha, men ska nog finnas pengar i början av augusti..

Passade på då Webhallen sålde 4770K+GRID 2 för 2749kr..
Borde dyka upp på Onsdag och då avslöjar jag batchnummer..

det var precis det jag också köpte från webhallen och min hade L312B342 batch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

det var precis det jag också köpte från webhallen och min hade L312B342 batch

Och frågan är... Är de en bra batch?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Och frågan är... Är de en bra batch?

Det är samma batch som min propp..

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Fusk att ni kan köra era proppar på ca 1.25-1.26v i 4.5ghz min vill ha ett helt kärnkraftverk på mer än 1.35v i 4.5ghz. Har min nu på 4.3 ghz med 1.295v.

Jag måste erkänna att jag är grymt nöjd med min 4670K som jag fick för några dagar sedan, 1.295V för 4.8GHz. Däremot är värmen ett problem även med 2st 360-raddar. Jag väntar på EK:s monteringsats för att kunna köra utan värmespridare, men det dröjer nog någon dag tills det kommer. Då blir det delid kan jag lova!

I Aida64 utan FPU-beräkningar så är det inga problem att trycka upp prollen till 4.9GHz med 1.335V, men med FPU så är man uppe vid dryga 100 grader. :/

Hoppet är väl att nå 5GHz, men det är ju beroende på värmen och spänningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det är samma batch som min propp..

Det lät ju inge vidare, gunner, jag som hoppats det var en duglig batch.
Inte packat upp min än då kylningsdelarna till riggen fortfarande är på ingång. Med tanke på att du skrev att den kräver 1.35V för 4.5Ghz låter det ju inte som nån vidare batch.

Tror jag uttnyttjar min ångerrätt iaf da, nån som köpt sin 4770K från inet och vet vad dom har för batch lager där?
Eller vet någon webbutik rent allmänt som har bra batch lager?

Permalänk
Medlem

Hur har folk här resonerat angående fixed vs adaptive voltage? Jag har nu testat strömförbrukningen i idle med min i7 4770k, med adaptive voltage (0.704V i idle) samt alla strömbesparningsfunktioner så landar hela min dators idle på cirka 78W. Med fixerad spänning på 1.2V så landar idle-förbrukningen på cirka 83W.

Personligen kommer jag nog köra med fixerad spänning då det knappt är någon skillnad i förbrukning samt man slipper problemet med att AVX boostar upp spänningen löjligt högt.

Edit: Kan lägga till lite info om datorn, i7 4770k, Asus Z87-Pro, 16GB ram i 1600MHz (2x8GB), GTX 670, OCZ Vertex 3 240GB, 2st 1TB 7200rpm diskar samt ett 850W XFX 80+ Silver.

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi borde göra om första inlägget i denna tråd och skriva in vad alla får för klocks etc. Tex följande:
CPU:
Batch:
Volt:
Kylare:
Temps:

Eller något i den stilen. Så man enkelt kan se allas resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man inte räkna sin OC som helt stabil om man inte klarar detta

http://hardforum.com/showthread.php?t=1770924

Intel har tydligen släppt en ny Linpack speciellt anpassad för att testa Haswell cpus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tydligen kan man inte räkna sin OC som helt stabil om man inte klarar detta

http://hardforum.com/showthread.php?t=1770924

Intel har tydligen släppt en ny Linpack speciellt anpassad för att testa Haswell cpus

Löjligt egentligen.. förstår inte varför man ska köra såna tester som gör att temps går upp såpass mycket som den aldrig annars kommer göra..
Personligen kommer jag såklart testa med lite stress tester.. men sålänge cpun är 100% stabil på de jag gör, spelar mest och ibland händer de att man renderar något.. Så kommer jag vara nöjd! 1 BSOD är 1 för mycket, om de sker får man pilla upp volt eller dra ner klocken..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tydligen kan man inte räkna sin OC som helt stabil om man inte klarar detta

http://hardforum.com/showthread.php?t=1770924

Intel har tydligen släppt en ny Linpack speciellt anpassad för att testa Haswell cpus

Kör man med i7 med HT aktiverat så måste man ändra lite i "runme_xeon64.bat" för att belasta processorn korrekt.

Ändra innehållet i "runme_xeon64.bat" till följande:

@echo off SETLOCAL rem Setting up affinity for better threading performance set KMP_AFFINITY=nowarnings,compact,granularity=fine rem Setting path to OpenMP library set PATH=..\..\..\redist\intel64\compiler;%PATH% echo Running linpack_xeon64.exe. Output can be found in win_xeon64.txt. start /b /affinity 55 linpack_xeon64.exe lininput_xeon64 > win_xeon64.txt echo. echo When this window closes the calculation is done. ENDLOCAL

Detta kommer göra att bara de fysiska processorkärnorna belastas och man får ett korrekt värde.

Edit: SweSparky, självklart bör man testa att ens CPU är stabil oavsett scenario, är det något processorn inte klarar av så är den inte stabil, punkt slut. Man kan inte gå runt och säga att den är "stabil i det jag använder den till" etc, antingen är CPUn stabil eller så är den inte det, det finns inga mellanting. Rätt vad det är så laddar du kanske ner ett program som använder sig av AVX2 (ponera att du har en haswellbaserad cpu) och har du inte koll på din överklockning då så kommer datorn antagligen krascha.

Edit2: Hmm, att ändra processtilldelningen via start /affinity gör att resultatet inte loggas till textfilen, det verkar bero på att när man kör start så öppnas programmet man startar i ett nytt kommandofönster vilket i sin tur inte får tillträde till logfilen. Lägger man till /b efter start så loggas filen men man ser ej när själva uträkningen håller på.

Edit3: Har ändrat om lite i runme_xeon64.bat så det fungerar bättre.

Permalänk
Medlem

Min 4770K precis anlänt.. Batch: L312B383

Edit: Googlade på batchnummer och hittade följande:
"L312B383
5 ghz with 1.36,4800 cache with 1.35,boots 5000 cache with 1.45 but not stable,best piece so far..."

Kan de vara ett guldkorn tro? Jag bara hoppas och får vänta ca 1 månad innan jag finner svar..

Källa: http://forum.hwbot.org/showthread.php?p=249628

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

hehe, jäkla lycko var det den du beställt från webhallen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

hehe, jäkla lycko var det den du beställt från webhallen eller?

Precis.. GRID 2 installerat via steam också.. Men jag förväntar mig inget.. Jag vill se de med egna ögon först.. Jag är väldigt nöjd om jag kan nå 4.6ghz på en volt runt 1.25v.. Återstå och se helt enkelt..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

beställt en från inet nu och hoppas på bättre lycka med den, men med min vanliga otur får jag väl en som är ännu värre, typ 1.4V för att nå 4Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Degrade på fixed volt bör inte vara så farligt,
Då förr i tiden hade vi la inte volt som sänktes samt clock som sänktes, Då matades cpun med en konstant volt?
Finns fortfarande cpuer från den tiden som går än idag, så känns inte som fixed volt på en Haswell ska vara stora problem.
Tror det tar mer än ett par år innan det händer och då sitter man säkert redan på något nytt.

Förr var det bara fixed, men krympningen till 22nm ökar degraderingen. Tror inte heller det är sååå farligt under 1,35v, men eftersom det är ca 5 min jobb att ställa in offset så tycker jag det är värt det.
Gör ju att du i princip inte sliter alls på CPUn större delen av tiden. Ta igen det med lite mer kräm i load

Jag valde offset i stället för adaptive just pga att jag vill veta vad den ställer max på.
Jag vet ju att den är stabil i den spänningen, varför pumpa på massa mer?
Visst. Adaptive är "smartare" enl asus och sparar mer ström, men mellan offset och adaptive kan det inte skilja mycket i idle, och det lilla förloras ju på loaden...

Ang. batch. Jag kör tidigare nämnda L312B383 och kör den i 4,6 och 1,23v offset. Kan köra 4,8 i 1,34 men tycker det är för stort steg för för liten vinning.
Postar mer om det och en dump när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag måste erkänna att jag är grymt nöjd med min 4670K som jag fick för några dagar sedan, 1.295V för 4.8GHz. Däremot är värmen ett problem även med 2st 360-raddar. Jag väntar på EK:s monteringsats för att kunna köra utan värmespridare, men det dröjer nog någon dag tills det kommer. Då blir det delid kan jag lova!

I Aida64 utan FPU-beräkningar så är det inga problem att trycka upp prollen till 4.9GHz med 1.335V, men med FPU så är man uppe vid dryga 100 grader. :/

Hoppet är väl att nå 5GHz, men det är ju beroende på värmen och spänningen.

Nu är det äntligen dags för ett officiellt svar på vad min 4670K pallar med. 4.7GHz på 1.255V verkade rejält stabilt efter en timmas Aida64, men med OCCT så krävdes det ytterligare 0.030V för att klara tre timmars tortyr. :/ Aldrig i livet att man kommer upp i 5GHz, men 4.8GHz borde vara lugnt efter deliddning.

CPU: 4670K
Batch: L311B290
Klock: 4.7GHz
Volt: 1.285V
Kylare: Custom vattenkylning, 2 x 360 radiatorer
Temps: 79°C, 80°C, 80°C, 74°C
Cache: 4200MHz
Moderkort: Asus Z87-PRO

La till cache och moderkort. :)
Permalänk
Medlem

Då kommer min 24/7-klock.

CPU: 4770K
Batch: LB312B383 (Handplockad på Webhallen. De har ju vissa sämre batchar med som nämnts...)
Klock: 4600MHz
Volt: 1,23V Offset
Cache: 4500MHz
Moderkort: Asus Maximus VI Hero Rev 1.02

Kommer upp i 4,8Ghz vid 1,34 men då ökar jag ju spänningen lika mycket för de sista 200MHz som för de första 700.
Rätt ovärt i dagsläget då krämen i 4,6 räcker rätt gott.

Kan sitta bredvid datorn i full load med chassit öppet utan att höra den, men jag hör varmluftsugnen i köket.
Dumpar en bild på setupen då det är svårt att skriva i infon...

Postar en screenshot när jag precis stängt av ett långt test som visar lite på kylförmågans inverkan och chippets möjlighet att producera värme.
Hraf:s post visar lika tydligt på problemet som inte ens delid och massor med konventionell kylning hjälper mot som min bild.
Han kör lite högre spänning vid lite lägre volt och får samma temps som mig (vilket borde vara same same), detta trots att han kör dubbla 360-radiatorer.
Jag kör en 120 standardtjock och en riktigt fet 280, men det är ändå mindre kylarea än han har.
Det visar på att när man har tillräcklig kylning hjälper det inte att kyla mer, chippet genererar så pass mycket värme internt att det går inte att få ut den utan extremtemperaturer.
Bara en liten tankeställare till er som tänkt plöja ner en massa tid, pengar och energi på mer radiatorer för att få ner CPU-tempen.
Delid kan säkert hjälpa några grader för er som har en temp som är galen, men ni som har ungefär samma temps som andra har tror jag inte vinner många grader på det.
Inte så pass mycket att ni kommer kunna klocka mer än typ 100MHz till, men ska man slå rekord så är det ju värt att sabba garantin för de två procenten extra hastighet.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Fusk att ni kan köra era proppar på ca 1.25-1.26v i 4.5ghz min vill ha ett helt kärnkraftverk på mer än 1.35v i 4.5ghz. Har min nu på 4.3 ghz med 1.295v.

Du har llc maxat också eller?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

CPU: 4770K
Moderkort: Gigabyte G1.Sniper 5
Minne: Corsair Vengeance 16 GB 1600mhz
Klock: 4400MHz
Volt: 1,167 V "Offset"
Kylning: Vatten

max temp: 74 74 75 75 "AIDA64"

Detta vart mitt första klock försök på 4770k. Ska pilla lite till & se vart man hamnar.