Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvidsjaur *gräddhyllan*
Registrerad
Jul 2007

ALPHACOOL VPP655 Problem.

TJA! tänkte bara kika här om de är nån som har haft problem med sin pump att man varit tvungen att skaka den för att den ska starta,

ja fick min idag & hade kopplat in den osv, slår på datorn & den är stendöd! Pumpen är som ovan en Alphacool VPP655 med EK-top

Testa då att skaka lite i den & då starta den, så nu måste ja skaka den när ja slår på datorn.

har maila till dom ja köpt den av & hoppas ju på att ja ska få en ny,

Chassi: Fractal design define r5, PSU Corsair HX1000i, MB: Asus Maximus VII Formula, CPU:I7 4790K @ 4,7GHz, GPU: EVGA GTX 980Ti Hybrid, RAM: HyperX Savage 2400mhz 32GB, SSD: 1*Samsung EVO 1000GB + Samsung EVO 250GB, HDD Western digital sata 3000gb, OS: Win 10 Pro, Monitors: ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset Logitech G933 + Sennheiser HD595, Soundsystem : Logitech Z906, Mic : BLUE Yeti Blackout

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Tarpentin0:

TJA! tänkte bara kika här om de är nån som har haft problem med sin pump att man varit tvungen att skaka den för att den ska starta,

ja fick min idag & hade kopplat in den osv, slår på datorn & den är stendöd! Pumpen är som ovan en Alphacool VPP655 med EK-top

Testa då att skaka lite i den & då starta den, så nu måste ja skaka den när ja slår på datorn.

Låter som glapp ngn stanns , förhoppningsvis i pumpen? har du testar byta kontakt från psu?
eller så är kanske ngt snett, tex axeln i pumpen som "kilar" fast så den ej startar.

MB Asus Z170-A CPU 6700k GPU Gtx 1080 Strix OC HD Samsung 960 EVO 500gb
MEM Corsair 16GB DDR4 3200MHz PSU EVGA Supernova G2 850W
MONITOR ROG SWIFT PG348Q 3440x1440 CPU COOLER Noctua NH-D15S

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Tarpentin0:

Låter helt klart som det är fel på den, min har aldrig varit så utan den bara funkar. Returnera den och be om en ny, kan inte ha sån otur två gånger på raken hoppas jag.

Skickades från m.sweclockers.com