DRAM-produktionen skiftar mot mobila enheter – viktigare än PC 2015

Permalänk
Melding Plague

DRAM-produktionen skiftar mot mobila enheter – viktigare än PC 2015

Surfplattor och smarta telefoner beräknas konsumera mer DRAM-minne än persondatorer redan 2015, vilket innebär att PC:n förlorar ställningen som den mest betydelsefulla produktgruppen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat kanske då man får samma vibbar från andra områden när gäller både hård och mjukvaruutveckling.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag kommer alltid att köra ATX, oavsett vad för "trender" och annat trams som är på tapeten för tillfället.

Mobila grejer är nog bra för lek och spel men man är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara på en surfplatta.

Jag ser inte fram emot att få betala 7-8000Kr för 8gb ram, men det är nog åt det hållet det går, men den som lever får se.

Mus/tangentbord och fingeravtrycksfria ICKE-pekskärmar i mitt hjärta

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bara för att varenda idiot kommer att ha en mobil enhet betyder inte det att de är de mest krävande kunderna. PC kommer alltid att kräva mer prestanda än Ulla-brittas mupp telefon. Så de så.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag kommer alltid att köra ATX, oavsett vad för "trender" och annat trams som är på tapeten för tillfället.

Mobila grejer är nog bra för lek och spel men man är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara på en surfplatta.

Jag ser inte fram emot att få betala 7-8000Kr för 8gb ram, men det är nog åt det hållet det går, men den som lever får se.

Mus/tangentbord och fingeravtrycksfria ICKE-pekskärmar i mitt hjärta

Lol, alltid samma konservativa ignorans
Att kalla mobilt för trams och lek är bara pinsamt..

Hur som helst förvånar väl det här knappast någon? De flesta familjer lär klara sig med en dator i framtiden då svenssons klarar sig mer än nog med tablets av olika slag och ännu bättre med framtidens hybrider.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Lol, alltid samma konservativa ignorans
Att kalla mobilt för trams och lek är bara pinsamt..

Det har jag inte gjort. Du måste ha läst fel.

Jag sa att trender är tramsigt och att man är begränsad rent produktivt på mobila enheter.

Sedan antar jag att du men "ignorans" menar okunskap. Jag må vara konservativ i mina egna preferenser, men hur i fridens namn är det på något sätt sammankopplat med "okunskap". Nu får du faktiskt ta och skärpa dig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

nya samsung galaxy s4 är fortfarande långsammare än min HP (i signaturen) och det är för att HPn har hyperthredning men den är TRE ÅR GAMMAL!!!! och en 3 år gammal stationär för det priset som den kostade piskar pung ur min laptop (HPn) så varför satsa på mobila enheter det är det värsta jag har hört då de är så tråkiga, jag använde min Sony Ericsson Xperia ARC S till att spela på i ca en månad (det var ett år sen) den blev jag bara förbannad på långtråkiga spel, ostabila spel och appar sammt att grfiken var som mulle meck bygger flygplan som spelades på windows 98.
Det var min mening det

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

Folk som köper en surfplatta/telefon använder den till mail,facebook och surfa med vilket dagens enheter klarar av så frågan är väl hur länge denna trenden kommer att hålla i sig.

Behöver surfplattor verkligen stora mängder minne?

Permalänk
Medlem

Så jävla mycket slit och släng med telefoner, lär ju vara en av orsakerna.
Finns säkert folk som köper 10-20 mobila enheter per stationär inköp de gör.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vad man menar, PCs använder numera mobila LPDDR3-kretsar (Haswell) och en PC med 2 x 64-bit med 8GB minne använder också lite fler kretsar (förpackningar) än en mobil SoC med 1-2GB inbyggt i processorns förpackning eller bredvid där de typ kör 32-bit single eller dual channel (2st) DRAM. Sen finns det DRAM i allt, hårddiskar, tv-apparater, trådlösa routrar, riktiga routrar, brandväggar, switchar, tv-boxar, spelkonsoler, bd-spelare, telefoner, surfplattor, externa hårddiskar med wifi-funktion, bilar, nya elmätare, ja tom tvättmaskiner om de är avancerade nog. Princip all industriell elektronik har antingen DRAM eller SRAM. Framförallt har allt NAND nu för tiden, NOR har börjat fasats ut dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har jag inte gjort. Du måste ha läst fel.

Jag sa att trender är tramsigt och att man är begränsad rent produktivt på mobila enheter.

Sedan antar jag att du men "ignorans" menar okunskap. Jag må vara konservativ i mina egna preferenser, men hur i fridens namn är det på något sätt sammankopplat med "okunskap". Nu får du faktiskt ta och skärpa dig.

Du kan väl bara docka enheten till skärm, mus å tangentbord? Typ runt skylake lär det nog finnas rätt kraftfulla mobila enheter. Varför inte få det bästa av två världar?

"The really crazy part is that it's not too absurd to think about being able to get a Core based SoC into a large smartphone as early as 14nm, and definitely by 10nm (~2017) should the need arise. We've often talked about smartphones being used as mainstream computing devices in the future, but this is how we're going to get there. By the time Intel moves to 10nm ultramobile SoCs, you'll be able to get somewhere around Sandy/Ivy Bridge class performance in a phone." http://www.anandtech.com/show/6536/arm-vs-x86-the-real-showdo...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det har jag inte gjort. Du måste ha läst fel.

Jag sa att trender är tramsigt och att man är begränsad rent produktivt på mobila enheter.

Sedan antar jag att du men "ignorans" menar okunskap. Jag må vara konservativ i mina egna preferenser, men hur i fridens namn är det på något sätt sammankopplat med "okunskap". Nu får du faktiskt ta och skärpa dig.

"Mobila grejer är nog bra för lek och spel men man är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara på en surfplatta."

Där där är ignorans om något. Bara för att man inte kan vara lika produktiv som med en Mac Pro med en produktsvit för 10000 betyder det inte att man "är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara". Undersök marknaden innan du slänger ur dig saker.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Analytikerfirmor rapporterar det som passar deras intressen, sällan någon koppling till verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag kommer alltid att köra ATX, oavsett vad för "trender" och annat trams som är på tapeten för tillfället.

Mobila grejer är nog bra för lek och spel men man är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara på en surfplatta.

Jag ser inte fram emot att få betala 7-8000Kr för 8gb ram, men det är nog åt det hållet det går, men den som lever får se.

Mus/tangentbord och fingeravtrycksfria ICKE-pekskärmar i mitt hjärta

Med till exempel Surface Pro skulle många kunna ersätta sina stationära datorer helt. Bara att koppla in den vanliga desktop-skärmen, mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag kommer alltid att köra ATX, oavsett vad för "trender" och annat trams som är på tapeten för tillfället.

Mobila grejer är nog bra för lek och spel men man är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara på en surfplatta.

Jag ser inte fram emot att få betala 7-8000Kr för 8gb ram, men det är nog åt det hållet det går, men den som lever får se.

Mus/tangentbord och fingeravtrycksfria ICKE-pekskärmar i mitt hjärta

Wow, snacka om att ha missat poängen helt och hållet. ATX har inte stått i centrum under flera år. Den tiden är och kommer förmodligen alltid vara förbi. Allt pekar mot bärbara alternativ som är mobila, som dessutom efter tid blivit betydligt mer produktiva.

Vem skulle få för sig att betala 8000 kr för ram? Köper man en mobil för dess RAM? Vilket fullkomligt bisarrt resonemang. Oroa dig inte, du kan omfamna din kära dator utan att behöva oroa dig för att skiftningen av produktion för DRAM kommer gå till mobila enheter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flostyle:

Med till exempel Surface Pro skulle många kunna ersätta sina stationära datorer helt. Bara att koppla in den vanliga desktop-skärmen, mus och tangentbord.

Ja det b lir ju väldigt ergonomiskt.

Inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ja det b lir ju väldigt ergonomiskt.

Inte!

Vad är mer ergonomiskt då om en stationär dator inte är ergonomiskt?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det har jag inte gjort. Du måste ha läst fel.

Jag sa att trender är tramsigt och att man är begränsad rent produktivt på mobila enheter.

Sedan antar jag att du men "ignorans" menar okunskap. Jag må vara konservativ i mina egna preferenser, men hur i fridens namn är det på något sätt sammankopplat med "okunskap". Nu får du faktiskt ta och skärpa dig.

Hur är man begränsad? Med en bra mobil i dagsläget kan du betala räkningarna, beställa hem grejjer, köpa biljetter och så vidare när du kommer på det! Alltså du behöver inte springa in och starta upp din PC för de

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

Ja det b lir ju väldigt ergonomiskt.

Inte!

Öh, på vilket sätt blir det annorlunda från att ha en vanlig dator stående på golvet?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Flostyle:

Med till exempel Surface Pro skulle många kunna ersätta sina stationära datorer helt. Bara att koppla in den vanliga desktop-skärmen, mus och tangentbord.

Nej jag har en Surface Pro och den gör inte det.

Den blir för VARM med det jag vill använda den till går inte ha i knät efter 20-30 min blir för varm igen.

Annars funkar skit bra men skulle aldrig någonsin ersätta en stationär eller riktigt laptop för mig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej jag har en Surface Pro och den gör inte det.

Den blir för VARM med det jag vill använda den till går inte ha i knät efter 20-30 min blir för varm igen.

Annars funkar skit bra men skulle aldrig någonsin ersätta en stationär eller riktigt laptop för mig.

Han skrev inte att den kommer ersätta en dator för alla, prestandan är inte i topp, men så got som alla som sitter till stor del med ordbehandling och annat, även ute i industrin o.s.v. så kan en surface pro lätt ersätta nästan alla deras datorer.

Han beskrev också att man kan koppla in ett riktigt tangentbord och mus, dvs du behöver inte röra den i huvud taget, att den blir varm är ganska irrelevant då.

För mig kommer den häller inte ersätta min arbetsdator för all del, men även för väldigt många där jag jobbar kan den lätt göra detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Nej jag har en Surface Pro och den gör inte det.

Den blir för VARM med det jag vill använda den till går inte ha i knät efter 20-30 min blir för varm igen.

Annars funkar skit bra men skulle aldrig någonsin ersätta en stationär eller riktigt laptop för mig.

Kanske främst för att Surface Pro har Skitdålig prestanda.

Jag är orolig för att vi i framtiden kommer att bli utan grafiskt krävande och vackra spel, för att alla industrier måste tjäna så mycket pengar som möjligt.
Det känns som att det kan vara värt att köpa på sig det allra bästa i PC-väg om något/några år och sedan behålla de delarna så länge man lever, och hoppas på att spelutvecklare som DICE, Bethesda och Valve inte vänder sig mot den mobila marknaden.

PC Master race!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MugiMugi:

Han skrev inte att den kommer ersätta en dator för alla, prestandan är inte i topp, men så got som alla som sitter till stor del med ordbehandling och annat, även ute i industrin o.s.v. så kan en surface pro lätt ersätta nästan alla deras datorer.

Han beskrev också att man kan koppla in ett riktigt tangentbord och mus, dvs du behöver inte röra den i huvud taget, att den blir varm är ganska irrelevant då.

För mig kommer den häller inte ersätta min arbetsdator för all del, men även för väldigt många där jag jobbar kan den lätt göra detta.

Men sen när du ska köpa alla tillbehör till den och ha den som kontors dator så kommer den kosta mer en en fullt maxad HP laptop elitebook typ.

Och ska man ha en Surface Pro som sekundär dator på jobbet, då tror jag inte många arbetsgivare eller IT avdelningar tycker 10-15k är rimligt.

Jag har tur att kunna va med och tycka och "bestämma" där jag jobbar så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men sen när du ska köpa alla tillbehör till den och ha den som kontors dator så kommer den kosta mer en en fullt maxad HP laptop elitebook typ.

Och ska man ha en Surface Pro som sekundär dator på jobbet, då tror jag inte många arbetsgivare eller IT avdelningar tycker 10-15k är rimligt.

Jag har tur att kunna va med och tycka och "bestämma" där jag jobbar så.

Och åter igen, för de allra flesta räcker en surfare pro till deras arbetsuppgifter, sedan att den inte är ett bra ekonomiskt val är en annan femma.

Det var hela själva poängen, att bärbart räcker för de flesta. Inte att det kanske är det bästa allternativet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Du kan väl bara docka enheten till skärm, mus å tangentbord? Typ runt skylake lär det nog finnas rätt kraftfulla mobila enheter. Varför inte få det bästa av två världar?

Ja, det kan man, men jag personligen skyr färdigbyggda grejer som pesten. Jag kanske överger ATX den dagen man kan bygga laptops efter eget tycke och smak på samma sätt som man kan med ATX idag.

Skrivet av SebboD:

"Mobila grejer är nog bra för lek och spel men man är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara på en surfplatta."

Där där är ignorans om något. Bara för att man inte kan vara lika produktiv som med en Mac Pro med en produktsvit för 10000 betyder det inte att man "är starkt begränsad i hur produktiv man kan vara". Undersök marknaden innan du slänger ur dig saker.

Det beror på vad man menar med "starkt begränsad". Men för mig stämmer den definitionen väl. Men det är ju som sagt en personlig åsikt.

Skrivet av Flostyle:

Med till exempel Surface Pro skulle många kunna ersätta sina stationära datorer helt. Bara att koppla in den vanliga desktop-skärmen, mus och tangentbord.

Ja, och många klarar av sitt dagliga race med enbart en mobil. Vart vill du komma?

Skrivet av Banka:

Wow, snacka om att ha missat poängen helt och hållet. ATX har inte stått i centrum under flera år. Den tiden är och kommer förmodligen alltid vara förbi. Allt pekar mot bärbara alternativ som är mobila, som dessutom efter tid blivit betydligt mer produktiva.

Vem skulle få för sig att betala 8000gb för ram? Köper man en mobil för dess RAM? Vilket fullkomligt bisarrt resonemang. Oroa dig inte, du kan omfamna din kära dator utan att behöva oroa dig för att skiftningen av produktion för DRAM kommer gå till mobila enheter.

Jag är inte så säker på det. Kolla DDR3 priserna nu... de har gått upp rejält jämfört med bara för några månader sedan.

Skrivet av Esseboy:

Hur är man begränsad? Med en bra mobil i dagsläget kan du betala räkningarna, beställa hem grejjer, köpa biljetter och så vidare när du kommer på det! Alltså du behöver inte springa in och starta upp din PC för de

Nej, men inget av det du nämner har egentligen med produktivitet att göra. Att skapa musik/bilder/film/3D-konst osv kommer alltid vara mer detaljerat och robust på en PC.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men sen när du ska köpa alla tillbehör till den och ha den som kontors dator så kommer den kosta mer en en fullt maxad HP laptop elitebook typ.

Och ska man ha en Surface Pro som sekundär dator på jobbet, då tror jag inte många arbetsgivare eller IT avdelningar tycker 10-15k är rimligt.

Jag har tur att kunna va med och tycka och "bestämma" där jag jobbar så.

Det är inte längre många som behöver prestandan ifrån en fullt maxad elitebook. Det var väl för övrigt väl knappt 5-10år sedan man hade samma argument om vanliga laptops, "för dyrt" och "för klent".

Hur som helst, idag så duger det med en surf-top-hybrid, t.ex. Lenovo Helix, för många kontorsarbetare.
Det kan till och med vara en fördel att bara rycka loss skärmen för kortare mötesanteckningar.
Och blir det lite mer fart på Thunderbolt/USB3+ koncepten med höghastighetskablar så är ju inte vägen jättelång till att man både ansluter extra grafik och extra "CPU" till dockningsstationen, och då är alla eventuella prestandaproblem helt borta.

Även om en sak har för "klen" prestanda idag, kanske prestandan räcker "imorgon".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Med till exempel Surface Pro skulle många kunna ersätta sina stationära datorer helt. Bara att koppla in den vanliga desktop-skärmen, mus och tangentbord.

Eller ännu bättre Lenovo X230t, Fujitsu Lifebook T902, HP EliteBook 2760p (Revolve 810, nåja kapacitiv input med specialpenna från HP) med aktiv digitizer och alla riktiga konvertibla Tablet PCs med Windows 7 Pro support, som företag faktiskt använder. Penna är att föredra här. Dessa kan också använda dockningsstationer. Vill man ha en kompletterande enhet finns 7-9" plattorna med Android, eller så kan man köra en 10" platta mot VDI/RDP/Citrix. Det slog mig verkligen när Dell annonsera och gjorde reklam för deras nya Latitudeserie med Haswell genom att nämna och enbart nämna att den (erbjuda) kommer med Windows 7 Pro. Det skadar verkligen Microsoft att släppa ofärdiga produkter. De har inte lärt sig än, man måste leverera en acceptabel grundnivå, WinRT-miljön (körverket för Modern) är än så länge löjlig men det är bara grejer som körs ovanpå Win32/D3D, och massor i startskärmen inkl programbutiken och webbläsaren är rena Win32-program. För företag med volymlicens är det iaf gratis att installera W7Pro på datorer med Windows 8 Pro-licens (OEM). Men Microsofts enheter stödjer inte deras egna mjukvara här. Så mycket för att bli en enhets och tjänstebolag.

Permalänk
Medlem

Jaja, 2015 kanske hybrid memory cube slagit igenom ändå...
Jag tänker då fan inte ersätta min dator med någon "mobil enhet" som har sämre prestanda. >=(

Ja, jag är arg.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Petterk:

Eller ännu bättre Lenovo X230t, Fujitsu Lifebook T902, HP EliteBook 2760p (Revolve 810, nåja kapacitiv input med specialpenna från HP) med aktiv digitizer och alla riktiga konvertibla Tablet PCs med Windows 7 Pro support, som företag faktiskt använder. Penna är att föredra här. Dessa kan också använda dockningsstationer. Vill man ha en kompletterande enhet finns 7-9" plattorna med Android, eller så kan man köra en 10" platta mot VDI/RDP/Citrix. Det slog mig verkligen när Dell annonsera och gjorde reklam för deras nya Latitudeserie med Haswell genom att nämna och enbart nämna att den (erbjuda) kommer med Windows 7 Pro. Det skadar verkligen Microsoft att släppa ofärdiga produkter. De har inte lärt sig än, man måste leverera en acceptabel grundnivå, WinRT-miljön (körverket för Modern) är än så länge löjlig men det är bara grejer som körs ovanpå Win32/D3D, och massor i startskärmen inkl programbutiken och webbläsaren är rena Win32-program. För företag med volymlicens är det iaf gratis att installera W7Pro på datorer med Windows 8 Pro-licens (OEM). Men Microsofts enheter stödjer inte deras egna mjukvara här. Så mycket för att bli en enhets och tjänstebolag.

Revovle 810 har jag testat funkar nice.
Elitebook 2760p har vi några och funkar väldigt bra.

Vill testa samsungs nya Aktiv Q.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Dessa analytiska firmor brukar sällan ha rätt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds