Problem med skruvar i min vattenkylning!

Permalänk

Problem med skruvar i min vattenkylning!

Jag köpte nyligen en ny processor och skulle demontera min vattenkylning. Det visade sig att när jag skulle skruva lös vattenkylningen, satt en av skruvarna fast och sen går nu inte att skruva av. Plastdelen på baksidan av moderkortet har gjort så att där skruven sitter fastskruvad, gjorde så att plastdelen gick sönder. Och nu går det inte att skruva ut vattenkylningen! Någon som kan hjälpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyboy1XD:

Jag köpte nyligen en ny processor och skulle demontera min vattenkylning. Det visade sig att när jag skulle skruva lös vattenkylningen, satt en av skruvarna fast och sen går nu inte att skruva av. Plastdelen på baksidan av moderkortet har gjort så att där skruven sitter fastskruvad, gjorde så att plastdelen gick sönder. Och nu går det inte att skruva ut vattenkylningen! Någon som kan hjälpa?

Skickades från m.sweclockers.com

bild mm så man lättare förstår hade varit trevligt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

bild mm så man lättare förstår hade varit trevligt

Jag har fixt det men har andra problem nu :(( Jag installerade min processor men min dator vägrar starta... När jag sätter på den stängs den av direkt!! Hjäääääälp! :.C

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyboy1XD:

Jag har fixt det men har andra problem nu :(( Jag installerade min processor men min dator vägrar starta... När jag sätter på den stängs den av direkt!! Hjäääääälp! :.C

Skickades från m.sweclockers.com

För att kunna hjälpa dig måste vi ha mer information.

Vad har du för komponenter?

Vad har du bytt ut?

Vad är det för vattenkylning?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av Dubadai:

För att kunna hjälpa dig måste vi ha mer information.

Vad har du för komponenter?

Vad har du bytt ut?

Vad är det för vattenkylning?

Jag bytte nyligen ut min processor till 4th gen i7 4770K och mitt moderkortet är MSI Z77A-GD65 och jag har antec kuhler 620

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyboy1XD:

Jag bytte nyligen ut min processor till 4th gen i7 4770K och mitt moderkortet är MSI Z77S-GD65 och jag har antec kuhler 620

Skickades från m.sweclockers.com

Processorn är inte kompatibel med moderkortet då det är olika sockets. Du kan mycket väl ha bränt både CPU och moderkort nu.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Moderkortet är socket 1155 och cpu 1150.

Visa signatur

CPU: 6700K @4GHz CPU kylare: Corsair H100i Moderkort: Asus z170 -A RAM: Corsair LPX 16GB DDR4 GPU: Msi GTX 970 X2 PSU: Corsair AX 860i Chassi: Corsair carbide air 540 HDDs: Samsung 850 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyboy1XD:

Jag bytte nyligen ut min processor till 4th gen i7 4770K och mitt moderkortet är MSI Z77A-GD65 och jag har antec kuhler 620

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt innan, du har nog förstört prolle och moderkort. Stoppa i din gamla processor och kolla om den funkar. Gör den det så lever moderkortet i alla fall. Sen så är det väl av att köpa nytt moderkort för dig för att se om din nya processor lever eller inte.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Processorn är inte kompatibel med moderkortet då det är olika sockets. Du kan mycket väl ha bränt både CPU och moderkort nu.

F**K... Hoppas jag inte D:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobi the Dobi:

Processorn är inte kompatibel med moderkortet då det är olika sockets. Du kan mycket väl ha bränt både CPU och moderkort nu.

Skrivet av Dannyboy1XD:

F**K... Hoppas jag inte D:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fitta! Skönt att bränna nästan 5000kr bara sådär....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyboy1XD:

Fitta! Skönt att bränna nästan 5000kr bara sådär....

Skickades från m.sweclockers.com

så det var knaaas nu då eller??

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Skrivet av itkoll:

så det var knaaas nu då eller??

Som fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går de ens rent fysiskt att montera Haswell i socket 1155? Borde man isånnafall inte gjort så den inte passar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dannyboy1XD:

Som fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Beskriv gärna händelseflödet så att vi andra Sweclockare kan riktigt gnida in oss i skadeglädje..

Permalänk
Medlem

Om din processor inte funkar så kan du öva på att dealida och lappa den.

Visa signatur

CPU: 6700K @4GHz CPU kylare: Corsair H100i Moderkort: Asus z170 -A RAM: Corsair LPX 16GB DDR4 GPU: Msi GTX 970 X2 PSU: Corsair AX 860i Chassi: Corsair carbide air 540 HDDs: Samsung 850 256gb